לולב סגור או פתוח

אד יעלה

Well-known member
שמעתי מהרב ויספיש בעל מח'ס הסוכה וארבעת המינים
שכהיום הסוחרים יודעים שיש זנים של לולבים שמועדים לפורענות כמו יבש נקטם וכיוב ולכן הם משאירים אותם סגורים
ולכן אדם שקונה סגור יכול להיות שיש איזה חיסרון בראש הלולב כגון חסר
ובכלל לא נתבאר המקור לקחת לולב סגור דאיתקרי קארע וכמדומני שהמקור זה המאמר מרדכי אבל למשהו קדום לזה
והשנה קניתי פתוח עקב דבריו והוצרכתי לחפש הרבה זמן שהראש יהיה שלם ולא נכפף וכיו''ב והמחיר היה בהתאם בס''ד
 
לולבי דרי עם קורא מצויינים. אין בהם נפתל ועיקש. הקורא נשארת סגורה כל ימות החג [ולפחות ביום הראשון שזה העיקר].
המקור הוא מדברי הב"י כנודע וכן העיד השד"ח שכך נוהגים הספרדים, ואין אחר המנהג כלום.
ואדרבה הלולבים ללא הקורא הם פתוחים ואין זה הלולב המהודר שהוא כמו חץ או שרביט וכדומה.
 
לולבי דרי עם קורא מצויינים. אין בהם נפתל ועיקש. הקורא נשארת סגורה כל ימות החג [ולפחות ביום הראשון שזה העיקר].
המקור הוא מדברי הב"י כנודע וכן העיד השד"ח שכך נוהגים הספרדים, ואין אחר המנהג כלום.
ואדרבה הלולבים ללא הקורא הם פתוחים ואין זה הלולב המהודר שהוא כמו חץ או שרביט וכדומה.
אין דין שישאר קורא ואין ענין שישאר סגור
אני מדבר על פסולים שהעלה האמצעי לא יהיה בו חסר או יבש
ולא הבנתי מה זה חץ או שרביט יש ענין שיהיה כחץ או שרביט?
 
אין דין שישאר קורא ואין ענין שישאר סגור
אני מדבר על פסולים שהעלה האצמעי לא יהיה בו חסר או יבש
בזן הנ"ל הקורא שומר טוב על הלולב מפני הבעיות הנ"ל.
ולא הבנתי מה זה חץ או שרביט יש ענין שיהיה כחץ או שרביט?
עיין בלשון הרמב"ם והטור וריצ"ג ועוד.
 
אין דין שישאר קורא ואין ענין שישאר סגור
אני מדבר על פסולים שהעלה האצמעי לא יהיה בו חסר או יבש
ולא הבנתי מה זה חץ או שרביט יש ענין שיהיה כחץ או שרביט?
כן זה חלק מההדר שהלולב יהיה ישר כשרביט.
שמעתי מהרב ויספיש בעל מח'ס הסוכה וארבעת המינים
שכהיום הסוחרים יודעים שיש זנים של לולבים שמועדים לפורענות כמו יבש נקטם וכיוב ולכן הם משאירים אותם סגורים
ולכן אדם שקונה סגור יכול להיות שיש איזה חיסרון בראש הלולב כגון חסר
ובכלל לא נתבאר המקור לקחת לולב סגור דאיתקרי קארע וכמדומני שהמקור זה המאמר מרדכי אבל למשהו קדום לזה
והשנה קניתי פתוח עקב דבריו והוצרכתי לחפש הרבה זמן שהראש יהיה שלם ולא נכפף וכיו''ב והמחיר היה בהתאם בס''ד
אני שמח שכתבת כך! היום הלכתי שוב לשוק ארבעת המינים לראות עוד לולב והפעם היה סגור, בדר"כ אני רואה רק פתוחים, וביקשתי לפתוח וענו לי כמה לקוחות אברכים שהיו בסביבה שהלולב עם קורא וכל עניין הקורא הוא שיהיה הלולב סגור וממתי יש חילוק בין קורא לקורא ועוד כל מיני טענות שונות ומשונות, וראיתי שבאמת אנשים לא בקיאים בהלכות אלה פשוט באים עם ביטחון של מה שראו כל השנים בילדותם.. ומ"מ אשריהם ישראל רק בענייני הלכה 'הביטחון' אינו חיובי בכל עניין, וצריך לשים לב לזה.
 
אני שמח שכתבת כך! היום הלכתי שוב לשוק ארבעת המינים לראות עוד לולב והפעם היה סגור, בדר"כ אני רואה רק פתוחים, וביקשתי לפתוח וענו לי כמה לקוחות אברכים שהיו בסביבה שהלולב עם קורא וכל עניין הקורא הוא שיהיה הלולב סגור וממתי יש חילוק בין קורא לקורא ועוד כל מיני טענות שונות ומשונות, וראיתי שבאמת אנשים לא בקיאים בהלכות אלה פשוט באים עם ביטחון של מה שראו כל השנים בילדותם.. ומ"מ אשריהם ישראל רק בענייני הלכה 'הביטחון' אינו חיובי בכל עניין, וצריך לשים לב לזה.
לא הבנתי, בדקת לולב עם קורא ומצאת חסרון? בדר"כ הקורא שומר מהבעיות שעלולות להיות בלולב. כפי מה שידוע לי.
 
להרחבת הידיעה בענין ראו כאן
סיור מיוחד במטעים של 'טירת צבי'
ושמה הזכירו כמה פעמים, שעצים שכבר לא נותנים לולבים שסגורים טוב, משאירים עליהם את הקורא ונמכר לציבור שלנו!!!
צפייה מהנה, שווה כל זמן לדעת את החומר שיש בשיעור הזה!
 
נערך לאחרונה:
לא הבנתי, בדקת לולב עם קורא ומצאת חסרון? בדר"כ הקורא שומר מהבעיות שעלולות להיות בלולב. כפי מה שידוע לי.
כן, גם בקורא דרגות ופסולים, ולא בחינם יש קורא מ40 ש"ח עד 100 ש"ח. לפחות ממה שאני מכיר לפחות.
 
להרחבת הידיעה בענין ראו כאן
סיור מיוחד במטעים של 'טירת צבי'
ושמה הזכירו כמה פעמים, שעצים שכבר לא נותנים לולבים שסגורים טוב, משאירים עליהם את הקורא ונמכר לציבור שלנו!!!
צפייה מהנה, שווה כל זמן לדעת את החומר שיש בשיעור הזה!

 
גם אם נפתח כל העלה האמצעי זה לא פסול לדעת מרן השו"ע אלא אם רוב העלים נפתחו ורוב כל עלה ועלה,
וגם לדעת הרמ"א פסול רק אם רוב העלה האמצעי פתוח.
 
גם אם נפתח כל העלה האמצעי זה לא פסול לדעת מרן השו"ע אלא אם רוב העלים נפתחו ורוב כל עלה ועלה,
וגם לדעת הרמ"א פסול רק אם רוב העלה האמצעי פתוח.
מה אם נקטם בכל שהוא שפסול בשתיים האמצעיים
[באמת יש בזה נושא מה דעת השו''ע עין ביה''ל ]
 
גם אם נפתח כל העלה האמצעי זה לא פסול לדעת מרן השו"ע אלא אם רוב העלים נפתחו ורוב כל עלה ועלה,
כמובן, רק השאלה כמה אתה מוכן להשקיע בשביל שבאמת רמת 'כשר' וכמה בשביל 'מהודר', כשר אפשר להשיג גם ב20 שקל, למה לשלם 100 רק בגלל ה'קורא' ואין קורא לה?...
 
חזור
חלק עליון