• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

חידה: חיוב דרבנן שכשמקיימו הרי הוא מקיים מצוה דאורייתא !

לחידה הזאת יש רק פתרון אחד, אני מסביר שוב :

חיוב דרבנן שכשמקיימו הרי הוא מקיים מצוה דאורייתא או אפילו הרבה מצוות דאורייתא ליתר דיוק

ובכל משך הזמן שהוא מקיים החיוב דרבנן הוא גם מקיים באותו כמות מצוה דאורייתא

מה שאין כן לכל הפתרונות שהצעתם הוא לא מקיים מצוות דאורייתא במשך כל זמן קיום החיוב דרבנן שהוא מקיים

במחילת כבוד תורתו,
א' בכל מצוה מדרבנן מקיים באותה כמות ועל פי התנאים שהזכרת מצוות ועשית ככל אשר יורוך.
ב' ישנם הרבה חיובים דרבנן שהיא מצוה קיומית מהתורה.
ג' קשה להבין את ההגדרה "מקיים מצוות דאורייתא במשך כל זמן קיום החיוב דרבנן שהוא מקיים" ומכאן המקור לטעויות בהבנת החידה.
 
אין חיוב מדרבנן לברך ברכת המזון
מה? הבנת כלל מה יישבתי?

יש חיוב מדרבנן לברך ק׳ ברכות בכל יום
חלק מהברכות בשביל לקיים את החובה הזו, זה ברכה״מ, והיא דאורייתא, והיא בעצמה ג׳ ברכות
לענ״ד זה עונה מצוין על החידה בכותרת: ״

חיוב דרבנן שכשמקיימו הרי הוא מקיים מצוה דאורייתא​

״

אם כוונתך לא כך, באר זאת בהודעה הראשונה היטב הדק.
 
כתבתי שבכל משך הזמן שהוא מקיים החיוב דרבנן הוא גם מקיים באותו כמות מצוה דאורייתא
ולמה קידוש על היין לא עונה על החידה? או ברכת מקדש השבת?
(הרי שניהם תקנה דרבנן, אך בעצם מקיימים בהם מצוה דאורייתא של קידוש השבת בדברים)
 
חזור
חלק עליון