• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

חידה: איך יתכן למעשה שאם נכנס לבית אחד אינו צריך לברך על הפירות והמים, ואם נכנס לבית השני צריך לברך עליהם?

פִּתָרוֹן
נראה שכוונתך שהניח חברים לפירות ובזה אם חזר למקום החברים אינו צריך לברך מטעם סבל וכמו שכ' מרן זיע"א בחזו"ע, אך אם הלך לבית אחר צריך לברך וכמו שכ' המג"א והובא באח'.(אם כי שאינו כ"כ מוסכם ואכמ"ל)
אני חושב ציור פשוט יותר שאם נמצא בבנין אחד ואכל פירות בביתו אם הלך לבית אחר בבנין צריך לחזור לברך (לדעת מרן הראש"ל כמ"ש בספירת העומר שבועות מטעם ס"ס, ויש בזה אריכות ואכמ"ל) אך אם חזר לביתו מיד אי"צ לברך(אף שיש בזה מח' מ"מ נקטי' סב"ל )
נראה שכוונתך שהניח חברים לפירות ובזה אם חזר למקום החברים אינו צריך לברך מטעם סבל וכמו שכ' מרן זיע"א בחזו"ע, אך אם הלך לבית אחר צריך לברך וכמו שכ' המג"א והובא באח'.(אם כי שאינו כ"כ מוסכם ואכמ"ל)
אני חושב ציור פשוט יותר שאם נמצא בבנין אחד ואכל פירות בביתו אם הלך לבית אחר בבנין צריך לחזור לברך (לדעת מרן הראש"ל כמ"ש בספירת העומר שבועות מטעם ס"ס, ויש בזה אריכות ואכמ"ל) אך אם חזר לביתו מיד אי"צ לברך(אף שיש בזה מח' מ"מ נקטי' סב"ל )
 
פִּתָרוֹן
נראה שכוונתך שהניח חברים לפירות ובזה אם חזר למקום החברים אינו צריך לברך מטעם סבל וכמו שכ' מרן זיע"א בחזו"ע, אך אם הלך לבית אחר צריך לברך וכמו שכ' המג"א והובא באח'.(אם כי שאינו כ"כ מוסכם ואכמ"ל)
אני חושב ציור פשוט יותר שאם נמצא בבנין אחד ואכל פירות בביתו אם הלך לבית אחר בבנין צריך לחזור לברך (לדעת מרן הראש"ל כמ"ש בספירת העומר שבועות מטעם ס"ס, ויש בזה אריכות ואכמ"ל) אך אם חזר לביתו מיד אי"צ לברך(אף שיש בזה מח' מ"מ נקטי' סב"ל )
אין כוונתי לזה
שים לב שכתבתי
 
מי שאכל ושתה בביתו עם חברים, ויצא מביתו,
אם שוב נכנס לביתו אינו צריך שוב לברך, כיון שהשאיר חברים,
ואם נכנס לבית אחר צריך לברך שוב, כיון שהיה כאן שינוי מקום
(מגן אברהם סימן קעח ס“ק ז‘, והלכה ברורה ח“ט עמוד רכו).
 
מי שאכל ושתה בביתו עם חברים, ויצא מביתו,
אם שוב נכנס לביתו אינו צריך שוב לברך, כיון שהשאיר חברים,
ואם נכנס לבית אחר צריך לברך שוב, כיון שהיה כאן שינוי מקום
(מגן אברהם סימן קעח ס“ק ז‘, והלכה ברורה ח“ט עמוד רכו).
יפה מאוד
 
נראה שכוונתך שהניח חברים לפירות ובזה אם חזר למקום החברים אינו צריך לברך מטעם סבל וכמו שכ' מרן זיע"א בחזו"ע, אך אם הלך לבית אחר צריך לברך וכמו שכ' המג"א והובא באח'.(אם כי שאינו כ"כ מוסכם ואכמ"ל)
אין כוונתי לזה
מי שאכל ושתה בביתו עם חברים, ויצא מביתו,
אם שוב נכנס לביתו אינו צריך שוב לברך, כיון שהשאיר חברים,
ואם נכנס לבית אחר צריך לברך שוב, כיון שהיה כאן שינוי מקום
(מגן אברהם סימן קעח ס“ק ז‘, והלכה ברורה ח“ט עמוד רכו).
?
 
חזור
חלק עליון