למאי נפק"מ?!שורה תחתונה- הרב אופיר חתם את השם שלו על כל מה שנכתב בספר הזה?
או שזה להבנת השומעים הנכבדים?
מרן שליט"א מספר זאת בדר"כ בשיחות חיזוק לאברכים ללימוד הלכההידיעה על הספר, מזכירה לי את מרן הרב עובדיה זצ"ל, שזעם פעם על איזה ספר שתחבר, ולאחר שטרק אותו, ראה שכתוב על הכריכה 'חלק א', ואמר, ה' ישמור, מי יודע מה עוד יכתוב ב'חלק ב'.
גם את הספרים הקודמים לא הוא כתב אלא תלמידו הרב דוד לילוף.שורה תחתונה- הרב אופיר חתם את השם שלו על כל מה שנכתב בספר הזה?
או שזה להבנת השומעים הנכבדים?
אבל הוא חתום עליהם על כל התוכן הוא כתב הקדמה וכתב שעומד מאחורי כל מילה בספרגם את הספרים הקודמים לא הוא כתב אלא תלמידו הרב דוד לילוף.
נפק"מ עצומה מה שאלה בכלל?למאי נפק"מ?!
מה הכוונה אמינות? הספר בלי מקורות?! אם יש מקורות אז מאי נפק"מ מי ליקט את זה?אם הוא לא חתום זה מוריד מאמינות הנאמר
יש כאלו שבגלל שהוא חתום על זה לא יפסקו כמו הפסקים שם.נפק"מ עצומה מה שאלה בכלל?
אם הוא לא חתום זה מוריד מאמינות הנאמר
לא הבנתי, שעושים "דווקא" כי הם מתנגדים לו? כי יש לו שיטת פסיקה שונה וייחודית? חבל, הפסידו.יש כאלו שבגלל שהוא חתום על זה לא יפסקו כמו הפסקים שם.
מעניין.כי יש לו שיטת פסיקה שונה וייחודית
ציניות- בוגר מאוד. נו נו....מעניין.
אם תוכל לשרטט בקצרה קווים ל"שיטת הפסיקה השונה והיחודית".
שנדע על מה מדובר.
זה שיטת פסיקה?ציניות- בוגר מאוד. נו נו....
.
בפסיקתו הוא מחשיב מאד את המשנה ברורה[2], באופן קבוע מביא את דברי הרב עובדיה יוסף, אך בהרבה מקרים מורה להחמיר לכתחילה כדעת המשנה ברורה או פוסקי מאוחרים יותר כדוגמת הרב יוסף שלום אלישיב והרב בן ציון אבא שאול.
בהקדמה לספר הליכות ברכות כתב ”פסקי מרנא ורבנא המשנה ברורה אור לעינינו והם אף לבני ספרד וכפי שהארכנו להוכיח בהליכות מועד עמוד קע"ג
.....
בנוסף הוא לא מתבייש להיכנס לפרטיקות הכי קטנות ומעשיות- דבר שעבור פוסקים אחרים ייחשב קצת "ירוד ובלתי מכובד"
אני יודע שהיית ציני, לא אכפת לי, אני עונה על דבר דבר.
אם תלמד בספריו בעיון ולא בבקיאות תוכל גם אתה להבחין בזה, בהצלחה לך!
חלק מהמכלול, חלק שמתי לב, חלק הוא אמר לי אישית.זה שיטת פסיקה?
אני חושב שאתה ציני.
ולא נראה לי שלמדת ספריו בעיון עד שהבחנת בזה, אלא העתקת את המכלול בעיון עד שהבחנת בזה.
בהצלחה גם לך.
ראה כאן וכאן...במקום כל הדיבורים אולי הרב @מורשת מרן יעלה לכאן את המאמרים שפורסמו שנה העברה בקובץ בית יוסף ששם נתבאר כל מה שיש לדבר על השיטה שלו
במקום כל הדיבורים אולי הרב @מורשת מרן יעלה לכאן את המאמרים שפורסמו שנה העברה בקובץ בית יוסף ששם נתבאר כל מה שיש לדבר על השיטה שלו
כהרגל שני הרבנים שליט"א עוסקים בעשייה, תבורכו מן שמיא
יאמין לי כבודו שאיני זוכר מה כתוב שם, רק זכורני שדיברו בזה בכמה מאמרים, אבל אכן מסתמא לא זרקו עליו שם סוכריותכהרגל שני הרבנים שליט"א עוסקים בעשייה, תבורכו מן שמיא
עוד לא קראתי כעת אבל מהנוסח של "כל מה שיש לדבר" אני מניח שזה לא מחמאות גרידא...
ביטוי מסקרן, מה מקורו?יאמין לי כבודו שאיני זוכר מה כתוב שם, רק זכורני שדיברו בזה בכמה מאמרים, אבל אכן מסתמא לא זרקו עליו שם סוכריות
[רק שלעניות דעתי הליטוף של השמש מועיל יותר מהנשיבה של הרוח]