• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

מקומות שמרן זצ"ל החמיר בהם

לא חזר בו בזה !!
[עי' ויען שמואל, לא זוכר איזה חלק, שם הביאו את התמליל שיחת טלפון ממנה רצו לדייק שמרן חזר בו, וכל רואה יבין שכוונת הרב הייתה רק שאם רוצה לסמוך על השיטות החולקות, בסדר לא נורא]
כבר האריכו כאן במקומות אחרים, והביאו שאחר כל הפירסומים שחזר בו נכנס אליו בנו רבי אברהם עם אחד מחברי הדקטוריון של פעל הפיס, ואחר מו"מ מרן אמר שדבריו הראשונים שרירין וקיימים.
 
הרב אברהם יוסף אמר שבכלל לא חזר בו, אלא סבר לבסוף כבתחילה.
שמעתי דעתו ממנו
אך כתבתי מה הראשל שליט'א סובר
כמו שאמר בשיעור לפני אברכים
וכמו שרואים בתשובה שלו שהובאה בעלון אור השבת.
וזה לא פעם ראשונה שיש שמועות מה דעת מרן הרב עובדיה
וכאן זה לא סתירה חד משמעית
אלא כמו שהראשל אמר שזה לא נקרא שחזר בו אלא לימוד זכות
 
שמעתי דעתו ממנו
אך כתבתי מה הראשל שליט'א סובר
כמו שאמר בשיעור לפני אברכים
וכמו שרואים בתשובה שלו שהובאה בעלון אור השבת.
וזה לא פעם ראשונה שיש שמועות מה דעת מרן הרב עובדיה
וכאן זה לא סתירה חד משמעית
אלא כמו שהראשל אמר שזה לא נקרא שחזר בו אלא לימוד זכות
וע"Z אמרתי, שכל שנחלקו בדעתו בתורה שבע"פ, לכאו' יש לנו לתפוס את מש"כ בספרו, דאין ספק מוציא מידי ודאי.
 
וע"Z אמרתי, שכל שנחלקו בדעתו בתורה שבע"פ, לכאו' יש לנו לתפוס את מש"כ בספרו, דאין ספק מוציא מידי ודאי.
סברא יפה אך לא כתובה ומי אנו שנכריע בין הבנים של מרן

שהרב בוטבול נשאל על סתירות בשם מרן זצל
השיב שיש כללים ידועים
נידון תורה לחומרא דרבנן לקולא
נידון ברכות אז להקל.

וגם כאן יש לדון אם הממלא לוטו לפימרן זצל עבר על איסור תורה

ב. וכ''ז למי שאין לו רב אך מי שפוסק כמו הרראשל בודאי יש לו לסמוך ולימוד זכות שהרי הראשל כתב שלא לסמוך על שמועות ומזהיר זאת תדיר ואם בכל זאת בנידון של הפיס סמך בודאי שאין אנו יכולים להוכיח או למחות בממלא
 
חזור
חלק עליון