• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

הוספה ללחם כדי להגיע ל״כזית״

לביא

Well-known member
ידוע כי איכא פלוגתא אי בשיעור כזית בלחם, מחשבים את הלחם עצמו לבדו בלי מה שעליו, או מה שעליו יחד עמו.
(תקנו אותי אם אני טועה בניסוח)

ולפי מאי דמחשבים את הזית יחד עם מה שאיתו, עלה בלבי שאלה.
אם אני מוסיף לכתחילה ללחם דבר מה בשביל שיהיה כזית, אף שלא הייתה כוונתי לאוכלו עמו, אך בשביל להשלים לשיעור, אי מהני.
השיקול הוא לא רק בעצם ההוספה, אלא ״מה ההוספה״, אי נימא שזה יועיל דווקא בדבר שדרכו להיות על הלחם. עגבנייה לדוג׳. או שהוספתי דבר שבדרך כלל אני לא אוכלו על הלחם. כמו צ׳יפס או שוקולד.
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון