• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

למה היום לא תוקעים בחצוצרות

אד יעלה

Well-known member
המג''א בסימן תקעו תמיה למה היום לא נוהגים לתקוע הלא מהתורה מצווה לתקוע גם בלי תענית ונשאר בצ''ע
ובנתיב חיים שם מיישב מיישב שכתוב וכי תבואו מלחמה בארצכם שדוקא אם מגיע מלחמה לא''י אבל בחו''ל לא
אבל אנחנו בא''י וא''כ הדק''ל.
המשנ''ב שם שגם בא''י דוקא שאנחנו שולטים אבל אם אנחנו לא שולטים לא ובזמן המשנ''ב התורכים שלטו בא''י
וכהיום שיהודים שולטים בא''י לכאורה הדק''ל
ועוד תירץ במשנ''ב שדוקא אם רוב ישראל נמצאים עליה וכידוע אין רוב ישראל כהיום בא''י.
אבל יש לעיין מהרמב''ם והספרי שהובא בהערה הקודמת שעל כל מרה שלא תבוא ואפילו על אשה שמקשה לילד א''כ בוודאי שלא צריך את רוב ישראל וצ''ע למעשה איזה מהתירוצים עיקר.
 
כל שני וחמישי תוקעים חלק מקהילתו של הרב זילברמן בחצוצרות מכסף (נלקחו ממכון המקדש), הם מתענים כל שני וחמישי ומתפללים שמונה עשרה עם כ"ד ברכות כמבואר במתני' בתענית פ"ב 'ואומר לפניהם עשרים וארבע ברכות; שמונה עשרה שבכל יום, ומוסיף עליהן עוד שש', לפי ההלכ המומלץ ללכת ולשמוע חצוצרות לפחות פעם אחת לצאת ידי חובה שבעת צרה יש להריע כמבואר בהדיא בפסוקים.
 
חזור
חלק עליון