לא מכובד!א"א להפעיל את הראש לבד?
יותר נכון לומר, השאלה אם הוא נוהג להאכיל בהמות, דאף אם יש במקומו, אם אינו רגיל להאכילן גם אז הסיח דעתו הויהשאלה אם מצויים בהמות במקומו
כתוב מפורש בילקו"י על סימן שח', בעמ' שמ' ש"נכון להחמיר שלא לטלטלן"לא סתם שאלתי כי שמעתי בשם הראש"ל שאמר שמעיקר הדין מותר ולכן רציתי לראות תשובה בעניין!
לא הבנתי מה אתם רוצים לא שאלתי מה דעת החברים החכמים בפורום רציתי לברר מה דעת הראש"ל בעניין (כיון ששמעתי שדעתו להתיר וכמו שהביא כאןחייבים להפעיל את הראש לבד!!!
דמשמע שמעיקר הדין מותר דמסתמיך ואזיל על דברי הרב מנוח"א דס"ל דשרי, לכן רציתי לברר אם דעתו השתנתה להחמיר בענין, זה כל הסיפור ומי שלא נוח לו בזה שמבררים מה דעת הראש"ל שליט"א לא חייב להגיב. ודי בזה."נכון להחמיר שלא לטלטלן"
לא משמע מדברי כבודו שראה את דברי הילקו"י בפנים.כי שמעתי בשם הראש"ל שאמר שמעיקר הדין מותר ולכן רציתי לראות תשובה בעניין!
אדרבא אולי כב' יזכה ויעלה לנו לכאן או שלפחות יכתוב לנו את הנימוקים, יגדיל תורה ויאדיר!לא משמע מדברי כבודו שראה את דברי הילקו"י בפנים.
עכ"פ זו דעתו של הרב.
אם יש חידוש נשמח לשמוע.
לא ראיתי רק שמעתי בשם ת"ח שכך דעת הראש"ל בילקו"י וכנ"ל ואם כב' חושב שדעתו אחרת הרי אתה מוזמן לבארלא משמע מדברי כבודו שראה את דברי הילקו"י בפנים.
אדרבא, אין לנו אלא מה שכתוב..דעת הרב נראית ברורה שאין זה מעיקר הדין אלא רק נכון להחמיר. וכפי ששמע כבודולא ראיתי רק שמעתי בשם ת"ח שכך דעת הראש"ל בילקו"י וכנ"ל ואם כב' חושב שדעתו אחרת הרי אתה מוזמן לבאר
מעניין! איך אוכלים ?בכמה מחוזות בקאנאד"ע נהגו לאכלו חי כשאר ירקות!
מאיפה יצא חילוק זה?יותר נכון לומר, השאלה אם הוא נוהג להאכיל בהמות, דאף אם יש במקומו, אם אינו רגיל להאכילן גם אז הסיח דעתו הוי