• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

מחאה נמרצת! חובת קריאה! ישנו בחור ישיבה ברמת שלמה ספרדי שכתב:

מעשה ושאלו בחור ליטאי מה הקשר של משה רע"ה ואהרון?
ענה: צריך לומר שהם אחים.
ומנין? מהקצייס'!!! (קצות החושן)
שדן מה הטעם שקרובים אסורים להעיד יחד, האם חשש משקר או גזירת הכתוב
והוכיח שהוא גזרת הכתוב ממשה ואהרון שפסולים לעדות יחד ואין חשש שישקרו
ותמוה מדוע הביאו הוכחה ממשה ואהרון,
אלא ע"כ שהיו אחים
 
צריך לשאול את עצמינו
למה זה טוב הזלזול הנוראי הזה בראשי הישיבות???
"כבודם הבזוי מלכתחילה"
"מחוים דעה בלי לדעת בכלל"
"צביעות ורשעות"
ושאר ירקות עפר' לפומי'

השאלה:
מה יוצא מזה שבחור בישיבה לא סופר את ראש הישיבה שלו???
זה גורם להיות יותר ת"ח?
תענה בכנות!

על מי בדיוק אתה מדבר?
ראשי הישיבות שמקיאים דם ומתבזים בחו"ל, ומנדדים שינה מעיניהם לגדל תלמידי חכמים ומוסרים את נפשם.
ואחרי זה בא איזה דיין
שמרויח חמישים אלף שקל בחודש
והולך לישון כל יום מבסוט בכיף
ומסביר בכנס שכל בחורי הישיבות הם בכלל בזכות פלוני ואלמוני,
וראשי הישיבות יהיו בגיהנם...

נו באמת
הרבה זמן לא קראתי בפורום פה כאלו דברים נכונים
 
ואחרי זה בא איזה דיין
שמרויח חמישים אלף שקל בחודש
והולך לישון כל יום מבסוט בכיף
ומסביר בכנס שכל בחורי הישיבות הם בכלל בזכות פלוני ואלמוני,
וראשי הישיבות יהיו בגיהנם...
מי זה הדיין? ולמי הכוונה בזכות פלוני אלמוני? מריחים פה...
 
צריך לשאול את עצמינו
למה זה טוב הזלזול הנוראי הזה בראשי הישיבות???
"כבודם הבזוי מלכתחילה"
"מחוים דעה בלי לדעת בכלל"
"צביעות ורשעות"
ושאר ירקות עפר' לפומי'

השאלה:
מה יוצא מזה שבחור בישיבה לא סופר את ראש הישיבה שלו???
זה גורם להיות יותר ת"ח?
תענה בכנות!
מאוד נכון.
אם כי אם בחור עושה אבחנה שבא לקנות תורה מראשי הישיבה, אבל יש לו פוסק שהוא הולך לאורו ולא לאור פסקי ראש הישיבה. אין זה גורע כלום, ויכול להתעלות באותה מידה. וביודעי ומכירי כמה וכמה שגדלו ונתעלו מאוד, למרות שרבם ההלכתי אינו ראש ישיבתם, וגם בבחירות דוג' היו מצביעים למפלגה אחרת מהמפלגה שראש ישיבת היה מורה.
ולאור זאת מאוד תמוה איך אתה עצמך, ממשיך וכותב:
על מי בדיוק אתה מדבר?
ראשי הישיבות שמקיאים דם ומתבזים בחו"ל, ומנדדים שינה מעיניהם לגדל תלמידי חכמים ומוסרים את נפשם.
ואחרי זה בא איזה דיין
שמרויח חמישים אלף שקל בחודש
והולך לישון כל יום מבסוט בכיף
ומסביר בכנס שכל בחורי הישיבות הם בכלל בזכות פלוני ואלמוני,
וראשי הישיבות יהיו בגיהנם...
לבזות את הדיינים מותר?
ומנין לך שמקבל כזה סכום, אין כמעט דיינים שמקבלים כזה סכום.
ומה הזלזול שהולך לישון מבסוט, אולי בקושי יושן בגלל שעמל על תיקים מסובכים?
אא"כ כוונתך לדיין מסויים.
וא"כ אינו ענין לכאן.
 
כולנו מכירים בחורים שבמקום להתעמק בגיטין ובבבא מציעא
עסוקים כל היום כן מינים לא זדים
במבה כן שהכל לא אדמה
וכדומה
וחבל חבל חבל
כי היו יכולים לגדול מאד
ומבזבזים את זמנם
ועוד מרגישים בזה נעלים
וכשראש הישיבה מוכיחם לש"ש
מיד הרי הוא רשע שלא יודע הלכה, ושונא את מרן, ושאר שטויות במיץ גזר
 
הרבה זמן לא קראתי בפורום פה כאלו דברים נכונים
אף אחד פה לא מזלזל אדרבא ואדרבא כוונתינו לכבדם באופן המושלם ביותר
אבל האמת צריכה להאמר שיש ראשי ישיבות שמדברים מהשרוול בלי לדעת ובלי ידע בנושא וכל ויכוח בהלכה הופכים לויכוח בהשקפה
על זה באנו לזעוק...
 
כולנו מכירים בחורים שבמקום להתעמק בגיטין ובבבא מציעא
עסוקים כל היום כן מינים לא זדים
במבה כן שהכל לא אדמה
וכדומה
וחבל חבל חבל
כי היו יכולים לגדול מאד
ומבזבזים את זמנם
ועוד מרגישים בזה נעלים
וכשראש הישיבה מוכיחם לש"ש
מיד הרי הוא רשע שלא יודע הלכה, ושונא את מרן, ושאר שטויות במיץ גזר
יש גם בחורים כאלו.
ויש בחורים רבים שעסוקים בגיטין ובבב"מ, ובכ"ז חותמים זדים, ומברכים האדמה על במבה, ורבים מהם גדלים לאילנות חשובים.

השאלה היא למה את הראש ישיבה הבחורים האלו מטרידים יותר מאשר הבחורים שבזמן הזה מדברים לה"ר?!
 
כולנו מכירים בחורים שבמקום להתעמק בגיטין ובבבא מציעא
עסוקים כל היום כן מינים לא זדים
במבה כן שהכל לא אדמה
וכדומה
וחבל חבל חבל
כי היו יכולים לגדול מאד
ומבזבזים את זמנם
ועוד מרגישים בזה נעלים
וכשראש הישיבה מוכיחם לש"ש
מיד הרי הוא רשע שלא יודע הלכה, ושונא את מרן, ושאר שטויות במיץ גזר
ואחר כך אתה מתלונן למה שולחים למוסדות של בני אשכנז הי"ו...
 
יש גם בחורים כאלו.
ויש בחורים רבים שעסוקים בגיטין ובבב"מ, ובכ"ז חותמים זדים, ומברכים האדמה על במבה, ורבים מהם גדלים לאילנות חשובים.

השאלה היא למה את הראש ישיבה הבחורים האלו מטרידים יותר מאשר הבחורים שבזמן הזה מדברים לה"ר?!

לה''ר זה בעיה כללית אצל כולם
אבל במבה וזדים זה בעיה רק אצל נערי ''הדרך'' לכן הרה''י צריך לטפל.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
כולנו מכירים בחורים שבמקום להתעמק בגיטין ובבבא מציעא
עסוקים כל היום כן מינים לא זדים
במבה כן שהכל לא אדמה
וכדומה
וחבל חבל חבל
כי היו יכולים לגדול מאד
ומבזבזים את זמנם
ועוד מרגישים בזה נעלים
וכשראש הישיבה מוכיחם לש"ש
מיד הרי הוא רשע שלא יודע הלכה, ושונא את מרן, ושאר שטויות במיץ גזר
בזה אתה צודק
אבל תעשה הבחנה בין הדברים
כי זה לא יכול להיות שבאופן שיטתי ישנם ראשי ישיבות שמחווים דעה בהלכה רק כי מרן אמר הפוך
ביודעי ומכירי הרבה ר"י כאלה ועליהם נאמר מה שנאמר על אלו שעושים את התורה קרדום לחפור בה
וביודעי ומכירי הרבה כאלה שלא ואף כאלה החולקים על מרן בתוקף אבל הם למדו את הסוגיא וחולקים לש"ש ועל אלו נאמר את והב בסופה ואלו ואלו דברי אלוקים חיים
 
לה''ר זה בעיה כללית אצל כולם
אבל במבה וזדים זה בעיה רק אצל נערי ''הדרך'' לכן הרה''י צריך לטפל.
פשששש
גאונות!!!!!!!!
הוא התכוון למה שהתכוון וזה העובדה שהר"י נתפסים לענינים הקטנים האלו ומסוגלים להעיף בחור שהכניס ילקוט יוסף לבית מדרש
אבל להכיל בחור שיושב אם סמרטפון בחדר זה האמת וחבל להתווכח על המציאות
אגב היום המצב קצת השתנה בענין הזה אבל זה עדיין קיים והשטות הזאת חייבת להפסק
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
לה''ר זה בעיה כללית אצל כולם
אבל במבה וזדים זה בעיה רק אצל נערי ''הדרך'' לכן הרה''י צריך לטפל.
השאלה למה בעיות כלליות שהם איסורים חמורים מעסיקות את רה"י יותר מרבע בעיות שאין בהם שום איסור.
אגב בישיבות ליטאיות זה לא מפריע לאף אחד.
אני לומד סמוך ונראה לישיבת סלובייציק בבית שמש, ונמצא הרבה באוצה"ס, ורואה הרבה ויכוחים שם כאלו בדיוק. (על הרב יצחק וכו'). רק שאצלם וגם אצל חלק מהספרדים יש ראש גדול, ולא יורדים לקטנות, משא"כ אצל חלק מהספרדים יש קטנות המוחין ולכן במקום לראות איך לרומם את ישיבתם עסוקים בקטנות.
למדתי אצל אחד מגדולי ראשי הישיבות מהמרביצי, ומעולם זה לא ענין אותו במאומה, בבית המדרש היו כמה סטים של ילקו"י ואת כל ספרי מרן זיע"א. הראש שלו היה במקום גבוה הרבה יותר, הוא חינך למשהו אחר, אבל ידע מהיכן הבחורים מגיעים, וידע שבמלחמות לא יצליח, או שבכלל לא ענין אותו כמו מי הבחור יפסוק, העיקר שיהיה עבד ה' וידע ללמוד וכו'.

ואידך פירושא זיל גמור.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
פשששש
גאונות!!!!!!!!
הוא התכוון למה שהתכוון וזה העובדה שהר"י נתפסים לענינים הקטנים האלו ומסוגלים להעיף בחור שהכניס ילקוט ניוסף לבית מדרש
אבל להכיל בחור שיושב אם סמרטפון בחדר זה האמת וחבל להתווכח על המציאות
אגב היום המצב קצת השתנה בענין הזה אבל זה עדיין קיים והשטות הזאת חייבת להפסק
תנוח דעתך, זה לא נגד ראשי הישיבות אלא נגדי...
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
השאלה למה בעיות כלליות שהם איסורים חמורים מעסיקות את רה"י יותר מרבע בעיות שאין בהם שום איסור.
אגב בישיבות ליטאיות זה לא מפריע לאף אחד.
אני לומד סמוך ונראה לישיבת סלובייציק בבית שמש, ונמצא הרבה באוצה"ס, ורואה הרבה ויכוחים שם כאלו בדיוק. (על הרב יצחק וכו'). רק שאצלם וגם אצל חלק מהספרדים יש ראש גדול, ולא יורדים לקטנות, משא"כ אצל חלק מהספרדים יש קטנות המוחין ולכן במקום לראות איך לרומם את ישיבתם עסוקים בקטנות.
למדתי אצל אחד מגדולי ראשי הישיבות מהמרביצי, ומעולם זה לא ענין אותו במאומה, בבית המדרש היו כמה סטים של ילקו"י ואת כל ספרי מרן זיע"א. הראש שלו היה במקום גבוה הרבה יותר, הוא חינך למשהו אחר, אבל ידע מהיכן הבחורים מגיעים, וידע שבמלחמות לא יצליח, או שבכלל לא ענין אותו כמו מי הבחור יפסוק, העיקר שיהיה עבד ה' וידע ללמוד וכו'.

ואידך פירושא זיל גמור.
כמה שאתה צודק
אבל לדעתי זה הרבה יותר חמור ואני יסביר:
אצל ראשי הישיבות הספרדים יש קטנות המוחין מתעסקים בתספורת, בצבע הסוודר, כמה המכנסיים צרות בצבע נעליים ובשאר שטויות..
זה גורם לבחורים רק להתעסק בזה יותר, לרדת לרמה הזאת ולעשות בדווקא
זה אצל הישיבות האשכנזיות אין ולכן זה נראה ככה
 
כמה שאתה צודק
אבל לדעתי זה הרבה יותר חמור ואני יסביר:
אצל ראשי הישיבות הספרדים יש קטנות המוחין מתעסקים בתספורת, בצבע הסוודר, כמה המכנסיים צרות בצבע נעליים ובשאר שטויות..
זה גורם לבחורים רק להתעסק בזה יותר, לרדת לרמה הזאת ולעשות בדווקא
זה אצל הישיבות האשכנזיות אין ולכן זה נראה ככה
אמר לי פעם אחד מידידי שראש ישיבתו הוא שהמציא את החילוק בין כיפה עם סרט לכיפה בלי סרט, שעד אז לא היה הבדל ביניהם.
ועשה זאת משו שרצה שזה יהיה השטויות שהבחורים יתעסקו בהם, ושזה הפירצות שיפרצו.
אבל הוא לא יודע כמה בחורי ישיבה אינם בחורי ישיבה בגלל השטות הזו!!!
פשוט לבכות מכתות בחורי הישיבה שכל חטאם היה שהיתה להם כיפה בלי סרט, והמשגיח רב איתם על זה, וכו' וכו', עד שעזבו /הועפו /נזרקו מהישיבה, וכל ההמשך של חייהם ובניהם נראה בצורה אחרת.

וזה כבר לא קשור לנושא האשכול, אבל:
מי יתן על כך את הדין?!
ואולי כן קשור, כי זה מראה שהעיסוק בקטנות, אינו קשור לנושאי "מרן" ולחניכי "הדרך", אלא לקטנות המוחין של חלק מראשי הישיבות, ויותר של חלק מהמשגיחים.
וה' הטוב יכפר בעד.
 
צריך לשאול את עצמינו
למה זה טוב הזלזול הנוראי הזה בראשי הישיבות???
"כבודם הבזוי מלכתחילה"
"מחוים דעה בלי לדעת בכלל"
"צביעות ורשעות"
ושאר ירקות עפר' לפומי'

השאלה:
מה יוצא מזה שבחור בישיבה לא סופר את ראש הישיבה שלו???
זה גורם להיות יותר ת"ח?
תענה בכנות!

על מי בדיוק אתה מדבר?
ראשי הישיבות שמקיאים דם ומתבזים בחו"ל, ומנדדים שינה מעיניהם לגדל תלמידי חכמים ומוסרים את נפשם.
בלי להעמיק ובשטחיות, אתה צודק. בגדול, אתה כותב דברים נראים.
אבל לכשתדקדק ותתעמק בדקויות שיש בדבר, אף אחד לא חושב שלא צריך להכיר טובה ולהחשיב את רה"י כמורי ורבי.
(הגם שאני חושב וגם יודע (וכולם יודעים) על בחורי ישיבות שלמדו בישיבות הקד' ולא היה להם שום קשר עם הרה"י, ובפרט בזמננו שבכל ישיבה יש מאות תלמידים ובכל שיעור בסביבות ה100 שגם הר"מ לא בדיוק מכיר את כולם מלבד כמה שמשתתפים בפועל במהלך השיעור)
נכון בישיבה מקבלים את הכלים לדעת ללמוד לדמות מילתא למילתא לדעת לחלק לדעת לחבר.
אבל זה לא קשור להלכה למעשה,
אין ראש ישיבה אחד שחושב שמהשיעור כללי אפשר ללמוד הלכה למעשה בדיני קנינים או בענינים החמורים שבאבן העזר, זה נותן הרבה מאד לבחורים לדעת איך לחשוב ולפרק סוגיא ולהגדיר נכון את הצדדים,
אבל בשביל ההלכה צריך את הפוסקים, את כללי הפסיקה.
את ההשקפה כן בונים בישיבה לדעת את הדרך ללכת בה, בחיים הפרטיים, בבניית הבית וכו'
אבל ההשקפה של ההנהגה זה לא קשור לשום ראש ישיבה, זה שייך למנהיגי הדור.
למשל אם להיכנס לקואלציה כזו או אחרת, יותר נראה שפוסק ומנהיג שיורד לעם ומכיר את צרכי העם שבשדות יכול לדעת מה יותר טוב לתורה וליהדות, הרבה יותר מכל ראש ישיבה, כי זה התחום של המנהיג של הדור, ומשום מה בדור האחרון הכל התבלבל, כי לכל דבר קוראים "השקופה".
כמובן שזה לא מוריד מערכם הגדול ביותר של ראשי הישיבות שליט"א שעושים לילות וימים למען התורה ותלמידהם. וכבודו של כל ת"ח קטן כגדול במקומו מונח.
 
כמה שאתה צודק
אבל לדעתי זה הרבה יותר חמור ואני יסביר:
אצל ראשי הישיבות הספרדים יש קטנות המוחין מתעסקים בתספורת, בצבע הסוודר, כמה המכנסיים צרות בצבע נעליים ובשאר שטויות..
זה גורם לבחורים רק להתעסק בזה יותר, לרדת לרמה הזאת ולעשות בדווקא
זה אצל הישיבות האשכנזיות אין ולכן זה נראה ככה
של נעליך מעל רגליך כשאתה מדבר על ראשי הישיבות הספרדיות - - -
הם מתעסקים עם חומר אחר!
מקבלים בחורים בנים של שוטרות מחולון ומנתניה וצריכים לעשות מהם אברכים עדינים עם ירא"ש
זה בכלל לא דומה לרה"י אשכנזי שאצלו החיים יפים
כל הבחורים הם פינקל אחר פינקל אחר פינקל
ונכדים מצד אחד של הסבא מסלבודקא ומצד שני של ר ירוחם ממיר
ומה שאצלהם פשוט ובדם,
צריך להשריש לספרדים מאפס
בישיבה אשכנזית זה פשוט לבחור שלא עובדים בלילה בפיצה
ובישיבה ספרדית זה לא ברור
ולכן המוחין דגדלות הם דווקא של ראשי הישיבות הספרדיות שהוציאו יקר מזולל במספרים אדירים
והקימו דור שלם של תלמידי חכמים מאפס
וב"ה בשנים האחרונות המצב אצל הספרדים השתנה פלאים
וכל אותם בחורים מחולון "ילדי המהפכה" "ילדי רדיו קול הנשמה ו1-800"
היום הם כבר אברכים תלמידי חכמים בגילאי שלושים וחמש +
וזה הסיבה שהמוסדות הספרדים משתנים לטובה בשנים האחרונות
כי החומר משתנה לטובה
 
של נעליך מעל רגליך כשאתה מדבר על ראשי הישיבות הספרדיות - - -
הם מתעסקים עם חומר אחר!
מקבלים בחורים בנים של שוטרות מחולון ומנתניה וצריכים לעשות מהם אברכים עדינים עם ירא"ש
זה בכלל לא דומה לרה"י אשכנזי שאצלו החיים יפים
כל הבחורים הם פינקל אחר פינקל אחר פינקל
ונכדים מצד אחד של הסבא מסלבודקא ומצד שני של ר ירוחם ממיר
ומה שאצלהם פשוט ובדם,
צריך להשריש לספרדים מאפס
בישיבה אשכנזית זה פשוט לבחור שלא עובדים בלילה בפיצה
ובישיבה ספרדית זה לא ברור
ולכן המוחין דגדלות הם דווקא של ראשי הישיבות הספרדיות שהוציאו יקר מזולל במספרים אדירים
והקימו דור שלם של תלמידי חכמים מאפס
וב"ה בשנים האחרונות המצב אצל הספרדים השתנה פלאים
וכל אותם בחורים מחולון "ילדי המהפכה" "ילדי רדיו קול הנשמה ו1-800"
היום הם כבר אברכים תלמידי חכמים בגילאי שלושים וחמש +
וזה הסיבה שהמוסדות הספרדים משתנים לטובה בשנים האחרונות
כי החומר משתנה לטובה
אני מכיר הרבה בחורים מהפריפריה שהגיעו מבתים פשוטים ולמדו בישיבות הליטאיות הכי נחשבות, (חברון מירפלד אור ישראל ועוד), ועלו ונתעלו, אם ראשי הישיבה היו נוהגים איתם במוחין דקטנות הם היו נשארים כאלו.
כשהראשי ישיבה מרוממים את הבחורים הם מתרוממים!!!
ולעומת זאת כשהראשי ישיבה מתקטנים עם הבחורים הבחורים מתקטנים!!!
 
חזור
חלק עליון