טלפון או מייל של הרב אופיר מלכא? יעזור ממש

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חתם את השם שלו
בהסכמה לספר הוא כותב בזה הלשון: "והריני סומך את ידי יד כהה על כל הנכתב בספר זה שהוא בדיוק רב על כל הנאמר על ידי, דבר דבור על אופניו".
 
הידיעה על הספר, מזכירה לי את מרן הרב עובדיה זצ"ל, שזעם פעם על איזה ספר שתחבר, ולאחר שטרק אותו, ראה שכתוב על הכריכה 'חלק א', ואמר, ה' ישמור, מי יודע מה עוד יכתוב ב'חלק ב'.
 
הידיעה על הספר, מזכירה לי את מרן הרב עובדיה זצ"ל, שזעם פעם על איזה ספר שתחבר, ולאחר שטרק אותו, ראה שכתוב על הכריכה 'חלק א', ואמר, ה' ישמור, מי יודע מה עוד יכתוב ב'חלק ב'.
מרן שליט"א מספר זאת בדר"כ בשיחות חיזוק לאברכים ללימוד הלכה
אגב לא יצא ח"ב
 
כרגע נראה לי הספר הזה וראיתי שם בעמ' קיז דברים תמוהים שלא ניתנים להיאמר לענ''ד, שיש לגליל נייר טואלט ולחבילת צמר גפן דין כלי שמלאכתו לאיסור אפי' לדעת מרן רבינו עובדיה, ואיך אפשר לומר דבר כזה אחר שרבינו כללא כייל לן שכל שיש דרך להשתמש בו בהיתר אינו מוקצה, וכמ'ש כן לגבי כביסה רטובה?
 
אם הוא לא חתום זה מוריד מאמינות הנאמר
מה הכוונה אמינות? הספר בלי מקורות?! אם יש מקורות אז מאי נפק"מ מי ליקט את זה?
אם אתה רוצה לפסוק לפי כללי הפסיקה שלנו אתה בכל אופן לא יכול לסמוך על הספרים האלה, ואם אתה רוצה לפסוק ע"פ האחרונים שמוזכרים שם, אז מה זה משנה מי הביא אותם? העיקר שהם אמרו את זה.
 
מעניין.
אם תוכל לשרטט בקצרה קווים ל"שיטת הפסיקה השונה והיחודית".
שנדע על מה מדובר.
ציניות- בוגר מאוד. נו נו....
.
בפסיקתו הוא מחשיב מאד את המשנה ברורה[2], באופן קבוע מביא את דברי הרב עובדיה יוסף, אך בהרבה מקרים מורה להחמיר לכתחילה כדעת המשנה ברורה או פוסקי מאוחרים יותר כדוגמת הרב יוסף שלום אלישיב והרב בן ציון אבא שאול.
בהקדמה לספר הליכות ברכות כתב ”פסקי מרנא ורבנא המשנה ברורה אור לעינינו והם אף לבני ספרד וכפי שהארכנו להוכיח בהליכות מועד עמוד קע"ג


.....
בנוסף הוא לא מתבייש להיכנס לפרטיקות הכי קטנות ומעשיות- דבר שעבור פוסקים אחרים ייחשב קצת "ירוד ובלתי מכובד"
אני יודע שהיית ציני, לא אכפת לי, אני עונה על דבר דבר.
אם תלמד בספריו בעיון ולא בבקיאות תוכל גם אתה להבחין בזה, בהצלחה לך!
 
נערך לאחרונה:
ציניות- בוגר מאוד. נו נו....
.
בפסיקתו הוא מחשיב מאד את המשנה ברורה[2], באופן קבוע מביא את דברי הרב עובדיה יוסף, אך בהרבה מקרים מורה להחמיר לכתחילה כדעת המשנה ברורה או פוסקי מאוחרים יותר כדוגמת הרב יוסף שלום אלישיב והרב בן ציון אבא שאול.
בהקדמה לספר הליכות ברכות כתב ”פסקי מרנא ורבנא המשנה ברורה אור לעינינו והם אף לבני ספרד וכפי שהארכנו להוכיח בהליכות מועד עמוד קע"ג
.....
בנוסף הוא לא מתבייש להיכנס לפרטיקות הכי קטנות ומעשיות- דבר שעבור פוסקים אחרים ייחשב קצת "ירוד ובלתי מכובד"
אני יודע שהיית ציני, לא אכפת לי, אני עונה על דבר דבר.
אם תלמד בספריו בעיון ולא בבקיאות תוכל גם אתה להבחין בזה, בהצלחה לך!
זה שיטת פסיקה?
אני חושב שאתה ציני.
ולא נראה לי שלמדת ספריו בעיון עד שהבחנת בזה, אלא העתקת את המכלול בעיון עד שהבחנת בזה.
בהצלחה גם לך.
 
זה שיטת פסיקה?
אני חושב שאתה ציני.
ולא נראה לי שלמדת ספריו בעיון עד שהבחנת בזה, אלא העתקת את המכלול בעיון עד שהבחנת בזה.
בהצלחה גם לך.
חלק מהמכלול, חלק שמתי לב, חלק הוא אמר לי אישית.
וכן, יש פוסקים ספרדים שחושבים שהוא נותן למשנ"ב יותר מדי מקום בפסיקה לבני ספרד מאשר צריך, והוא עצמו מתכוון להוציא מהם במיקום הנ"ל, זו בהחלט שיטת פסיקה.
מציע לך לעבור על הספר של הלכות ברכות, שם זה ממש בא אל הפועל שני האלמנטים שהוזכרו
יום נאה.
סיימתי לענות לך.
 
במקום כל הדיבורים אולי הרב @מורשת מרן יעלה לכאן את המאמרים שפורסמו שנה העברה בקובץ בית יוסף ששם נתבאר כל מה שיש לדבר על השיטה שלו
כהרגל שני הרבנים שליט"א עוסקים בעשייה, תבורכו מן שמיא
עוד לא קראתי כעת אבל מהנוסח של "כל מה שיש לדבר" אני מניח שזה לא מחמאות גרידא...
 
כהרגל שני הרבנים שליט"א עוסקים בעשייה, תבורכו מן שמיא
עוד לא קראתי כעת אבל מהנוסח של "כל מה שיש לדבר" אני מניח שזה לא מחמאות גרידא...
יאמין לי כבודו שאיני זוכר מה כתוב שם, רק זכורני שדיברו בזה בכמה מאמרים, אבל אכן מסתמא לא זרקו עליו שם סוכריות
[רק שלעניות דעתי הליטוף של השמש מועיל יותר מהנשיבה של הרוח]
 
יאמין לי כבודו שאיני זוכר מה כתוב שם, רק זכורני שדיברו בזה בכמה מאמרים, אבל אכן מסתמא לא זרקו עליו שם סוכריות
[רק שלעניות דעתי הליטוף של השמש מועיל יותר מהנשיבה של הרוח]
ביטוי מסקרן, מה מקורו?
וגם לא הבנתיו בהקשר זה... עדיף המחמאות מהביקורת? לא הבנתי כ"כ
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון