• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

מרן שליט"א בהסכמה תקיפה

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
תכתוב מה שתרצה הוא אמר "אני לא יכול ללמוד בו"!!!
ברור שזה לשון גוזמא.
מי שמכיר את לשונו של הגר"מ מאזוז מבין את זה לבד.
ואתן לכיו"ב דוגמא: בא דרשן ודורש בציבור: מעשה בסוחר אחד וכו' ובא אליו לאחר הדרשה אחד משומעי לקחו ושואלו: "היכן היה מעשה זה"? "מיהו אותו אותו בעל מעשה"? וכו'. ואותו דרשן משיב לו: לא הבנת, מדובר במשל, על מנת שהמסר יובן ולא היה מעשה כזה במציאות, והדברים נאמרו דרך המחשה בלבד.
האם נאמר שאותו דרשן שקרן? לא. מאחר שהדבר ידוע שדרך הדרשנים להביא מעשיות שלא היו ולא נבראו, שעשויים להיות בדרך הטבע, על מנת להמחיש מסרים מסויימים.
מאידך לפעמים אכן אותו מעשה היה בפועל, אך ככלל אין הוכחה מהלשון 'מעשה' שאכן היה סיפור כזה במציאות.

חוזרני לעניין ראשון, מאחר שמצאנו בכמה פעמים בדברי הגר"מ מאזוז לשון 'איני יכול' שהינה לשון גוזמא המתארת את הקושי (כמה דאת אמר: 'תשמע אין סיכוי לעלות את ההר הזה'! ותיכף לאחר מכן יוצא במסע טיפוס...), גם כאן ניתן בשופי לפרש כך ואין זה דוחק אלא שגרת לשון.
והדברים פשוטים.
 
והדבר הכי מדהים זה שכס"ר ידברו נגד החילוקים, בעוד שרבם הגרמ"ל ע"ה, רב כוחו בחילוק וחידוש, ואף פסק עפ"ז פסקים חדשים שלא נזכרו באף אחד מהפוסקים.
וזה בדיוק העניין, וכמו שהוכיח כאן הרב @אהרן כהן ש'תורת החילוק' יש גם ללומד בשיטת כס"ר בגלל שזה נקנה גם מגוף העיון והעמקות בהבנת כל מילה בתוס' ומה הם הבינו בקושיא ומה השתנה בסברתם בתירוץ וכו'.
כס"ר מדברים נגד חילוקים שאינם מדוקדקים בלשון הראשונים אלא סברות בעלמא עם עומס בלשון הראשונים וכד' שאתה מוציא מהפשט. אבל אם הדבר מבוסס בלשונותם של ראשונים ובסברתם, שפיר דמי, ואדרבה.
 
אחי ורעי היקרים!
ברגעים אלו עברתי מלמעלה על הדפים האלה שנקראים בית נאמן, ויש שם דברי בלע נגד מרן חכם יצחק יוסף, שאני לא יודע אפילו אם שייך למחות על זה.
אני מסתפק אם בכלל יש טעם להגיב לדברים, כי אני רואה שכאן זה לא המקום הנכון, מכמה סיבות מצודקות, וגם השבוע כמעט נפלתי למשכב מהצער שנגרם לי בראותי גודל השקר והזלזול של אותם אנשים שכתבו באור תורה, וכעת מתברר לי שהדג מסריח מראשו, ולא העכבר גנב אלא החור שלו.
אני רק רוצה להבהיר שבתור אחד שעוסק בחינוך וב"ה יש תחת ידי מאות בחורים, ביררתי קצת על המצב בישיבה שם, וכל הרושם שהם עושים יש בו הרבה שקר, וכמה בחורים נפלו משם לשאול תחתיה מחמת ההנהגה הקפדנית שלהם, ולא מזמן בא אלי אבא יקר יר"ש ודמעתו על לחיו אומר לי היה לי בן גאון עולם שכולם ניבאו לו גדולות, שלחתי אותו לשם והיו מדקדקים איתו על קטנות, וקונסים אותו על שטויות, והיום הוא יצא לעבוד ובקושי לומד ה' ירחם [הבנתי שיש לו אייפון אבל הוא עדיין דתי], והוא לא היחיד.
מכל מקום כפי שכתבתי אני לא רואה שיש תועלת יותר בדיבורים כאן. אם מישהו יחליט להדפיס בקובץ מסודר תגובה מכובדת ומחאה, אני כאן בשבילכם לכתוב את תגובתי אחד על אחד.
באהבה רבה
משען יצחק
א. הלשון קשה מאד
ואע'פ שגבא טורא בין הרב יצחק להרב מאזוז להשתדל לענות בצורה מכובדת.
ב.אין קשר בין ההנהגה הקפדנית בישיבה [ואפשר שנפלו בחורים] לכך שיש שם ת''ח גדולים ועיין ערך הוראה ברורה ועוד ספרים.
 
הריני להודיע בזאת שאני מוחה מחאה נמרצת נגד עורכי אור תורה ונגד חברי מכון איש מצליח שפערו את פיהם המסואב על איש האלוקים מרן חכם יצחק יוסף שליט''א בדברי טינופת והבלים לא יאבה ה' סלוח להם, וחובה על כל בית ישראל תלמידי מרן שליט''א למחות בידם בתוקף שלא ניתפס בעוונם
במה מדובר?
 
עיין בסוף המאמר בהערה - התנצלות על הנכתב בלשון חריפה.
כמה טרח להסביר למה לא צריך להתנצל על מה שכתב עפ"ל על מרן שליט"א, ובכל זאת מתנצל.
[ניסה להשוות עצמו למרן זיע"א שביבי"א חי"א יישב כמה לשונות שכתב על הפוסקים, אבל לא קרב זא"ז, ועפ"ל הוא כינוי ידוע ומפורסם לגנאי, ופשוט שלא דומה לנלחץ אל הקיר וכדומה שכתב מרן, שגדולי הפוסקים כתבו כן זע"ז. ואין כאן המקום].
שמדברים על אמת, צריך שתהיה אמת.
וכשמדברים על שלום, צריך שיהיה שלום, אבל באמת.
"יען וביען הטעו את עמי לאמר שלום ואין שלום".
ואני כותב כן מתוך ידיעה מה עומד מאחרי מאמר זה שכולו בא רק בשביל הערה זו, ובתוך המאמר משחיל עוד תוכחות למרן.
 
כמה טרח להסביר למה לא צריך להתנצל על מה שכתב עפ"ל על מרן שליט"א, ובכל זאת מתנצל.
[ניסה להשוות עצמו למרן זיע"א שביבי"א חי"א יישב כמה לשונות שכתב על הפוסקים, אבל לא קרב זא"ז, ועפ"ל הוא כינוי ידוע ומפורסם לגנאי, ופשוט שלא דומה לנלחץ אל הקיר וכדומה שכתב מרן, שגדולי הפוסקים כתבו כן זע"ז. ואין כאן המקום].
שמדברים על אמת, צריך שתהיה אמת.
וכשמדברים על שלום, צריך שיהיה שלום, אבל באמת.
"יען וביען הטעו את עמי לאמר שלום ואין שלום".
ואני כותב כן מתוך ידיעה מה עומד מאחרי מאמר זה שכולו בא רק בשביל הערה זו, ובתוך המאמר משחיל עוד תוכחות למרן.
לא הבנתי מה רע בהתנצלות זו
וגם עפ''ל כתבו הפוסקים זה על זה
ובכלל כל הענין שאם כתבו הפוסקים אפשר לכתוב אינו מובן
שאם הוא דבר חריף מה זה משנה אם נכתב או לא
הלא יש בספרי הפוסקים מילים קשות מאד
עיין בקונטרס הסמיכה למהרלבח ומרי בירב לדוגמא
 
שאלה יפה שאלת, ולי נאה להשיב כי אני נראה לי יותר מבוגר מהרבה כאן וזוכר היטב את כל התקופות שהזכרת, וגם הייתי חלק מהמערכות דאז
האם זהו כבודו בצעירותו ובזקנותו? (רק בגלל שכבודו כתב כך עניין אותי מאוד דרך אגב - אני זה שהדגשתי את הדברים בדברי כבודו להדגיש למה בדקתי)
538.jpg
maxresdefault.jpg
 
אני בל''נ אבדוק
אבל עיקר הענין לא מובן
מה זה משנה אם זה נזכר בפוסקים או לא
הלא אם זה לשון חריפה מה יתן לך ומה יוסיף לך שכבר כתבו כך
לשון שכתבוה הפוס' גם אם היא חריפה אבל זה אמר שהיא לשון מקובלת בתוך מסגרת הויכוח, לשון שלא נכתבה ע"י הפוסקים זה אומר שהיא לשון שאינה מקובלת גם בעת הויכוח וגם בעת ה"את והב".
 
האם זהו כבודו בצעירותו ובזקנותו? (רק בגלל שכבודו כתב כך עניין אותי מאוד דרך אגב - אני זה שהדגשתי את הדברים בדברי כבודו להדגיש למה בדקתי)
הצג קובץ מצורף 15024
הצג קובץ מצורף 15025
שנים אני חוקר מי זה הרב משען והנה התקדמנו עוד צעד בדרך אליו.
אם מוחמד לא בא אל ההר ההר יבוא אל מוחמד.....
 
משמעו כפשוטו.

לשון שכתבוה הפוס' גם אם היא חריפה אבל זה אמר שהיא לשון מקובלת בתוך מסגרת הויכוח, לשון שלא נכתבה ע"י הפוסקים זה אומר שהיא לשון שאינה מקובלת גם בעת הויכוח וגם בעת ה"את והב".
א. איני יודע מי המציא את הכלל הזה
ב. יש ויכוחים עזים בפוסקים עם לשונות קשים מאד עיין קונטרס הסמיכה לדוגמא
ואם תכתוב לשון כזה על אדם שגדול ממך זה חוצפה
ו איני יודע מי המסגר שעשה את המסגרת המומצאת הנ''ל
 
א. איני יודע מי המציא את הכלל הזה
זה לא "כלל", זה מציאות.
ב. יש ויכוחים עזים בפוסקים עם לשונות קשים מאד עיין קונטרס הסמיכה לדוגמא
יש לך עוד דוגמאות כאלו?!
שם זה היה בגדר מחאה, וודאי שבמחאה יש לשונו יותר חריפות. כמו בתשו' הב"י למבי"ט שמחה בו על כמה דברים שרצה להקל.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון