• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

חידה: כיצד יתכן תינוק בריא לחלוטין שיהיה אפשר למולו רק אחרי 29 יום מהלידה?

יצחק משען

Well-known member
אני מדגיש התינוק בריא לחלוטין, יש לו אבא ואמא שיחיו, הוא לא נולד פג, לא במשקל קטן ולא עם צהבת אדמת וירקת, לא מתו אחיו מחמת מילה, אין שום אונס לא מלחמה ולא קורונה, ובכל זאת יהיה מותר למולו רק אחרי 29 יום מהלידה?
 
פִּתָרוֹן
ובכן צדיקים יראו וישמו שהתשובה לזה כתובה בספר שמו יוסף למוהר"י ן' וואליד סימן רעד, ובמהדורה החדשה הוא ביו"ד סימן לב
שכידוע שאם תינוק נולד בבין השמשות נקראת מילתו שלא בזמנה ואסור למולו יומיים לפני שבת ויו"ט
וכאן מדובר בחו"ל שיש יו"ט יומיים
ולכן כאשר ראש השנה חל ביום שלישי - רביעי והתינוק נולד בבין השמשות של יום שלישי כפי שהיה בשנת תשפב המצורף
1725827466200.png
אי אפשר למולו ביום שלישי הבא כי זה יומים לפני כיפור
וא"א למולו ביום שישי כי זה ער"ש
וא"א למולו ביום ראשון כי זה יומים לפני סוכות
ואא"א למולו ביום רביעי כי זה יו"ט שני של גלויות
ויום חמישי זה יומיים לפני שבת
ויום ראשון זה יומיים לפני שמיני עצרת
ויום רביעי זה שמחת תורה
ויום חמישי זה לפני שבת
ורק ביום כז תשרי שזה 29 יום אחרי לידתו יהיה מותר למולו בסימן טוב ובמזל טוב

זה צילום דבריו...
ובכן צדיקים יראו וישמו שהתשובה לזה כתובה בספר שמו יוסף למוהר"י ן' וואליד סימן רעד, ובמהדורה החדשה הוא ביו"ד סימן לב
שכידוע שאם תינוק נולד בבין השמשות נקראת מילתו שלא בזמנה ואסור למולו יומיים לפני שבת ויו"ט
וכאן מדובר בחו"ל שיש יו"ט יומיים
ולכן כאשר ראש השנה חל ביום שלישי - רביעי והתינוק נולד בבין השמשות של יום שלישי כפי שהיה בשנת תשפב המצורף
1725827466200.png
אי אפשר למולו ביום שלישי הבא כי זה יומים לפני כיפור
וא"א למולו ביום שישי כי זה ער"ש
וא"א למולו ביום ראשון כי זה יומים לפני סוכות
ואא"א למולו ביום רביעי כי זה יו"ט שני של גלויות
ויום חמישי זה יומיים לפני שבת
ויום ראשון זה יומיים לפני שמיני עצרת
ויום רביעי זה שמחת תורה
ויום חמישי זה לפני שבת
ורק ביום כז תשרי שזה 29 יום אחרי לידתו יהיה מותר למולו בסימן טוב ובמזל טוב

זה צילום דבריו
1725827985012.png1725828051637.png

וזה אשר העיר עליו רבינו קודש הקדשים ביביע אומר חלק ה' סימן כג מיו"ד
1725828259979.png

ברוכים תהיו
 
פִּתָרוֹן
ובכן צדיקים יראו וישמו שהתשובה לזה כתובה בספר שמו יוסף למוהר"י ן' וואליד סימן רעד, ובמהדורה החדשה הוא ביו"ד סימן לב
שכידוע שאם תינוק נולד בבין השמשות נקראת מילתו שלא בזמנה ואסור למולו יומיים לפני שבת ויו"ט
וכאן מדובר בחו"ל שיש יו"ט יומיים
ולכן כאשר ראש השנה חל ביום שלישי - רביעי והתינוק נולד בבין השמשות של יום שלישי כפי שהיה בשנת תשפב המצורף
הצג קובץ מצורף 25008
אי אפשר למולו ביום שלישי הבא כי זה יומים לפני כיפור
וא"א למולו ביום שישי כי זה ער"ש
וא"א למולו ביום ראשון כי זה יומים לפני סוכות
ואא"א למולו ביום רביעי כי זה יו"ט שני של גלויות
ויום חמישי זה יומיים לפני שבת
ויום ראשון זה יומיים לפני שמיני עצרת
ויום רביעי זה שמחת תורה
ויום חמישי זה לפני שבת
ורק ביום כז תשרי שזה 29 יום אחרי לידתו יהיה מותר למולו בסימן טוב ובמזל טוב

זה צילום דבריו
הצג קובץ מצורף 25009הצג קובץ מצורף 25010

וזה אשר העיר עליו רבינו קודש הקדשים ביביע אומר חלק ה' סימן כג מיו"ד
הצג קובץ מצורף 25011

ברוכים תהיו
ייש"כ גדול, אך בחשבון הימים לא מסתדר כ"כ.
א. יוצא 28 יום.
ב. נראה שנפל שם כמה ט"ס בתשובת הר"י בן ואליד. שו"ר בספרי אחרוני זמננו (באוצה"ח) שנתעוררו מזה. ועיין.
אולם לפי מה שערך רבי יצחק משען, א"ש טפי (אך אינו כמדוייק בדברי הר"י בן ואליד), וגם לשיטתו נמצאו כח יום.
 
ייש"כ גדול, אך בחשבון הימים לא מסתדר כ"כ.
א. יוצא 28 יום.
ב. נראה שנפל שם כמה ט"ס בתשובת הר"י בן ואליד. שו"ר בספרי אחרוני זמננו (באוצה"ח) שנתעוררו מזה. ועיין.
אולם לפי מה שערך רבי יצחק משען, א"ש טפי (אך אינו כמדוייק בדברי הר"י בן ואליד), וגם לשיטתו נמצאו כח יום.
28 מיום שלישי אבל אם נולד ביום שני זה 29.
(דהיינו כמו המשנה בשבת).
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון