• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

ישיבות שלא מכניסות ספרי מרן

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
נדיר!!!
תירוצים!!!
משום מה בחרת להביא שותי"ם מדור קודם (חוץ מהאבי עזרי שאין כזה שו"ת בכלל...). ההשוואה צריכה להיות לשותי"ם בני דורו של מרן זיע"א.
בכ"א זה לא נדיר עובדה שהיתה, אצלי בשיעור היה אחד שבמקום ללמוד את סדרי הישיבה למד מהבוקר עד הלילה בשו"ת יביע אומר, הצורך להצדיק את שיטתו, גורם שבחורים שמרגישים שאחרים מזלזלים במרן זיע"א בטוחים שאם ילמדו בספריו (בשעות הסדרים) יחזירו בכך את כבודו האבוד.
 
אצלי בשיעור היה אחד שבמקום ללמוד את סדרי הישיבה למד מהבוקר עד הלילה בשו"ת יביע אומר,
גם לי היה חבר בישיבה שעסק הרבה בשו"ת יבי"א ואף היה מתכתב הרבה עם הראש"ל שלי' ואמר לו שלא יעסוק בזה על חשבון סדרי הישיבה כי זה מועד לכישלון כללי, וההוא לא שמע בקולו משום מה.. וכיום - ה' ירחם עליו.
עוד בשלהי ישי"ק הכיר נערה נוצריה ה"י ובאמת כשל ונפלט לגמרי מדרך התורה.
כיום הוא חילוני נשוי + ומנוער מכל..
ובאמת חבל על נשמה אבודה. היה גאון עם זכרון נדיר.. ובעל מידות נאצל.
 
חשוב להדגיש שיש בתי כנסיות שמכניסים אך אין מי שיתרום...
אני מכיר ישיבה אשכנזית שהיה בה שו"ת יביע אומר וקבוצת בחורים החלה בשעות הסדרים לעבור על השו"ת במקום ללמוד כסדרי הישיבה.
משכך הורה שם ראש הישיבה להעלות את השו"ת באוצה"ס למדף הכי גבוה, מיני אז הכל שב אל מקומו בשלום.
זוהי דוגמא לדון לכף זכות ולברר כל מקום לפי העניין.
אם סוף סוף בחורים לומדים אז מחביאים להם את הספר?
לפחות הרב עובדיה זצ"ל נמצא במקום מכובד - גם את התנ"ך הם לא מכניסים, ואם מישהו חלילה יקרא בו יותר מידי...
לצערי זה גם בישיבות ספרדיות
 
משום מה בחרת להביא שותי"ם מדור קודם (חוץ מהאבי עזרי שאין כזה שו"ת בכלל...). ההשוואה צריכה להיות לשותי"ם בני דורו של מרן זיע"א.
בכ"א זה לא נדיר עובדה שהיתה, אצלי בשיעור היה אחד שבמקום ללמוד את סדרי הישיבה למד מהבוקר עד הלילה בשו"ת יביע אומר, הצורך להצדיק את שיטתו, גורם שבחורים שמרגישים שאחרים מזלזלים במרן זיע"א בטוחים שאם ילמדו בספריו (בשעות הסדרים) יחזירו בכך את כבודו האבוד.
מזל שבחורים לא לומדים טור ובית יוסף רח"ל - היינו צריכים להחביא גם אותם...
כדאי שבישיבות יתחילו להתעסק בדברים החשובים ולא בשטויות.
אותם בחורים שלקחו להם את יביע אומר לומדים עכשיו משהו אחר? אני מאוד מקווה... ויותר מזה אני מקווה שלא שוכחים ללמוד הלכה!
 
אינני מתלמידיו של מרן (שייך לציבור הדתי לאומי, ונוהג הלכה למעשה כפסקי הרב דוב ליאוראני משתתף קבוע בשיעור משנ"ב של "דרשו"
אני רואה שההודעה נקטעה לי באמצע: מיום השנה הקודם (תשפ"ב) קיבלתי על עצמי בלי נדר שלא להשתמש בחוברות משנ"ב של "דרשו - כמחאה פרטית על כבודו של הרב עובדיה, שהתעלמות מדבריו בספר מסוג זה (הביא את פוסקי דורנו הלכה למעשה) זועקת: "כאן פוגעים בכבוד התורה"!
אע"פ שהרב זצ,ל בעצמו היה מצטט אותם - נראה לי שכבוד תורה דורש שלא להשתמש בספרים, בוודאי כשאפשר בלי
 
אני רואה שההודעה נקטעה לי באמצע: מיום השנה הקודם (תשפ"ב) קיבלתי על עצמי בלי נדר שלא להשתמש בחוברות משנ"ב של "דרשו - כמחאה פרטית על כבודו של הרב עובדיה, שהתעלמות מדבריו בספר מסוג זה (הביא את פוסקי דורנו הלכה למעשה) זועקת: "כאן פוגעים בכבוד התורה"!
אע"פ שהרב זצ,ל בעצמו היה מצטט אותם - נראה לי שכבוד תורה דורש שלא להשתמש בספרים, בוודאי כשאפשר בלי
ממש הם מקבלים את מחאתך, ומפריע להם. זה לא עוזר כלום. סתם קשקוש, תלמד ותעיין, ובלב זה כואב מדוע לא הביאו פסקי מרן, אבל להגיע "למחאה" ע"י שלא אקרא בספר שלו איני חושב שזה נכון. כל התורה אהובה עלינו.
 
ממש הם מקבלים את מחאתך, ומפריע להם. זה לא עוזר כלום. סתם קשקוש, תלמד ותעיין, ובלב זה כואב מדוע לא הביאו פסקי מרן, אבל להגיע "למחאה" ע"י שלא אקרא בספר שלו איני חושב שזה נכון. כל התורה אהובה עלינו.
מחאה אישית אינה אמרת שזה מענין אותם, כמו שאדם צועק או אומר לעצמו שבעס', גם כשזה לא מענין את הנהג הסורר. זה לחזק את עצמינו ולצאת חובת מחאה.
זה מאוד הזיז לדרשו, ולכן במהדו' החדשה הביאו ממרן זיע"א, אמנם קצת אבל הביאו.

לעצם דברי המוחה, אשאל, האם במקום שהם העירו הערה חשובה, ובגלל שלא ראית את הערתם נכשלת בדבר הלכה, האם לא תתבע על זה?

לעצמי אני מעיין, למרות שאני חושב שיש שם דברים חמורים גם בלי קשר למרן זיע"א, לפעמים מביאים איזה חידוש עצום של א' מחכמי דורינו כדבר מוסכם. ולפעמים מעלימים דעות של פוסקים חשובים (היום ראיתי שהביאו חזו"א ולא הביאו ששו"ע הרב חולק, והובאו שניהם בפסק"ת).
 
אנחנו לא צריכים ללמוד מכך לעשות מחאות, בפרט שמרן היה אומר בעצמו אם מישהו הביא דבר טוב, אני חייב להביא אותו... על משנ"ב דרשו:
 
כמה בחורים כבר פותחים את השותי"ם האלה?! שבוע שעבר עברתי בישיבה קצת על שו"ת הרשב"א והוא ממש לא היה נראה משומש. אח"כ עברתי על שו"ת אבקת רוכל ש'הוחבא' במדף הכי גבוה, והיה נראה כמו חדש... אין חשש שבחורים יתחילו לעבור על שותי"ם כאלו במקום ללמוד גמ' בסדר, אבל על יבי"א וילקו"י כן.
ההבדל הוא כו''כ פשוט שרק מחמת שלא התעמקת הרבה בכאלה ספרים אתה זורק סברות משובשות להעביר: ובכן החילוק הוא, שכאשר חסר לך תשובה של הרשב''א והיא איננה הרי אז הצער והעצון צריך להיות גדול פי אלף מאם חסר לך תשובה ביביע אומר, מספיק פעם אחת וזהו. וחץ מזה, השותי''ם הנזכרים נוגעים לימוד הגמ' וזה מה שלומדים בעולם הישיבות, וזה כו''כ פשוט שזה יותר מה שהישיבה צריכה לחנך מאשר לללמוד בשותי'ם של הלכה שזה צריך בעיקר אחרי החתונה.
 
פעם ראשונה שאני בפורום פה ואני ממליץ לא להכנס לפינות האלו,
זה מראה על נחיתות ומוריד מאד את רמת הפורום
(כך הרגשתי באופן אישי ומותר לחלוק עלי)
 
פעם ראשונה שאני בפורום פה ואני ממליץ לא להכנס לפינות האלו,
זה מראה על נחיתות ומוריד מאד את רמת הפורום
(כך הרגשתי באופן אישי ומותר לחלוק עלי)
לצערי זה לא פעם ראשונה, כל הפורום כאן ברמה מאוד מאוד רדודה, לא מצאתי כאן נידוננים מעניינים באמת ות"ח הנושאים ונותנים לגופו של עניין, רוב האשכולות כאן הם דברים בטלים, ורוב התגובות כאן הם של אנשים שלוקים במחלה הכי נפוצה אצלינו הספרדים - נ ח י ת י ו ת. כל הזמן מנסים להגן על כבודו של מרן ונלחמים בכל מי שמעז לחלוק עליו וכו' וכו', אם יש משהו טוב שעלינו ללמוד מאחינו האשכנזים - זה הנקודה הזא של גאוות יחיד, לא לפחד כל הזמן מאנשים שחולקים עלינו, לא לחפש את מי לתקוף כל הזמן על ככך שאינו משעבד עצמו לפסקי מרן וכדו', די לקטנוניות הזאת! למה אי אפשר ללבן נושאים בסוגיות הש"ס, בהלכה, באגדה, במוסר, בהשקפה, לא חסר נושאים עקוניים ומעניינים באמת? למה אנחנו כל הזמן נמשכים לזוטות? אני לדוגמא מחובר לפורום לתורה, אני מציע לכל אחד להתחבר וליהנות משיח ברמה על כל נושא תורני אפשרי, בלי רגשי נחיתות, ולגופו של עניין, בלי לחפש איך מרן קשור לנושא, להיות קצת בוגרים ועצמאיים בתורה, זה מאוד חשוב!
על כל פנים, כיון שבתוך עמי אנוכי יושבת, ומכיר את הנפשות בציבור הספרדי, לכן אינני מאמין שיחול כאן שינוי מהותי בזמן הקרוב, ועל כן אני פורש מהפורום הזה, מחוסר עניין לציבור ומחוסר ציבור לעניין. בתקווה שאזכה לפגוש אותכם במקומות אחרים ולגלות את הצד התורני שלכם, את הגדלות האמיתית שבכם ולא הקטנות הקטנונית ששולטת כאן.
 
לצערי זה לא פעם ראשונה, כל הפורום כאן ברמה מאוד מאוד רדודה, לא מצאתי כאן נידוננים מעניינים באמת ות"ח הנושאים ונותנים לגופו של עניין, רוב האשכולות כאן הם דברים בטלים, ורוב התגובות כאן הם של אנשים שלוקים במחלה הכי נפוצה אצלינו הספרדים - נ ח י ת י ו ת. כל הזמן מנסים להגן על כבודו של מרן ונלחמים בכל מי שמעז לחלוק עליו וכו' וכו', אם יש משהו טוב שעלינו ללמוד מאחינו האשכנזים - זה הנקודה הזא של גאוות יחיד, לא לפחד כל הזמן מאנשים שחולקים עלינו, לא לחפש את מי לתקוף כל הזמן על ככך שאינו משעבד עצמו לפסקי מרן וכדו', די לקטנוניות הזאת! למה אי אפשר ללבן נושאים בסוגיות הש"ס, בהלכה, באגדה, במוסר, בהשקפה, לא חסר נושאים עקוניים ומעניינים באמת? למה אנחנו כל הזמן נמשכים לזוטות? אני לדוגמא מחובר לפורום לתורה, אני מציע לכל אחד להתחבר וליהנות משיח ברמה על כל נושא תורני אפשרי, בלי רגשי נחיתות, ולגופו של עניין, בלי לחפש איך מרן קשור לנושא, להיות קצת בוגרים ועצמאיים בתורה, זה מאוד חשוב!
על כל פנים, כיון שבתוך עמי אנוכי יושבת, ומכיר את הנפשות בציבור הספרדי, לכן אינני מאמין שיחול כאן שינוי מהותי בזמן הקרוב, ועל כן אני פורש מהפורום הזה, מחוסר עניין לציבור ומחוסר ציבור לעניין. בתקווה שאזכה לפגוש אותכם במקומות אחרים ולגלות את הצד התורני שלכם, את הגדלות האמיתית שבכם ולא הקטנות הקטנונית ששולטת כאן.
דברים נכונים מאד צריך להבין שלא כל מי שחולק על מרן הוא אפס
אפשר ללמוד מאחינו שלא ראינו שמי שחולק על הרב אלישיב מוחקים
אותו ומזלזלים בו אין בעה"ב על התורה ולא משנה כמה הוא גדול בכל
דבר אפשר לחלוק בדיוק כמו שמרן חלק על גדולים ממנו וגם אותו תקפו
והאבסורד היום שמה שעשו למרן היום תלמידי מרן עושים לכל מי שחולק עליו
 
על כן אני פורש מהפורום הזה
גם אם אתה צודק טוב שפרשת, הרי כבר כתוב "הזהרו מן הצבועים".
הצביעות כאן זועקת: אתה פותח האשכול!!!!! מטריל את כולם ואז משמיץ.
וסתם כך כלל אתי מאד מקובל: לא משתמשים בפלטפורמה לתקוף אותה עצמה.
 
דברים נכונים מאד צריך להבין שלא כל מי שחולק על מרן הוא אפס
אפשר ללמוד מאחינו שלא ראינו שמי שחולק על הרב אלישיב מוחקים
אותו ומזלזלים בו אין בעה"ב על התורה ולא משנה כמה הוא גדול בכל
דבר אפשר לחלוק בדיוק כמו שמרן חלק על גדולים ממנו וגם אותו תקפו
והאבסורד היום שמה שעשו למרן היום תלמידי מרן עושים לכל מי שחולק עליו
אתה סותר את עצמך מיניה וביה, כתבת שלא ראינו שמי שחולק על מישהו מוחקים אותו, ומיד אח"כ כתבת שזה מה שעשו למרן, אז מוחקים או לא?
 
לא לחפש את מי לתקוף כל הזמן על ככך שאינו משעבד עצמו לפסקי מרן וכדו'
מענין למה "חיפשת":
אשמח מאוד אם מישהו יוכל להפנות אותי למקום מדוייק בו מרן שליט"א מתבטא נגד ישיבות שאינם מכניסות ספרי מרן, או שמכריחים בחורים שלא לנהוג כפסקיו??
והשאלה צועקת מאליה:
למה אי אפשר ללבן נושאים בסוגיות הש"ס, בהלכה, באגדה, במוסר, בהשקפה, לא חסר נושאים עקוניים ומעניינים באמת? למה אנחנו כל הזמן נמשכים לזוטות?
 
גם אם אתה צודק טוב שפרשת, הרי כבר כתוב "הזהרו מן הצבועים".
הצביעות כאן זועקת: אתה פותח האשכול!!!!! מטריל את כולם ואז משמיץ.
וסתם כך כלל אתי מאד מקובל: לא משתמשים בפלטפורמה לתקוף אותה עצמה.
וכמאמרם ז"ל בירא דשתית מיניה לא תשדי ביה קלא" (בבא קמא צב ב)
 
אתן לך דוגמא ישיבת 'פני יהושוע' בירושלים, שזו הישיבה הכי טובה או מספר 2 בישיבות קטנות הספרדיות, האם תחליט לא לתרום לשם לפני שאלת את הראש ישיבה מה הטעם שהוא לא מכניס את ספרי מרן, אולי הוא לא מכניס רק כי הוא לא רוצה שבחורים יתעסקו הרבה בהלכה, איזה מין רעיון מטופש זה לא לתרום להם בכלל, וביותר, גם אם הראש ישיבה לא מסכים להכניס ספרים, הרי הכסף בדרך כלל הולך להבחורים כמו ת''ת וכדו', והאם בגלל זה הבחורים צריכים לסבול, קצת דעת ומעט מחשבה.
ראשית הוא דודך אז למה אתה כותב אולי תכתוב בדיוק למה הוא לא מכניס את הספרים. הרי אתה אמור לדעת?
שנית מה ההתירוץ המשובש הזה שלא ילמדו הלכה. וכי אין בישיבה שותים וספרי הלכה של אחרוני זמננו וכי אור לציון אין שם?
אם אין שם לדוגמא שו"ת אור לציון אקבל את דבריך!!!!!

ואתה הרי מעיד שזה אחת הישיבות הטובות. ולצערנו כדי שיהיה שם טוב אחד מהדברים זה להתנער ממרן זצ"ל ומרן הראשל"צ שליט"א לצערנו הרב הגדול. ודו"ק כי קצרתי
 
תפסיקו להיות נחיתים, די, מי שלא רוצה ללמוד ביבי"א, ההפסד הוא שלו. נקודה. גם על הרמב"ם חלקו בדורו ואח"כ כולם הודו בגדולתו, ישנם שקשה להם להכיל את ספרי היבי"א, אבל יש הרבה שינוי בזה, ובהרבה מקומות שלא הכניסו עד עתה היום תראו שיש להם את ספרי מרן, אסור לעשות מזה עסק, היום יש בבתי מדרש של ליטאים את ספרי מרן. די. זה לא נושא מתאים לדון בזה. אני לא יודע אם יש אחד בדורנו מי שלומדים בספריו יותר ממרן זיע"א....
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון