בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר. כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים. הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות). אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל. חזקו ואמצו!
וכן ראיתי בשש"כ ח"א עמ' קעט, שמתיר במקום צורך ובלבד שיהיה פועל גם בלי כיוון המתגראיתי בספר הליכות שבת (ח"א עמ' תמו) שמתיר אם החום כבד או קר מאוד שאפשר להעביר למצב שבת.
וגם זה כשאין פעולה חשמלית
כנראה אלו שיש להם שלוש אופציות, מצב רגיל, שבת, מכובהויש כאלו שהזרם נפסק לרגע כמימרא והוי איסור גמור
לא מצאתי לא מזה ולא מזהיש ע"ז מאמר בקובץ משנת יוסף שהעלה לאסור בכה"ג, ושכן הוא במעין אומר. וכמדומה שאף בילקו"י במהדורות החדשות שינה את הלשון.
ראה גליון ז סי' מא, ושם הביא למעיין אומר, ואולי גם לילקו"י.לא מצאתי לא מזה ולא מזה
ראיתי זאת לפני שנים ואיני זוכר בדיוק, רק אני זוכר שטוען שיש הבדל בשיטת הפעולה בין השעונים עליהם דיבר מרן זיע"א לבין השעונים שיש כיום בשוק, ובהם אין את ההיתר.האמת שחיפשתי בקובץ בית יוסף ולא משנת
אתה יודע לסכם את הטענה שלו? (קצת מסורבל לי)
למה חסום בנטפרי?הרב חותה שליט"א אוסר
צריך להוסיף כאן תיבת: לאוגם בדקתי בשעון שבת המצוי, שלא קורה למכשיר שום דבר כשמעבירים אותו למצב שבת, הוא
נכבה לזמן קצר אלא נשאר דלוק כל הזמן
בדקת גם את הסוג השניבדקנו בכולל איך השעון עובד
פירקנו שני שעונים והם עובדים הפוך ממה שכתבו כאן
יש בשעון קופסא קטנה בצבע שחור ויש שם שני פסי מתכת. כדי שהשעון יפעיל את המכשיר המחובר לשעון צריך ששני פסי המתכת יתחברו
הם מתחברים על ידי כפתור קטן (בצבע חום).
כשהכפתור האדום במצב שבת הכפתור הקטן בצבע חום לא לחוץ. וכשהכפתור במצב חול הכפתור הקטן לחוץ.
אך כשהשעון במצב שבת הזיזים בשעון הם לוחצים על הכפתור הקטן. וכשהזיזים למטה, הכפתור הלבן מתרומם ומנתק את הכפתור החום.
וא"כ, כששני פסי המתכת מחוברים עובר חשמל למכשיר כמו מאוורר, מזגן וכד'. (אך השעון עצמו ממשיך להסתובב)
א"כ יוצא, כשהשעון במצב חול הכפתור לחוץ והחשמל זורם ומדליק את המכשיר שמחובר לשעון (לדוגמא מזגן). וכשהזיזים למעלה גם אם נעביר את הכפתור למצב שבת עדיין הכפתור החום יהיה לחוץ ע"י הזיזים. ולא השתנה שום דבר, היה לחוץ ונשאר לחוץ.
רק אם נעביר למצב שבת והזיזים למטה מיד הכפתור החום יתנתק והמזגן יתכבה. לכן הפעולה הזו מכנית לחלוטין. וגם בדקתי בשעון שבת המצוי, שלא קורה למכשיר שום דבר כשמעבירים אותו למצב שבת, הוא נכבה לזמן קצר אלא נשאר דלוק כל הזמן
צילמתי תמונות וגם הסרטתי איך זה נראה מבפנים
א"כ לדעת ההלכה ברורה (חלק יז סימן ג') שמותר לשנות מצב קיים במכשיר שאין בו גוף חימום, כי מותר גרמא בדרבנן, פעולה זאת תהיה מותרת.
אך גם לאוסרים אפשר למצוא היתר אם יש לו הפסד ממון, או שמאוד קר לבני הבית ורוצים שהמזגן יתכבה. או ביו"ט לדעת הפוסקים שמותר גרמא ביו"ט.
יש לי הסרטה על זה אבל אי אפשר להכניס
א"כ הדרנא בי.מעניין כי הרב חותה אמר שבדק והעלה לאסור בסוג כזה