במקום שהוא טפל, ושותה לפני שמברך על העיקר יש דעות בפוסקים שמברך שהכל. רמ"א סי' ריב ס"א
וכן אם אינו רגיל לאכול את הטפל עם העיקר ולא היה בדעתו לזה, צריך לברך על הטפל שהכל. משנ"ב שם סק"ד.
במקום שהוא טפל, ושותה לפני שמברך על העיקר יש דעות בפוסקים שמברך שהכל. רמ"א סי' ריב ס"א
וכן אם אינו רגיל לאכול את הטפל עם העיקר ולא היה בדעתו לזה, צריך לברך על הטפל שהכל. משנ"ב שם סק"ד.
אולי שגיתי בלשוני שכתבתי "רוב"
בכל אופן בילקוט יוסף ברכות ח"ב שעדיין לא יצא לאור -ויש לנו אותו בכולל במהדורת ביקורת- וכאן [אולי] המקום להודות להרב @ע"ה ס"ט שדאג לכך
כתב בערך כך (אינו לפני): "יין ומיץ ענבים קפוא יש להסתפק האם ברכתו שהכל או הגפן" ולא הכריע
ובמקורות הביא כמה פוסקים שכתבו כך
מה הסברא איני זוכר כעת, אולי הרב @ע"ה ס"ט זוכר ויסייע לן