• שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

למה היום לא תוקעים בחצוצרות

אד יעלה

Well-known member
המג''א בסימן תקעו תמיה למה היום לא נוהגים לתקוע הלא מהתורה מצווה לתקוע גם בלי תענית ונשאר בצ''ע
ובנתיב חיים שם מיישב מיישב שכתוב וכי תבואו מלחמה בארצכם שדוקא אם מגיע מלחמה לא''י אבל בחו''ל לא
אבל אנחנו בא''י וא''כ הדק''ל.
המשנ''ב שם שגם בא''י דוקא שאנחנו שולטים אבל אם אנחנו לא שולטים לא ובזמן המשנ''ב התורכים שלטו בא''י
וכהיום שיהודים שולטים בא''י לכאורה הדק''ל
ועוד תירץ במשנ''ב שדוקא אם רוב ישראל נמצאים עליה וכידוע אין רוב ישראל כהיום בא''י.
אבל יש לעיין מהרמב''ם והספרי שהובא בהערה הקודמת שעל כל מרה שלא תבוא ואפילו על אשה שמקשה לילד א''כ בוודאי שלא צריך את רוב ישראל וצ''ע למעשה איזה מהתירוצים עיקר.
 
כל שני וחמישי תוקעים חלק מקהילתו של הרב זילברמן בחצוצרות מכסף (נלקחו ממכון המקדש), הם מתענים כל שני וחמישי ומתפללים שמונה עשרה עם כ"ד ברכות כמבואר במתני' בתענית פ"ב 'ואומר לפניהם עשרים וארבע ברכות; שמונה עשרה שבכל יום, ומוסיף עליהן עוד שש', לפי ההלכ המומלץ ללכת ולשמוע חצוצרות לפחות פעם אחת לצאת ידי חובה שבעת צרה יש להריע כמבואר בהדיא בפסוקים.
 
חזור
חלק עליון