בדקנו בכולל איך השעון עובד
פירקנו שני שעונים והם עובדים הפוך ממה שכתבו כאן
יש בשעון קופסא קטנה בצבע שחור ויש שם שני פסי מתכת. כדי שהשעון יפעיל את המכשיר המחובר לשעון צריך ששני פסי המתכת יתחברו
הם מתחברים על ידי כפתור קטן (בצבע חום).
כשהכפתור האדום במצב שבת הכפתור הקטן בצבע חום לא לחוץ. וכשהכפתור במצב חול הכפתור הקטן לחוץ.
אך כשהשעון במצב שבת הזיזים בשעון הם לוחצים על הכפתור הקטן. וכשהזיזים למטה, הכפתור הלבן מתרומם ומנתק את הכפתור החום.
וא"כ, כששני פסי המתכת מחוברים עובר חשמל למכשיר כמו מאוורר, מזגן וכד'. (אך השעון עצמו ממשיך להסתובב)
א"כ יוצא, כשהשעון במצב חול הכפתור לחוץ והחשמל זורם ומדליק את המכשיר שמחובר לשעון (לדוגמא מזגן). וכשהזיזים למעלה גם אם נעביר את הכפתור למצב שבת עדיין הכפתור החום יהיה לחוץ ע"י הזיזים. ולא השתנה שום דבר, היה לחוץ ונשאר לחוץ.
רק אם נעביר למצב שבת והזיזים למטה מיד הכפתור החום יתנתק והמזגן יתכבה. לכן הפעולה הזו מכנית לחלוטין. וגם בדקתי בשעון שבת המצוי, שלא קורה למכשיר שום דבר כשמעבירים אותו למצב שבת, הוא נכבה לזמן קצר אלא נשאר דלוק כל הזמן
צילמתי תמונות וגם הסרטתי איך זה נראה מבפנים
א"כ לדעת ההלכה ברורה (חלק יז סימן ג') שמותר לשנות מצב קיים במכשיר שאין בו גוף חימום, כי מותר גרמא בדרבנן, פעולה זאת תהיה מותרת.
אך גם לאוסרים אפשר למצוא היתר אם יש לו הפסד ממון, או שמאוד קר לבני הבית ורוצים שהמזגן יתכבה. או ביו"ט לדעת הפוסקים שמותר גרמא ביו"ט.
יש לי הסרטה על זה אבל אי אפשר להכניס