יהודה בן דוד - משנת יוסף
Well-known member
אה"נ אין בעיה לשים דגל, השאלה האם אפשר לחייב בעל חנות להוציא הוצאות לשם זה.לא זכיתי להבין איזו תקלה תגרם אם ישימו דגל חלבי על הסופגנייה, ואדרבא הדגל הלז יכול למנוע מכשול.
בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר. כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים. הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות). אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל. חזקו ואמצו!
אה"נ אין בעיה לשים דגל, השאלה האם אפשר לחייב בעל חנות להוציא הוצאות לשם זה.לא זכיתי להבין איזו תקלה תגרם אם ישימו דגל חלבי על הסופגנייה, ואדרבא הדגל הלז יכול למנוע מכשול.
במחילה, אלו ממש דקדוקי עניות.אה"נ אין בעיה לשים דגל, השאלה האם אפשר לחייב בעל חנות להוציא הוצאות לשם זה.
במחילה, אבל שוקולד חלב נאכל ע"י רוב בנ"א בלא שום סבל לגוף, והגוף לא צריך לשבור את מתיקותו, ודאי לא בכמות מועטה כזו.ג.נראה לי שכולם אוכלים את זה רק בגלל השוקולד והביגלה נועד רק לשבור את המתיקות כדי שהגוף יוכל לסבול את המתוק וולכאורה דמי לדין אניגרון שאוכלין עימו הפת כדי לשבור את החריפות ואינו מברך על הפת
ראשית דין פרוטה כדין מאה, ואם אינו מחוייב ע"פ הדין למה להוציא זאת ממנו.במחילה, אלו ממש דקדוקי עניות.
זה פרוטי פרוטות
כבר דננו בזה לעיל, ואם עלולים ליכשל חלילה זה שווה את המחיר.ראשית דין פרוטה כדין מאה, ואם אינו מחוייב ע"פ הדין למה להוציא זאת ממנו.
שנית פרוטי פרוטות כפול אלפי סופגניות זה כסף.
יכול להיות, לכאורה זה גם תלוי בחברות, שיש כאלה שהשוקולד שלהם גרוע ומורכב בעיקר מסוכר,ובאלה הביגלה בא רק למתן את המתיקות, ויש כאלה שיש בו יותר מוצקי קקאו ובאלה בא הביגלה לשבח.הסיבה היא ששמים בייגלה וכד' היא כי אנשים אוהבים את השילוב של שניהם,
בד"כ הציפוי של הדבר הוא טפל לדבר עצמו, רק שאם הציפוי הוא מזונות אז יש צד לברך עליו או שאכן מברכים עליו, [אא"כ ה'ציפוי' זה לא באמת ציפוי אלא זה העיקר ובפנים יש רק 'מילוי'], כאן שהציפוי הוא שהכל ובוודאי הוא טפל לבייגלה (וכמו שכתוב "בייגל מצופה שוקולד" ולא "שוקולד במילוי בייגלה"), לכן יש לברך ע"ז מזונות. (אמנם יש דברים כגון חציל ממולא, כרוב ממולא וכד' שאע"פ ששמם הוא 'ממולא', אבל אין הכוונה שהבפנים הוא רק מילוי, וק"ל).יכול להיות, לכאורה זה גם תלוי בחברות, שיש כאלה שהשוקולד שלהם גרוע ומורכב בעיקר מסוכר,ובאלה הביגלה בא רק למתן את המתיקות, ויש כאלה שיש בו יותר מוצקי קקאו ובאלה בא הביגלה לשבח.
וזה לכאו' גם הויכוח על השניצל, עד כמה עיקרי תפקיד הפירורי לחם וכהקלטת מרן זיע''א על השניצל דג. האם זה גד עם פירורי לחם, או''ד שניצל שיש בו גם דג.
ובכל אופן זה ויכוח על מציאות, כך שיכול להיות שצדקו הרבנות שכתבו שהכל על הביגלה.
וידוע שילדים אוכלים ציפס רק בשביל שיהיה להם היכי תמצי לאכול קטשופ ולכאורה יברכו על הציפס שהכל .
האם יש פסיקה ברורה של הרב יצחק בזה?לכן יש לברך ע"ז מזונות
שוקולד של כל החברות נמכר ונאכל גם ללא שום ביגלה וכד', ש"מ שאינו צריך מיתון למתיקותו. ומה שאוכלים אותו יחד עם דבר נוסף הוא בשביל טעם השילוב וכאמור.יכול להיות, לכאורה זה גם תלוי בחברות, שיש כאלה שהשוקולד שלהם גרוע ומורכב בעיקר מסוכר,ובאלה הביגלה בא רק למתן את המתיקות, ויש כאלה שיש בו יותר מוצקי קקאו ובאלה בא הביגלה לשבח.
איזה הקלטה מרן אומר שזה תלוי בזה?וזה לכאו' גם הויכוח על השניצל, עד כמה עיקרי תפקיד הפירורי לחם וכהקלטת מרן זיע''א על השניצל דג. האם זה גד עם פירורי לחם, או''ד שניצל שיש בו גם דג.
לא ראיתי ילדים שאוכלים קטשופ בלי צ'יפס, מידך ראיתי הרבה פעמים שאוכלים ציפס בלי קטשופ.וידוע שילדים אוכלים ציפס רק בשביל שיהיה להם היכי תמצי לאכול קטשופ ולכאורה יברכו על הציפס שהכל .
מה זה אומר על רמי לוי?הצג קובץ מצורף 8249
משקל נקי: 1 קילו
ברקוד: 7290015652384
יצרן: מולינו פיילה, איטליה
יבואן: ששון הקולה-דין שיווק וקלייה 2021
הצג קובץ מצורף 8250
הצג קובץ מצורף 8251
בנוסף מרבנות עמק הירדן נמסר כי הם אינם נותנים למפעל זה כשרות כלל.
לאור זאת אין לקלוט מוצרים אלו במקומות המושגחים ואין להתייחס אליהם ככשרים.
עידכונים לפסח
מנתונים שהגיעו לאגף הכשרות נמצא כי ברחבי הארץ משווק המוצר יין קונקורד מתוק “מנישביץ” המיוצר ע”י חברת “מנישביץ יינות, ניו יורק, ארה”ב.” המיובא ע”י “אגס אחזקות בע”מ” המלאכה, 4 ראש העין, המוצג ככשר בהשגחת הרבנות הראשית לישראל וככשר לפסח כשר פרווה בהשגחת ה OU.
ועד הכשרות OU ביקש להודיע כי לא העניק כשרות למוצר זה לפסח והיין אינו כשר לפסח כמו שמצויין על התווית הקידמית של המוצר, ובניגוד למצוין ע”ג התווית האחורית לפסח אשר נעשתה ע”י היבואן על דעת עצמו.
בנוסף בבדיקה שנערכה במחלקת היבוא של הרבנות הראשית לישראל נמצא כי מוצר זה לא קיבל אישור כשרות מטעמה.
אין לקלוט ולשווק מוצרים אלו במקומות המושגחים.
נבקש להסב את תשומת לב הציבור כי תחליפי החלב על בסיס שיבולת שועל של חברת תנובה מסדרת אלטרנטיב מכילים חמץ גמור ועל כן על המשגיחים חובה להסירם טרם הפסח מן המדפים על מנת שהציבור לא ייכשל.
מהרבנות גן רווה נמסר כי מזון לכלבים המשווק תחת מותג “מלך האריות” ומוצג כמאושר לפסח בפיקוח הרב צורי נאמן, אינו נמצא תחת פיקוחם. אין לאשר את שיווקו במקומות המושגחים.
נבקש להסב את תשומת לב הציבור כי בד”ץ ברסלב אינו גוף המוסמך ליתן כשרות ע”פ חוק ועל כן כל בית אוכל ו/או יצרן המציג את עצמו ככשר באמצעות תעודה זו צפוי לנקיטת אמצעים כחוק.
הרצליה | המטבח של אביה סוקולוב 13 |
חיפה | שיפודי חיפה ההסתדרות 247 |
לוד | מלך השווארמה הרצל 64 |
פתח-תקווה | שווארמה האלופים ההסתדרות 22 |
רמת-גן | טאבון ביאליק 2 פינוקי מאפה הרא"ה 1, הרא"ה 121 שווארמה יגאל ביאליק 2 בית מאפה פינוקי מאפה תובל 15 מיט מיט תרצה 19 פיצה קראסט קריניצי 12 |
האם הם עברו לכשרות צוהר?![]()
הוסרה כשרות הרבנות המקומית מעסקים אלו:
הרצליה המטבח של אביה סוקולוב 13 חיפה שיפודי חיפה ההסתדרות 247 לוד מלך השווארמה הרצל 64 פתח-תקווה שווארמה האלופים ההסתדרות 22 רמת-גן טאבון ביאליק 2
פינוקי מאפה הרא"ה 1, הרא"ה 121
שווארמה יגאל ביאליק 2
בית מאפה פינוקי מאפה תובל 15
מיט מיט תרצה 19
פיצה קראסט קריניצי 12
זיופי כשרות:
- צומת מגדל - מסעדת טברנה/דליה
- בת ים - פיצוחי סיני
- זיוף בד"צ יורה דעה - יינות מתוצרת ישמח לב במותגים ברקת וישפה וכדומה -
- זיוף כשרות של רבנות שדות נגב - אשדוד - סינמה סיטי, גן גורו (בסמוך לקיבוץ ניר דוד)
יש השגה של הראב"ד?
בגלל שעדה חרדית עשו בלאגן זה מצדיק את בית יוסף? לא הבנתי מה הקשר? מה המשחק הזה, אלה ואלה לא בסדר וזהו.אני זוכר שהיה רעש גדול על הכשר בית יוסף כשנתנו הכשר על צ'יטוס בטעם גבינה חלבי בלי להדגיש שהוא חלבי. והנה עכשיו "הבד"ץ שירד מהשמים" עושים זאת באין פוצה פה ומצפצף, ועוד גרוע מכך. כי אינו דומה מוצר חדש שהוא 'בטעם גבינה' למוצר ישן שמקובל וברור שהוא פרווה בדר"כ.
אבל הם מקבלים ממני מעל 5 שקל לסופגניה.......מחילה אבל אתה כנראה מנותק מהשטח ולא מבין איך ייתכן שהחילונים לא מוכנים 'להחמיר' ו'לדקדק'... הרי זה רק עוד איזה טירחא קטנה... אלו לא חברי הספסל שלך ללימודים. הם לא חושבים כמוך, לא מתנהגים כמוך, ולא מבינים כמוך.