מרפסן איגרי
Active member
בחזו"ע ארבע תעניות עמוד קעד, קעו פסק שמנהג ירושלים לשתות יין בתשעת הימים. וכן פסק מר בריה בילקוט יוסף תעניות
אמרו לי שכיום אין מנהג לשתות יין בתשעת הימים ועוד דרבא דעלמא חושבים שמר"ח אסור לאכול בשר ולשתות יין, א"כ כיום המנהג להחמיר.
אמנם מרן זצ"ל וכן הרב בילקו"י לא חיו בדורות קודמים ובמקומות רחוקים
וצ"ל לענ"ד, שמה שאין היום מנהג להקל הוא משום שכל השנה רוב העולם לא שותים יין במהלך השבוע ואף בשבת לא נהוג כ"כ לשתות חוץ מהקידוש. א"כ אין זה דומה לבשר שאוכלים כל השנה בשר במהלך השבוע ורואים שהמנהג להמנע מבשר אחר ר"ח. אבל כיון שבשתיית יין אין אנו מורגלים בכך א"א להחשיב 'מנהג' זה.
וגם מה שרוב העולם חושב שיש איסור כמו בשר, גם זה לא טענה. מטעם הנ"ל שכיון שלא מורגלים בכך כל השנה לא מבחינים בין חודש אב לשאר השנה.
אמרו לי שכיום אין מנהג לשתות יין בתשעת הימים ועוד דרבא דעלמא חושבים שמר"ח אסור לאכול בשר ולשתות יין, א"כ כיום המנהג להחמיר.
אמנם מרן זצ"ל וכן הרב בילקו"י לא חיו בדורות קודמים ובמקומות רחוקים
וצ"ל לענ"ד, שמה שאין היום מנהג להקל הוא משום שכל השנה רוב העולם לא שותים יין במהלך השבוע ואף בשבת לא נהוג כ"כ לשתות חוץ מהקידוש. א"כ אין זה דומה לבשר שאוכלים כל השנה בשר במהלך השבוע ורואים שהמנהג להמנע מבשר אחר ר"ח. אבל כיון שבשתיית יין אין אנו מורגלים בכך א"א להחשיב 'מנהג' זה.
וגם מה שרוב העולם חושב שיש איסור כמו בשר, גם זה לא טענה. מטעם הנ"ל שכיון שלא מורגלים בכך כל השנה לא מבחינים בין חודש אב לשאר השנה.