• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

ישיבות שלא מכניסות ספרי מרן

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
ואאווווו פעם ראשונה אני רואה את זה....

חייב להראות זאת לכמה אברכים שחושבים את עצמם ש....
....שהם נפוחים מגאוה, ותורה של קינטור רחמ''ל, כמה עמ' בבצור ירום על התניא יגהה להם מזור כמבואר בהקדמה (ח"ג,ליקוטי אמרים עמ' יא') שמה עושה יצר הרע? הוא יודע שהצדיקים יכולים להגן על עם ישראל, והוא רואה שיש ראשי ישיבות , שהם באמת גדולי תורה, וכיון שהוא לא רוצה שהם יגנו על עם ישראל, לכן הוא מכניס בהם גאוה... ע"י לימוד ספר התניא, כאמור יוכל האדם להגיע לנקודה של הביטול, שגם אם הוא ידע את כל התורה כולה ש"ס ופוסקים וכל ההלכות, הוא ידע את מקומו - "קטונתי", אם הוא יתרומם מעט, הוא עלול לאבד את הכל.עכל''ק.
ועוד כתב (ריש פ"א בעמ' קו') בשם הצמח צדק, לבאר מה ששינה בעל התניא את לשון הגמ', במקום "דרש רבי שמלאי - משביעין אותו וכו'..." כתב בסתם "תניא, משביעין אותו וכו'...", שהוא כנגד אותה קליפה שנקראת "איתן", שהיא נתפסת אך ורק בתלמידי חכמים גדולים, ולא בהמון העם כלל, כי תלמיד חכם יש לו את כל הסיכויים להגיע לפנימיות התורה, כיוון שהוא עבר את שלב של הנגלה בלימוד הש"ס והפוסקים, ויש לו את כל הכלים, וכשהיא רואה שהוא עומד להגיע לזה, היא מונעת בעדו שלא יגיע לתכלית זו. לספר התניא יש את הכח לפרק את הקליפה הזאת לרסיסים, לכן הרב התחיל את הספר במילה "תניא", והפך אותה מהקליפה של "איתן" וסטרא אחרא, לצד הקדושה, ויתקיים בו "איתן מושבך".עכל''ק.
וכן שמענו מפי קודשו של מו"ה בשם מרן מלכא שביאר דברי חז"ל שאמרו מי הוא בן העולם הבא שייף עייל ושייף נפיק וגריס באורייתא תדירא ולא מחזיק טיבותא לנפשיה.ע"כ. המעליותא שלו בכך שגם אחרי שהוא יוצא מבית המדרש ויתמלא בו אחרי כמה שעות, בהרבה הרבה תורה, הוא עדיין יוצא כמו שהוא נכנס בכפיפות קומה ולא בזקיפות קומה דרך הגאוותנים, משא"כ בכניסתו.ע"כ. ועליו יאים ונאים הדברים, וכמו שזכיתי לשמוע באוזניי, שאמר מו"ה בתחילת השיחה ליום ה-30 של פטירת מרן מלכא,שכל מה שזכה מרן מלכא לכל תורתו הקדושה, מכח הענווה שבו, ושזוהי הייתה עיקר גדולתו.עכת''ד.
 
ויש שם שטייגען שרוב רובם של הישיבות היו יכולים לחלום עליו...
קצת רעש בבית מדרש זה לא שטייגען פשוט זרקו כסא על הראש ישיבה או על אחד הרמי"ם ואז הם התחילו לצעוק...
או שסתם היה להם משעמם והם התחילו לריב כמו משועממים.. לא סתם קוראים למקום שלהם "גבעת המריבה"..
 
נערך לאחרונה:
קצת רעש בבית מדרש זה לא שטייגען פשוט זרקו כסא על הראש ישיבה או על אחד הרמי"ם ואז הם התחילו לצעוק...
או שסתם היה להם משעמם והם התחילו לריב כמו משועממים.. לא סתם קוראים למקום שלהם "גבעת המריבה"..
יש שם מאות רבות ואף הרבה יותר, שלא היו מעורבים במריבות כלל.
אתה מכליל קהל שלם בגלל כמה בודדים?
לא קשור.
גם דואג האדומי היה עושה "שטייגען"
וכבר נאמר דרך ארץ קדמה לתורה...וכו'
כנ"ל.

כשרואים משהו עוצמתי יש ב' דרכים להתמודד עם זה, דרך אחת לקנאות, וקנאת סופרים תרבה חכמה. והדרך השניה לזלזל, וליצנות אחת דוחה...

במקום להתרומם ולקחת את החלק הטוב, תמשיכו להסתכל על טיפת הכוס ריקה ולא על הכוס שמלאה כמעט עד גדותיה.
 
יש שם מאות רבות ואף הרבה יותר, שלא היו מעורבים במריבות כלל.
אתה מכליל קהל שלם בגלל כמה בודדים?

כנ"ל.

כשרואים משהו עוצמתי יש ב' דרכים להתמודד עם זה, דרך אחת לקנאות, וקנאת סופרים תרבה חכמה. והדרך השניה לזלזל, וליצנות אחת דוחה...

במקום להתרומם ולקחת את החלק הטוב, תמשיכו להסתכל על טיפת הכוס ריקה ולא על הכוס שמלאה כמעט עד גדותיה.
לא הכללתי ח"ו וודאי וברור שיש הרבה צדיקים.
רק אמרתי שהישיבה סובלת מקשיים כלליים כגון זה שיש לה שם של מחלוקת...
 
לא הכללתי ח"ו וודאי וברור שיש הרבה צדיקים.
רק אמרתי שהישיבה סובלת מקשיים כלליים כגון זה שיש לה שם של מחלוקת...
נקטתי בסה"כ דוגמא, יש עוד הרבה ישיבות בזרם הזה שהולכות לאור ישיבת פונוביז' וכד', ומשתייכות לפלג אחד מהם, וממילא אין בהם מחלוקת, ואינם סובלות ממחסור כלכלי.
 
א-הספרים של רשכבה"ג מרן אביר הרועים הגר"ע יוסף זיע"א לא צריכים אישור של שום ישיבה או קהילה או רב גדול ככל שיהיה... האוצר הלא נתפס והתוכן העמוק והרוחני שיש בהם בכל תחום שותי"ם, הלכות, חידושים, ואגדות. תורת חיים מקיפה בצורה שלא הייתה כמותה בדורות האחרונים, עם ידיעות מקיפות וסברות ישרות ועמוקות כל כך, שכתובות בשפה שווה לכל נפש ומוגשים בבהירות עצומה... והאמת סופה לנצח במוקדם או במאוחר (את הרמב"ם רודפיו גילו גם המון זמן אחרי פטירתו אחרי חורבנה של הקהילה היהודית בעכו שנלחמה בו והציתה את מצבתו...)
ב-אמת כי כל ישיבה במיוחד ספרדית שלא מכניסה את ספרי רשכבה"ג מרן היביע אומר זיע"א בשביל לרצות היי אלו...
זה מגיע מתיסבוכים פנימיים של אנשים (חלקם ת"ח...) שלא מקבלים את עצמם וחיים בשביל אחרים לרצות אותם, וחבל חוץ מההפסד שהם מאבדים את חייהם עצמם בכך שלא מחוברים לעצמם, וחיים בשביל אחרים...
הם מרגישים לשווא יותר מוצלחים ומשופשפים עם גאווה פנימית כביכול הם לא משויכים ל"פשוטים" ל"עמך" ל"פרענקים" ... כאשר הם מתגאים בדברים חיצוניים וטפלים על בני אדם שיש בהם כל כך המון עיקר ומהות ותוכן, עבודה פנימית אמיתית, לא מן השפה ולחוץ אלא מתוך חיבור פנימי לעצמם ולרוחניות... ועיקר המעלות מידות טובות במיוחד כלפי הזולת עין טובה ולב טוב שמכיל כל כך המון ולא מרכל ומלכלכך על אחרים...
ג-ואחרי כל מה שאמרנו עכשיו זה שעה קשה שעוברת על עמ"י עם הטבח הנורא והחטופים... בואו נרבה זכויות ולא נתעסק עם אותם נשמות אבודות שלא זוכות לראות כרגע את האמת והישרות בדרך החיים הנכונה...
 
א-הספרים של רשכבה"ג מרן אביר הרועים הגר"ע יוסף זיע"א לא צריכים אישור של שום ישיבה או קהילה או רב גדול ככל שיהיה... האוצר הלא נתפס והתוכן העמוק והרוחני שיש בהם בכל תחום שותי"ם, הלכות, חידושים, ואגדות. תורת חיים מקיפה בצורה שלא הייתה כמותה בדורות האחרונים, עם ידיעות מקיפות וסברות ישרות ועמוקות כל כך, שכתובות בשפה שווה לכל נפש ומוגשים בבהירות עצומה... והאמת סופה לנצח במוקדם או במאוחר (את הרמב"ם רודפיו גילו גם המון זמן אחרי פטירתו אחרי חורבנה של הקהילה היהודית בעכו שנלחמה בו והציתה את מצבתו...)
ב-אמת כי כל ישיבה במיוחד ספרדית שלא מכניסה את ספרי רשכבה"ג מרן היביע אומר זיע"א בשביל לרצות היי אלו...
זה מגיע מתיסבוכים פנימיים של אנשים (חלקם ת"ח...) שלא מקבלים את עצמם וחיים בשביל אחרים לרצות אותם, וחבל חוץ מההפסד שהם מאבדים את חייהם עצמם בכך שלא מחוברים לעצמם, וחיים בשביל אחרים...
הם מרגישים לשווא יותר מוצלחים ומשופשפים עם גאווה פנימית כביכול הם לא משויכים ל"פשוטים" ל"עמך" ל"פרענקים" ... כאשר הם מתגאים בדברים חיצוניים וטפלים על בני אדם שיש בהם כל כך המון עיקר ומהות ותוכן, עבודה פנימית אמיתית, לא מן השפה ולחוץ אלא מתוך חיבור פנימי לעצמם ולרוחניות... ועיקר המעלות מידות טובות במיוחד כלפי הזולת עין טובה ולב טוב שמכיל כל כך המון ולא מרכל ומלכלכך על אחרים...
ג-ואחרי כל מה שאמרנו עכשיו זה שעה קשה שעוברת על עמ"י עם הטבח הנורא והחטופים... בואו נרבה זכויות ולא נתעסק עם אותם נשמות אבודות שלא זוכות לראות כרגע את האמת והישרות בדרך החיים הנכונה...
פשוט שזה הפסד של מי שלא מכניס, רק לא תמיד נובע מתיסבוכים, אלא לפעמים מגיע ממניעים שונים, או בהוראת רבותיהם.
 
פשוט שזה הפסד של מי שלא מכניס, רק לא תמיד נובע מתיסבוכים, אלא לפעמים מגיע ממניעים שונים, או בהוראת רבותיהם.

וובדאי תורה היא יקרה

אתמול כשהייתי בציון של מרן כידוע שיש שם ספריה של מרן והיה שם חסידים וליטאים שלמדו בספרים של הרב זיע"א
 
לא מכניסים בגלל הפילוג בתשנ"ב, עד אז לכולם לא היה בעיה להכניס, גם לספרדים.
יש לי הרבה מה לומר לגבי תשנ"ב למעשה היו כאלו שהתשמשו בזה כאילו ככלי ניגוח ברב עובדיה וידעו להסתיר את הקומבינות שהיו קיימות אצלם דברים שכש היה צריך לשאול דעת תורה לא שאלו
הדברים מפורסמים לא רוצה לרגל המצב הקשה לדבר על כך
 
יש לי הרבה מה לומר לגבי תשנ"ב למעשה היו כאלו שהתשמשו בזה כאילו ככלי ניגוח ברב עובדיה וידעו להסתיר את הקומבינות שהיו קיימות אצלם דברים שכש היה צריך לשאול דעת תורה לא שאלו
הדברים מפורסמים לא רוצה לרגל המצב הקשה לדבר על כך
גם ללא המצב אין צורך לדבר על כך!!!
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון