Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.
נראה שכוונתך שהניח חברים לפירות ובזה אם חזר למקום החברים אינו צריך לברך מטעם סבל וכמו שכ' מרן זיע"א בחזו"ע, אך אם הלך לבית אחר צריך לברך וכמו שכ' המג"א והובא באח'.(אם כי שאינו כ"כ מוסכם ואכמ"ל)
אני חושב ציור פשוט יותר שאם נמצא בבנין אחד ואכל פירות בביתו אם הלך לבית אחר בבנין צריך לחזור לברך (לדעת מרן הראש"ל כמ"ש בספירת העומר שבועות מטעם ס"ס, ויש בזה אריכות ואכמ"ל) אך אם חזר לביתו מיד אי"צ לברך(אף שיש בזה מח' מ"מ נקטי' סב"ל )
נראה שכוונתך שהניח חברים לפירות ובזה אם חזר למקום החברים אינו צריך לברך מטעם סבל וכמו שכ' מרן זיע"א בחזו"ע, אך אם הלך לבית אחר צריך לברך וכמו שכ' המג"א והובא באח'.(אם כי שאינו כ"כ מוסכם ואכמ"ל)
אני חושב ציור פשוט יותר שאם נמצא בבנין אחד ואכל פירות בביתו אם הלך לבית אחר בבנין צריך לחזור לברך (לדעת מרן הראש"ל כמ"ש בספירת העומר שבועות מטעם ס"ס, ויש בזה אריכות ואכמ"ל) אך אם חזר לביתו מיד אי"צ לברך(אף שיש בזה מח' מ"מ נקטי' סב"ל )
נראה שכוונתך שהניח חברים לפירות ובזה אם חזר למקום החברים אינו צריך לברך מטעם סבל וכמו שכ' מרן זיע"א בחזו"ע, אך אם הלך לבית אחר צריך לברך וכמו שכ' המג"א והובא באח'.(אם כי שאינו כ"כ מוסכם ואכמ"ל)
אני חושב ציור פשוט יותר שאם נמצא בבנין אחד ואכל פירות בביתו אם הלך לבית אחר בבנין צריך לחזור לברך (לדעת מרן הראש"ל כמ"ש בספירת העומר שבועות מטעם ס"ס, ויש בזה אריכות ואכמ"ל) אך אם חזר לביתו מיד אי"צ לברך(אף שיש בזה מח' מ"מ נקטי' סב"ל )
מי שאכל ושתה בביתו עם חברים, ויצא מביתו,
אם שוב נכנס לביתו אינו צריך שוב לברך, כיון שהשאיר חברים,
ואם נכנס לבית אחר צריך לברך שוב, כיון שהיה כאן שינוי מקום
(מגן אברהם סימן קעח ס“ק ז‘, והלכה ברורה ח“ט עמוד רכו).
מי שאכל ושתה בביתו עם חברים, ויצא מביתו,
אם שוב נכנס לביתו אינו צריך שוב לברך, כיון שהשאיר חברים,
ואם נכנס לבית אחר צריך לברך שוב, כיון שהיה כאן שינוי מקום
(מגן אברהם סימן קעח ס“ק ז‘, והלכה ברורה ח“ט עמוד רכו).
נראה שכוונתך שהניח חברים לפירות ובזה אם חזר למקום החברים אינו צריך לברך מטעם סבל וכמו שכ' מרן זיע"א בחזו"ע, אך אם הלך לבית אחר צריך לברך וכמו שכ' המג"א והובא באח'.(אם כי שאינו כ"כ מוסכם ואכמ"ל)
מי שאכל ושתה בביתו עם חברים, ויצא מביתו,
אם שוב נכנס לביתו אינו צריך שוב לברך, כיון שהשאיר חברים,
ואם נכנס לבית אחר צריך לברך שוב, כיון שהיה כאן שינוי מקום
(מגן אברהם סימן קעח ס“ק ז‘, והלכה ברורה ח“ט עמוד רכו).