מרדכי מיכאלי
Well-known member
קי''ל יש ויש והלכתא כ....
....שהם נפוחים מגאוה, ותורה של קינטור רחמ''ל, כמה עמ' בבצור ירום על התניא יגהה להם מזור כמבואר בהקדמה (ח"ג,ליקוטי אמרים עמ' יא') שמה עושה יצר הרע? הוא יודע שהצדיקים יכולים להגן על עם ישראל, והוא רואה שיש ראשי ישיבות , שהם באמת גדולי תורה, וכיון שהוא לא רוצה שהם יגנו על עם ישראל, לכן הוא מכניס בהם גאוה... ע"י לימוד ספר התניא, כאמור יוכל האדם להגיע לנקודה של הביטול, שגם אם הוא ידע את כל התורה כולה ש"ס ופוסקים וכל ההלכות, הוא ידע את מקומו - "קטונתי", אם הוא יתרומם מעט, הוא עלול לאבד את הכל.עכל''ק.ואאווווו פעם ראשונה אני רואה את זה....
חייב להראות זאת לכמה אברכים שחושבים את עצמם ש....
קצת רעש בבית מדרש זה לא שטייגען פשוט זרקו כסא על הראש ישיבה או על אחד הרמי"ם ואז הם התחילו לצעוק...ויש שם שטייגען שרוב רובם של הישיבות היו יכולים לחלום עליו...
לא קשור.ויש שם שטייגען שרוב רובם של הישיבות היו יכולים לחלום עליו...
יש שם מאות רבות ואף הרבה יותר, שלא היו מעורבים במריבות כלל.קצת רעש בבית מדרש זה לא שטייגען פשוט זרקו כסא על הראש ישיבה או על אחד הרמי"ם ואז הם התחילו לצעוק...
או שסתם היה להם משעמם והם התחילו לריב כמו משועממים.. לא סתם קוראים למקום שלהם "גבעת המריבה"..
כנ"ל.לא קשור.
גם דואג האדומי היה עושה "שטייגען"
וכבר נאמר דרך ארץ קדמה לתורה...וכו'
אכי"ר.כשרואים משהו עוצמתי יש ב' דרכים להתמודד עם זה, דרך אחת לקנאות, וקנאת סופרים תרבה חכמה. והדרך השניה לזלזל, וליצנות אחת דוחה...
לכאו' יש הבדל בין בית כנסת לישיבהוכבר אמר הגר"ש בן שמעון שביהכנ"ס שלא מסכימים להכניס את ספרי מרן זיע"א יש להם דין של אפיקורסים (מבזה ת"ח). ואתה שמענה ודע!!!
לא הכללתי ח"ו וודאי וברור שיש הרבה צדיקים.יש שם מאות רבות ואף הרבה יותר, שלא היו מעורבים במריבות כלל.
אתה מכליל קהל שלם בגלל כמה בודדים?
כנ"ל.
כשרואים משהו עוצמתי יש ב' דרכים להתמודד עם זה, דרך אחת לקנאות, וקנאת סופרים תרבה חכמה. והדרך השניה לזלזל, וליצנות אחת דוחה...
במקום להתרומם ולקחת את החלק הטוב, תמשיכו להסתכל על טיפת הכוס ריקה ולא על הכוס שמלאה כמעט עד גדותיה.
ומהו ההבדל?!לכאו' יש הבדל בין בית כנסת לישיבה
נקטתי בסה"כ דוגמא, יש עוד הרבה ישיבות בזרם הזה שהולכות לאור ישיבת פונוביז' וכד', ומשתייכות לפלג אחד מהם, וממילא אין בהם מחלוקת, ואינם סובלות ממחסור כלכלי.לא הכללתי ח"ו וודאי וברור שיש הרבה צדיקים.
רק אמרתי שהישיבה סובלת מקשיים כלליים כגון זה שיש לה שם של מחלוקת...
פשוט שזה הפסד של מי שלא מכניס, רק לא תמיד נובע מתיסבוכים, אלא לפעמים מגיע ממניעים שונים, או בהוראת רבותיהם.א-הספרים של רשכבה"ג מרן אביר הרועים הגר"ע יוסף זיע"א לא צריכים אישור של שום ישיבה או קהילה או רב גדול ככל שיהיה... האוצר הלא נתפס והתוכן העמוק והרוחני שיש בהם בכל תחום שותי"ם, הלכות, חידושים, ואגדות. תורת חיים מקיפה בצורה שלא הייתה כמותה בדורות האחרונים, עם ידיעות מקיפות וסברות ישרות ועמוקות כל כך, שכתובות בשפה שווה לכל נפש ומוגשים בבהירות עצומה... והאמת סופה לנצח במוקדם או במאוחר (את הרמב"ם רודפיו גילו גם המון זמן אחרי פטירתו אחרי חורבנה של הקהילה היהודית בעכו שנלחמה בו והציתה את מצבתו...)
ב-אמת כי כל ישיבה במיוחד ספרדית שלא מכניסה את ספרי רשכבה"ג מרן היביע אומר זיע"א בשביל לרצות היי אלו...
זה מגיע מתיסבוכים פנימיים של אנשים (חלקם ת"ח...) שלא מקבלים את עצמם וחיים בשביל אחרים לרצות אותם, וחבל חוץ מההפסד שהם מאבדים את חייהם עצמם בכך שלא מחוברים לעצמם, וחיים בשביל אחרים...
הם מרגישים לשווא יותר מוצלחים ומשופשפים עם גאווה פנימית כביכול הם לא משויכים ל"פשוטים" ל"עמך" ל"פרענקים" ... כאשר הם מתגאים בדברים חיצוניים וטפלים על בני אדם שיש בהם כל כך המון עיקר ומהות ותוכן, עבודה פנימית אמיתית, לא מן השפה ולחוץ אלא מתוך חיבור פנימי לעצמם ולרוחניות... ועיקר המעלות מידות טובות במיוחד כלפי הזולת עין טובה ולב טוב שמכיל כל כך המון ולא מרכל ומלכלכך על אחרים...
ג-ואחרי כל מה שאמרנו עכשיו זה שעה קשה שעוברת על עמ"י עם הטבח הנורא והחטופים... בואו נרבה זכויות ולא נתעסק עם אותם נשמות אבודות שלא זוכות לראות כרגע את האמת והישרות בדרך החיים הנכונה...
פשוט שזה הפסד של מי שלא מכניס, רק לא תמיד נובע מתיסבוכים, אלא לפעמים מגיע ממניעים שונים, או בהוראת רבותיהם.
יש לי הרבה מה לומר לגבי תשנ"ב למעשה היו כאלו שהתשמשו בזה כאילו ככלי ניגוח ברב עובדיה וידעו להסתיר את הקומבינות שהיו קיימות אצלם דברים שכש היה צריך לשאול דעת תורה לא שאלולא מכניסים בגלל הפילוג בתשנ"ב, עד אז לכולם לא היה בעיה להכניס, גם לספרדים.
חברה מספיק עם הנידון הטיפשי הזה זה לא מעניין אותי אמי אישית מעיין בספרים של רבנו אבל מספיק לעשוק בזה סתפ ביבוז זמן לך תלמד וזהוכמדומה שכך נוהג גם מרן שליט"א בישיבתו.
גם ללא המצב אין צורך לדבר על כך!!!יש לי הרבה מה לומר לגבי תשנ"ב למעשה היו כאלו שהתשמשו בזה כאילו ככלי ניגוח ברב עובדיה וידעו להסתיר את הקומבינות שהיו קיימות אצלם דברים שכש היה צריך לשאול דעת תורה לא שאלו
הדברים מפורסמים לא רוצה לרגל המצב הקשה לדבר על כך
לא מסכים יש דברים שצריך לדעת אותם אי אפשר להראות כאילו רק במקום אחד הכל נקי וטהור ןאילו אצלנו בש"ס הכל מושחט חלילה רק כרגע זה הזמןגם ללא המצב אין צורך לדבר על כך!!!