בעצם הרב מתיר לספר בדיחות בדרשה.....
בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר. כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים. הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות). אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל. חזקו ואמצו!
בעצם הרב מתיר לספר בדיחות בדרשה.....
אם כבר חידות, אז הראו לי את העלונים המצורפים.חידון על מגילת אסתר. השאלות בחרוזים , התשובות לפי אלף בית
[נמצא בקול הלשון אצל העורך הרב חנוך גבהרד שליט'א]
א. בעצת האוהב הרג האשה, ואת האוהב בעצת האשה.
ב. היה בטוח שלא יבינו את שפתו, אלף נוספה לו בשמו לאחר מותו.
ג. שם נהנו ונגזרה גזירה, לשם יצא ונוסף שמן למדורה.
ד. שני היה על העמוד, סמל לעני מרוד.
ה. בקפיצת ההדיוט התחילה עליה, במסלול שהוביל לעץ התליה.
ו. נכדת מלך קטן ואכזר, לבנות ישראל עשתה מר.
ז. יעצה להכין עמוד, ואחר כך בתחנונים עמוד.
ח. שמו נזכר לברכה, ערק בעוד מועד מההפיכה, יתברך כי אליהו התחפש בדמות אברך.
ט. קישוט, שימש חותם לנבזה פשוט, לשפוך דם ברשעות.
י. כמעט אורם עמם, ואבד שמם, וכשגבר עמם, הצטרפו רבים לשמם.
כ. אותו רדף המן בכל כוחו, וכשחסר מזה קמעא נשברה רוחו.
ל. דבר שהרשע לעצמו חשק הוחלף לצדיק במקום שק.
מ. למשפחת הימין מיוחס ועל האויב דרך ולא חס.
נ. פעם אחרי תמרוקי בשמים ופעם אחר צום 3 ימים.
ס. בליל נדידת השינות ומחילת העוונות נזכרו בו מעשיות ישנות.
ע. בור כרה שם נפל וכשהתהפך הגלגל הורם אליו אלעל.
פ. ביחיד הוא הגורל וברבים יום העלאת המורל.
צ. הצביע ואמרה ללא היסוס זה האיש מוביל הסוס.
ק. בהר סיני בכפיה ועתה באהבה.
ר. על תוארו מקבל תשובה בהקהת שיני הבן השני בהסיבה למסיבה.
ש. התארך מאמתיים לאמות מאתיים כאמת המושה וכשיני שריד מבול המים.
ת. כנעשה לבגדים רטובים בשושן למשפחת החייבים.
בהצלחה
בגליון הנפלא הנ"ל: כִי הִגִיד לָהֶם אֲשֶר הוּא יְהוּדִי (פרק ג' פסוק ד'). ה"אמרי אמת" (עמ"ס מגילה טו:) כותב שמרדכי הגיד לעבדי המלך שהמן עצמו הוא יהודי משום שהוא נמכר למרדכי, והרי הוא עבד כנעני שגופו קנוי לישראל, ועל כן כעס המן.דפח''ח פורים.pdf
drive.google.com
במחילה לא שמתי לב שהקדמתניצע"ג, היאך התבלבלה ביתו של המן בין המן למרדכי הרי המן קרא בקול "ככה יעשה " וא"כ בוודאי הוא המוביל את הסוס ולא מרדכי?
ואחר העיון נראה לומר, שעלה בדעתה שהמן גם על הסוס וגם קורא בקול "ככה יעשה...
כ"כ הבן יהודע מגילה דט"זותירץ בשם אחד המפרשים , שעד שהוא הגיע לרחוב שהיה גר המן , כבר היה צרוד ,
הרסת את הבדיחה....ואם בבריסקער'ס עסקינן:
א. בשם ר' ישראל יעקב פישר אומרים שאמר שלמזלו אין שיעור לברכת "אשר יצר", שכן אילו היה, היו הבריסקער'ס
רצים אליו עם קופסאות...
ב. בריסקער עולה לאוטובוס, כאשר הוא רואה שבאוטובוס נוהגת אשה, הוא נותן לה את דמי הכרטיס ואומר "שלא
לשם קידושין". וי'א שכך היה המעשה: בריסקער עבר ליד זכרון משה ונתן צדקה לאשה ואמר לה שלא לשם קידושין,
ור' ישראל יעקב שמע את זה ואמר בחיוך, מתוך שלא לשמה בא לשמה