• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

חידה: איך יתכן למעשה שאם נכנס לבית אחד אינו צריך לברך על הפירות והמים, ואם נכנס לבית השני צריך לברך עליהם?

פִּתָרוֹן
נראה שכוונתך שהניח חברים לפירות ובזה אם חזר למקום החברים אינו צריך לברך מטעם סבל וכמו שכ' מרן זיע"א בחזו"ע, אך אם הלך לבית אחר צריך לברך וכמו שכ' המג"א והובא באח'.(אם כי שאינו כ"כ מוסכם ואכמ"ל)
אני חושב ציור פשוט יותר שאם נמצא בבנין אחד ואכל פירות בביתו אם הלך לבית אחר בבנין צריך לחזור לברך (לדעת מרן הראש"ל כמ"ש בספירת העומר שבועות מטעם ס"ס, ויש בזה אריכות ואכמ"ל) אך אם חזר לביתו מיד אי"צ לברך(אף שיש בזה מח' מ"מ נקטי' סב"ל )
נראה שכוונתך שהניח חברים לפירות ובזה אם חזר למקום החברים אינו צריך לברך מטעם סבל וכמו שכ' מרן זיע"א בחזו"ע, אך אם הלך לבית אחר צריך לברך וכמו שכ' המג"א והובא באח'.(אם כי שאינו כ"כ מוסכם ואכמ"ל)
אני חושב ציור פשוט יותר שאם נמצא בבנין אחד ואכל פירות בביתו אם הלך לבית אחר בבנין צריך לחזור לברך (לדעת מרן הראש"ל כמ"ש בספירת העומר שבועות מטעם ס"ס, ויש בזה אריכות ואכמ"ל) אך אם חזר לביתו מיד אי"צ לברך(אף שיש בזה מח' מ"מ נקטי' סב"ל )
 
פִּתָרוֹן
נראה שכוונתך שהניח חברים לפירות ובזה אם חזר למקום החברים אינו צריך לברך מטעם סבל וכמו שכ' מרן זיע"א בחזו"ע, אך אם הלך לבית אחר צריך לברך וכמו שכ' המג"א והובא באח'.(אם כי שאינו כ"כ מוסכם ואכמ"ל)
אני חושב ציור פשוט יותר שאם נמצא בבנין אחד ואכל פירות בביתו אם הלך לבית אחר בבנין צריך לחזור לברך (לדעת מרן הראש"ל כמ"ש בספירת העומר שבועות מטעם ס"ס, ויש בזה אריכות ואכמ"ל) אך אם חזר לביתו מיד אי"צ לברך(אף שיש בזה מח' מ"מ נקטי' סב"ל )
אין כוונתי לזה
שים לב שכתבתי
 
מי שאכל ושתה בביתו עם חברים, ויצא מביתו,
אם שוב נכנס לביתו אינו צריך שוב לברך, כיון שהשאיר חברים,
ואם נכנס לבית אחר צריך לברך שוב, כיון שהיה כאן שינוי מקום
(מגן אברהם סימן קעח ס“ק ז‘, והלכה ברורה ח“ט עמוד רכו).
 
מי שאכל ושתה בביתו עם חברים, ויצא מביתו,
אם שוב נכנס לביתו אינו צריך שוב לברך, כיון שהשאיר חברים,
ואם נכנס לבית אחר צריך לברך שוב, כיון שהיה כאן שינוי מקום
(מגן אברהם סימן קעח ס“ק ז‘, והלכה ברורה ח“ט עמוד רכו).
יפה מאוד
 
נראה שכוונתך שהניח חברים לפירות ובזה אם חזר למקום החברים אינו צריך לברך מטעם סבל וכמו שכ' מרן זיע"א בחזו"ע, אך אם הלך לבית אחר צריך לברך וכמו שכ' המג"א והובא באח'.(אם כי שאינו כ"כ מוסכם ואכמ"ל)
אין כוונתי לזה
מי שאכל ושתה בביתו עם חברים, ויצא מביתו,
אם שוב נכנס לביתו אינו צריך שוב לברך, כיון שהשאיר חברים,
ואם נכנס לבית אחר צריך לברך שוב, כיון שהיה כאן שינוי מקום
(מגן אברהם סימן קעח ס“ק ז‘, והלכה ברורה ח“ט עמוד רכו).
?
 
חזור
חלק עליון