אמונה ובטחון
Well-known member
נתעוררתי לדון באדם שזוכר שהתחיל לומר יעלה ויבוא, אך לאחמ"כ היה לו היסח דעת ומסופק אם אמר "חג הסוכות הזה" או שמחמת הרגילות אמר "ביום ראש החודש הזה"... מה דינו, האם דינו כדין מי שמסופק אם אמר יעלה ויבוא, או דהכא שאני כיון שזוכר שאמר יעלה ויבוא רק שמסופק אם אמר כהוגן.
בפשטות נלענ"ד מסברא דאין חילוק בזה, וזה נחשב כמי שמסופק אם אמר יעלה ויבוא.
ועוד י"ל דהרי הרגילות היא בדר"כ לומר "ראש החודש", ולכן יותר מסתבר שאמר "ראש החודש" ולא "חג הסוכות", וא"כ זה צירוף לומר שיחזור ויאמר יעלה ויבוא. כך לענ"ד.
אשמח לדעת אם מישהו יודע מקורות לדין זה או שדנו בזה הפוסקים.
בפשטות נלענ"ד מסברא דאין חילוק בזה, וזה נחשב כמי שמסופק אם אמר יעלה ויבוא.
ועוד י"ל דהרי הרגילות היא בדר"כ לומר "ראש החודש", ולכן יותר מסתבר שאמר "ראש החודש" ולא "חג הסוכות", וא"כ זה צירוף לומר שיחזור ויאמר יעלה ויבוא. כך לענ"ד.
אשמח לדעת אם מישהו יודע מקורות לדין זה או שדנו בזה הפוסקים.
נערך לאחרונה: