• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

מעוברת בתשעה באב

ידוע הפולמוס בזה, אם חייבות או לאו, והאם מה שכתב מרן במפורש בסי' תקנ"ד, נשתנה בזה"ז [גם לגבי מניקות]
אלא שנפלאתי כי גם מרן מלכא זיע"א [חזו"ע - תעניות] לא הביא קולא זו, לפו"ר, וגם מרן שליט"א [ילקו"י ד' תעניות], כתב במפורש שאין להקל בזה, דלא כדברי המשנה הלכות שהובא שם.
האם ידוע בזה עוד דעתם הרמה, ובפרט בזמנינו, כי עמא דבר להקל בזה, וצ"ב אמאי סמכינן.
 
ידוע הפולמוס בזה, אם חייבות או לאו, והאם מה שכתב מרן במפורש בסי' תקנ"ד, נשתנה בזה"ז [גם לגבי מניקות]
אלא שנפלאתי כי גם מרן מלכא זיע"א [חזו"ע - תעניות] לא הביא קולא זו, לפו"ר, וגם מרן שליט"א [ילקו"י ד' תעניות], כתב במפורש שאין להקל בזה, דלא כדברי המשנה הלכות שהובא שם.
האם ידוע בזה עוד דעתם הרמה, ובפרט בזמנינו, כי עמא דבר להקל בזה, וצ"ב אמאי סמכינן.
מי מיקל בת"ב?
אולי בדחוי כמו שנים קודמות.....
 
אולי באמת חברי הכולל הקדוש 'מורשת מרן' יגידו מה הם יודעים פה, והם מדד של עמא דבר. כי לא כל אחד או אחת זה עמא דבר....
אדרבה אני אשמח לשמוע שלא נהגו כן, אבל בתוך עמי אנוכי יושבת וראיתי מקילים בזה, ועי' משנ"ב דרשו בסי' תקנ"ד בסעיף המדבר על חולה, שם הביאו בזה הרבה, גם לגבי מניקות
כמובן שיש גירסאות שונות בהוראות בני זמנינו, חלק אומרים 'אם קצת לא מרגישה טוב', וחלק אומרים 'אסורה לצום', וגם באוצה"ח יש מאמר מאת הרב הלפרין שמנסה להביא ראיות מרופאים וכד' שרובם ככולם אומרים שאין בזה שום סכנה.
 
אדרבה אני אשמח לשמוע שלא נהגו כן, אבל בתוך עמי אנוכי יושבת וראיתי מקילים בזה, ועי' משנ"ב דרשו בסי' תקנ"ד בסעיף המדבר על חולה, שם הביאו בזה הרבה, גם לגבי מניקות
כמובן שיש גירסאות שונות בהוראות בני זמנינו, חלק אומרים 'אם קצת לא מרגישה טוב', וחלק אומרים 'אסורה לצום', וגם באוצה"ח יש מאמר מאת הרב הלפרין שמנסה להביא ראיות מרופאים וכד' שרובם ככולם אומרים שאין בזה שום סכנה.
הנוהגים עפ"י מרן זיע"א ולהבדיל מרן שיבדל לחיים ארוכים, ודאי נוהגים איסור. אלא אם כן מקרים מיוחדים. אבל ודאי לא היתר באופן "סיטונאי".
 
 
חזור
חלק עליון