כמדומה שראיתי באחד מספריו של הרב זכאי התפילה והלכותיה. שזה בשביל שהילד יהיה בברכת הכהנים ולא יצא באותו הזמן וכו'. מחר אולי אביא בדיוק את לשונונשאלתי מה המקור לכך שבשעת ברכת כהנים כולם מסתופפים תחת טליתו של הרב או ראש הקהל?
האם זה רק כדי שלא יסתכלו על הכהנים או יותר מכך?
תודה מראש על כל מקור ומסמך.
כוונתך לתחילת השורה או לסופה?השורה האחרונה היא פלא. ולא שמעתי מעולם שכתבו כך הפוסקים. זה נשמע יפה, אבל יש לזה האומנם מקור?
הצג קובץ מצורף 18886
סופהכוונתך לתחילת השורה או לסופה?
הרב הכותב ביקש מקור לזה שהשפע עובר דרך הידים של האבא ?כבר דיברנו על זה פה אבל לא מצאתי היכן..
כתב הדרכי משה (סימן קכח ס"ק טו) ובארצות האלו נוהגים העם שעושין כן כדי שלא יוכלו להסתכל בידי הכהנים והכהנים משלשלין טליתותיהם על פניהם אבל ידיהם מחוץ לטליתותיהם שגם הם לא יסתכלו בידיהם ואמרינן בירושלמי דאסור להסתכל בכהנים משום היסח הדעת.
והביאו המשנ"ב סי' קכח ס"ק צב, וכן בכה"ח (סי' קכח ס"ק קמב) הביא הרבה שפסקו כן וסיים: "ועל כן נכון לנהוג כן בכל המקומות לכסות הפנים או לפחות לעצום עיניהם כדי שלא יסתכלו בכהנים וגם כדי שלא יסיחו דעתם מן הברכה" .
וראה עוד פסק"ת ועוד שהביאו שכך נהג בעל התניא, ועוד קהילות שנהגו כך.
זה מה שהרב הכותב היקר ביקשנשאלתי מה המקור לכך שבשעת ברכת כהנים כולם מסתופפים תחת טליתו של הרב או ראש הקהל?
האם זה רק כדי שלא יסתכלו על הכהנים או יותר מכך?
תודה מראש על כל מקור ומסמך.
נו באמת , לא אקרא לעצמי הרב הכותב ..זה מה שהרב הכותב היקר ביקש
לא מביןנו באמת , לא אקרא לעצמי הרב הכותב ..
התכונתי לזה שהביא ציטוט מספר אור ההלכה והשורה האחרונה היתה פלא בעיניו
הוא התכוון שבמה שהוא בעצמו כתב:לא מבין
עכ"פ נכתבו מקורות לבקשתך
הוא התכוון לשאול מה היתה כוונת הרב הכותב שהביא מהספר "אור ההלכה" לבקש מקור, ולא התכוון אליו בעצמו שמה שביקש בראש הנושא.הרב הכותב ביקש מקור לזה שהשפע עובר דרך הידים של האבא ?
שם הרב חותה אומר שרבים אומרים שאין לזה מקור, והוא טוען שיש לו מקורות רבים למנהג זההוזכר עניין זה כאן.
שם הרב חותה אומר שרבים אומרים שאין לזה מקור, והוא טוען שיש לו מקורות רבים למנהג זה
ויש להמשיך במנהג הזה
ובספר החדש שלו "ואני תפילה" ח"ב (שהולך לצאת בקרוב) הוא יביא את כל המקורות
כתב הדרכי משה (סימן קכח ס"ק טו) ובארצות האלו נוהגים העם שעושין כן כדי שלא יוכלו להסתכל בידי הכהנים והכהנים משלשלין טליתותיהם על פניהם אבל ידיהם מחוץ לטליתותיהם שגם הם לא יסתכלו בידיהם ואמרינן בירושלמי דאסור להסתכל בכהנים משום היסח הדעת.
והביאו המשנ"ב סי' קכח ס"ק צב, וכן בכה"ח (סי' קכח ס"ק קמב) הביא הרבה שפסקו כן וסיים: "ועל כן נכון לנהוג כן בכל המקומות לכסות הפנים או לפחות לעצום עיניהם כדי שלא יסתכלו בכהנים וגם כדי שלא יסיחו דעתם מן הברכה" .
וראה עוד פסק"ת ועוד שהביאו שכך נהג בעל התניא, ועוד קהילות שנהגו כך.