המג''א בסימן תקעו תמיה למה היום לא נוהגים לתקוע הלא מהתורה מצווה לתקוע גם בלי תענית ונשאר בצ''ע
ובנתיב חיים שם מיישב מיישב שכתוב וכי תבואו מלחמה בארצכם שדוקא אם מגיע מלחמה לא''י אבל בחו''ל לא
אבל אנחנו בא''י וא''כ הדק''ל.
המשנ''ב שם שגם בא''י דוקא שאנחנו שולטים אבל אם אנחנו לא שולטים לא ובזמן המשנ''ב התורכים שלטו בא''י
וכהיום שיהודים שולטים בא''י לכאורה הדק''ל
ועוד תירץ במשנ''ב שדוקא אם רוב ישראל נמצאים עליה וכידוע אין רוב ישראל כהיום בא''י.
אבל יש לעיין מהרמב''ם והספרי שהובא בהערה הקודמת שעל כל מרה שלא תבוא ואפילו על אשה שמקשה לילד א''כ בוודאי שלא צריך את רוב ישראל וצ''ע למעשה איזה מהתירוצים עיקר.
ובנתיב חיים שם מיישב מיישב שכתוב וכי תבואו מלחמה בארצכם שדוקא אם מגיע מלחמה לא''י אבל בחו''ל לא
אבל אנחנו בא''י וא''כ הדק''ל.
המשנ''ב שם שגם בא''י דוקא שאנחנו שולטים אבל אם אנחנו לא שולטים לא ובזמן המשנ''ב התורכים שלטו בא''י
וכהיום שיהודים שולטים בא''י לכאורה הדק''ל
ועוד תירץ במשנ''ב שדוקא אם רוב ישראל נמצאים עליה וכידוע אין רוב ישראל כהיום בא''י.
אבל יש לעיין מהרמב''ם והספרי שהובא בהערה הקודמת שעל כל מרה שלא תבוא ואפילו על אשה שמקשה לילד א''כ בוודאי שלא צריך את רוב ישראל וצ''ע למעשה איזה מהתירוצים עיקר.