• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

מזיגת כוס שני

NKC

Well-known member
בחזון עובדיה פסח כתב שמוזגים רק לבעל הבית.
בקיצור שו"ע חזו"ע (שיב הערה 3) מכת"י: יותר נכון למזוג לכל בני הבית כדי שירגישו התינוקות.
אז מה עדיף מה שפסק מרן בחזו"ע או מכת"י (ואם אכן, אז למה מרן לא כתב במפורש בחזו"ע?)
 
בחזון עובדיה פסח כתב שמוזגים רק לבעל הבית.
בקיצור שו"ע חזו"ע (שיב הערה 3) מכת"י: יותר נכון למזוג לכל בני הבית כדי שירגישו התינוקות.
אז מה עדיף מה שפסק מרן בחזו"ע או מכת"י (ואם אכן, אז למה מרן לא כתב במפורש בחזו"ע?)
בפשיטות בחזו״ע נכתב עיקר הדין ובכת״י נכתב על דרך החומרא. (ומדויק מ״יותר נכון״)
 
בעצם לבעל הבית מוזגים כי שופך מהכוס בעשר המכות
ח"ו שבשביל כך מוזגין, והרי זה עושה העיקר טפל וכו'.
המזיגה היא לשם אמירת ההגדה על הכוס.
ואדרבה יש להעיר שישפוך בעה"ב בשעת אמירת המכות מכוס אחר, שאל"כ הרי שאינו שותה כוס שאמר עליו ההגדה!
 
ואדרבה יש להעיר שישפוך בעה"ב בשעת אמירת המכות מכוס אחר, שאל"כ הרי שאינו שותה כוס שאמר עליו ההגדה!
משמע מדבריו שאע"פ שיש שהעירו שלא ישפוך מהכוס שאומר עליו ההגדה מ"מ כן אפשר לעשות כן כדמשמע מההלכה למעלה שכתב שוטפין הכוס ומוזגין אותו שנית וכן משמע מהערה שאין חיוב לנהוג כן ע"ש
 

קבצים מצורפים

  • ילקוט יוסף פסח כרך ג.pdf
    61 KB · צפיות: 2
בפשיטות בחזו״ע נכתב עיקר הדין ובכת״י נכתב על דרך החומרא. (ומדויק מ״יותר נכון״)
אדרבה בפשטות אם יותר נכון לעשות כך היה לו להשמיע לנו את החידוש הזה בספר בבירור ולא שנבין את זה לבד או שנחכה שיצא הכת"י (ומדויק מ"יותר נכון" שמשמע שכך יש לנהוג וזה לא איזה מדת חסידות)
צריך לעשות בירור מה כתב אחרון או כיצד נהג בסוף ימיו ואם לא ידוע לנו פשוט שיש לסמוך על מה שכתב בספר יותר מאשר בכת"י
 
חזור
חלק עליון