Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
"המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.
במקום שהוא טפל, ושותה לפני שמברך על העיקר יש דעות בפוסקים שמברך שהכל. רמ"א סי' ריב ס"א
וכן אם אינו רגיל לאכול את הטפל עם העיקר ולא היה בדעתו לזה, צריך לברך על הטפל שהכל. משנ"ב שם סק"ד.
במקום שהוא טפל, ושותה לפני שמברך על העיקר יש דעות בפוסקים שמברך שהכל. רמ"א סי' ריב ס"א
וכן אם אינו רגיל לאכול את הטפל עם העיקר ולא היה בדעתו לזה, צריך לברך על הטפל שהכל. משנ"ב שם סק"ד.
אולי שגיתי בלשוני שכתבתי "רוב"
בכל אופן בילקוט יוסף ברכות ח"ב שעדיין לא יצא לאור -ויש לנו אותו בכולל במהדורת ביקורת- וכאן [אולי] המקום להודות להרב @ע"ה ס"ט שדאג לכך
כתב בערך כך (אינו לפני): "יין ומיץ ענבים קפוא יש להסתפק האם ברכתו שהכל או הגפן" ולא הכריע
ובמקורות הביא כמה פוסקים שכתבו כך
מה הסברא איני זוכר כעת, אולי הרב @ע"ה ס"ט זוכר ויסייע לן