• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

הלכות בעלון הידברות - צ"ע

  • Thread starter Thread starter dvidcohen
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
נכון.
אבל באשכול הזה מועלות בעיקר הערות על הרב אברהם יוסף.
ולכן כדאי לשלוח לו אותם כדי שיוכל לתקן את דבריו, או להשיב על הטענות במידת הצורך.
שם האשכול הוא

הלכות בעלון הידברות - צ"ע​

ולכן לפעמים לאחר העיון יש לחלק וכד'.
מחילה, פשוט אתה ציטטת את דברי על הרב אשכנזי, לכן חשבתי שאתה מדבר עליו.
כעת אני מבין שכוונתך שכמו שמפנים את השאלות וההערות לרב אשכנזי כך יש לעשות גם על הרב אברהם יוסף.
אבל... רוב ככל הטענות שהועלו לעיל אינם על הרב אברהם יוסף (אולי בודדים אם בכלל), אלא קצת על הרב ירון אשכנזי והרבה על התשובות הקצרות בלי שום רב...
עכ"פ, אה"נ, אם יהיה הערה על דברי הרב אברהם יוסף באמת כדאי לשלוח לו. (כמו ששלחו כאן)
 
ודרך אגב, הייתה שם הלכה שמי שנוטל ידיים צריך שיהיו יבשות ואם שהחזיק את הנטלה ביד שמאל ונטל ליד ימין, ויד שמאל נרטבה מעט מעצם ההחזקה של הנטלה צריך לנגב אותה קודם.

יש מקור לכך?
 
רבים רבים. בפרט אנשים שאינם אברכים וכד' (בלשון המעטה),
אך תופתע לשמוע (או שלא) אבל גם בחורי ישיבה, אברכים וכמובן נשים.
הגזמת!
כזה ראה וקדש מעלונים?
צא וראה כמה טעויות עלו רק כאן..

בשביל זה יש לנו ספרי קודש והלכה פסוקה.
לא עלונים.
זה נחמד לסיפורים וכאלה..
 
הגזמת!
כזה ראה וקדש מעלונים?
צא וראה כמה טעויות עלו רק כאן..

בשביל זה יש לנו ספרי קודש והלכה פסוקה.
לא עלונים.
זה נחמד לסיפורים וכאלה..
זה נחמד מה שאתה כותב, אבל את המציאות אין להכחיש.
שאלת מה המציאות או מה אמור להיות?...
 
ודרך אגב, הייתה שם הלכה שמי שנוטל ידיים צריך שיהיו יבשות ואם שהחזיק את הנטלה ביד שמאל ונטל ליד ימין, ויד שמאל נרטבה מעט מעצם ההחזקה של הנטלה צריך לנגב אותה קודם.

יש מקור לכך?
הסברא בזה כדלהלן: אם היד נרטבה ממים שלא על ידי נטילה של רביעית מכח גברא, המים נטמאו בטומאת ידיים, והם מטמאים את היד ומי הנטילה.
ורק כשהיד יבשה או גם רטובה מעט פחות מטופח על מנת להטפיח היא יכולה להטהר על ידי מי הנטילה.
 
רבים רבים. בפרט אנשים שאינם אברכים וכד' (בלשון המעטה),
אך תופתע לשמוע (או שלא) אבל גם בחורי ישיבה, אברכים וכמובן נשים.
איני חושב שאברך או אשת אברך פוסקת מעלונים. זה נחמד לקרוא, ואם יש נידון שהועלה ולא חשבת עליו, אז נחמד לבדוק אותו אח"כ בספרים.
 
איני חושב שאברך או אשת אברך פוסקת מעלונים. זה נחמד לקרוא, ואם יש נידון שהועלה ולא חשבת עליו, אז נחמד לבדוק אותו אח"כ בספרים.
אני לא חושב, אני יודע.
בתוך עמי אנכי יושבת.

רק שבד"כ אחרי שאנשים ראו כמה וכמה דברים שאינם מדוייקים, הם מעדיפים לבדוק בעצמם או לשאול מישהו.
ולכן כמעט בכל שבוע אני מקבל שאלות מאנשים אם הלכה פלונית שהופיעה בהידברות נכונה או לא.
 
זה נחמד מה שאתה כותב, אבל את המציאות אין להכחיש.
שאלת מה המציאות או מה אמור להיות?...
מוזר ותמוה עד מאוד...
מחילה, אבל אברך שנוהג ככה צריך עיון.
קהל היעד של העלונים האלה... אחרת בשביל מה הם שם? קישוט?
את זה אפשר לקבל אבל לא אברכים.
איני חושב שאברך או אשת אברך פוסקת מעלונים. זה נחמד לקרוא, ואם יש נידון שהועלה ולא חשבת עליו, אז נחמד לבדוק אותו אח"כ בספרים.
בדיוק
אני לא חושב, אני יודע.
בתוך עמי אנכי יושבת.

רק שבד"כ אחרי שאנשים ראו כמה וכמה דברים שאינם מדוייקים, הם מעדיפים לבדוק בעצמם או לשאול מישהו.
ולכן כמעט בכל שבוע אני מקבל שאלות מאנשים אם הלכה פלונית שהופיעה בהידברות נכונה או לא.
ותחשוב שהיית יודע גם מהעלון בלבד, איך היית יודע לענות לו??
לכן אני יוצא מנקודת הנחה שאברך ובר אוריין, כמוך למשל, לא לָמֵד משם.
זה תעודת עניות גדולה לדור שככה עלתה בימיו. הרי גם את ספרי הליקוטים והקיצורים במשך הדורות היו מן החכמים שהתנגדו להם.
ואף ספרי מרן שליט"א, תמיד אומר שזה רק אחר העיון בטוש"ע והפוסקים.
 
אני לא חושב, אני יודע.
בתוך עמי אנכי יושבת.

רק שבד"כ אחרי שאנשים ראו כמה וכמה דברים שאינם מדוייקים, הם מעדיפים לבדוק בעצמם או לשאול מישהו.
ולכן כמעט בכל שבוע אני מקבל שאלות מאנשים אם הלכה פלונית שהופיעה בהידברות נכונה או לא.
אז אתה בעצמך אומר שהם לא סומכים אלא רק מעלים את השאלה לבדיקה מחודשת.
 
לא מבין מה הבעיה ללמוד הלכות מעלונים לבעל בית פשוט שלא בקיא בכל ההלכות. וגם לאברכים ודאי שאברך לא צריך ללמוד משם את ההלכות שלו אבל לא כל אברך עדיין עבר על כל או"ח בעיון ויש הלכות שהוא לא בקי בהם ולפעמים פותח ורואה חדושי דינים שלא היה יודע עליהם ולמה שלא יקבל מהעלון ויחשוב אותו לטעות. הרב ירון אשכנזי לא גרע מהרב בבית הכנסת שמלמד הלכות או מרבני קו ההלכה שמתקשר לשאול מהם הלכות וכי לא נלמד מהרב בבית הכנסת כי אולי הוא לא למד נכון רק מהילקוט יוסף ישיר??? הרי הם היו יכולים להתיר מהילקוט יוסף הלכות וזהו אלא שיש הוספות וחדושים מחכמי הדור שלפעמים אין בילקוט יוסף והטעיות יותר בחלק של הילדים שלא מוזכר הרב שכותב את התשובות וזה חבל
 
חזור
חלק עליון