ע"ה ס"ט
Well-known member
מה אדבר עימו? (כמדומה שכבר שאלוהו כאן בפורום למה לא מפיץ בארץ כגון ע"י מורשת מרן שופס, וסירב לעת עתה).אולי תדבר עם הרב @ליאור דהן
מה אדבר עימו? (כמדומה שכבר שאלוהו כאן בפורום למה לא מפיץ בארץ כגון ע"י מורשת מרן שופס, וסירב לעת עתה).אולי תדבר עם הרב @ליאור דהן
אולי אצלציבור הבחורים, שבד"כ עוד לא לומדים הלכה בעיון כראוי, אצל אברכים שלומדים יום שלם הלכה בעיון כמדומה ש"מאורות" תופץ תאוצה, ומצמצם פערים...אני חושב ש"תפארת" כבש כרגע בזמן הזה לפחות בישיבות הספרדיות
אני כאוצרניק קנית בזמן חורף האחרון שלוש מדפים של משנה ברורה תפארת והציבור מאוד נהנה
אני לא רוצה להיכנס לאן שנכנסו פה כמה מהחברים אבל ב"ה כיום כבר כמעט כל הספרדים ביחד באתו מחנה ובאותה קבוצה וצריך לזכור שמחלוקות חיבות להישאר בגדר לשם שמים אחר מי ידע לאן זה יגיע..................וכן נכון יש כאלו שיאהבו הוצאה כזו או אחרת כי הם הולכים עם הפוסק שלהם אבל כלנו יחד והמחלוקות בבקשה נשאר אותם לשם שמים ולהלכה ולא יותר................ קטן אני מלהטיף רק כתבתי מה שאני חושב ואולי כדאי שכשפותחים נושא הוא לא יגלוש לנושאים אחרים בלי קשר למה שהלך בדיון זה
זה מענין מאוד אני ישמח שתסביר לי למהאולי אצלציבור הבחורים, שבד"כ עוד לא לומדים הלכה בעיון כראוי, אצל אברכים שלומדים יום שלם הלכה בעיון כמדומה ש"מאורות" תופץ תאוצה, ומצמצם פערים...
להסביר למה מה?זה מענין מאוד אני ישמח שתסביר לי למה
במה מאורות יותר טוב מתפארתלהסביר למה מה?
הסברתי באורך בכל אשכול זה. וגם באשכולות סמוכים.במה מאורות יותר טוב מתפארת
גם לי אין שימוש כמעט בכלל בקיצור הב"י, זה נועד ככל הנראה לבחורי ישיבות וכד' שלומדים משנ"ב בלי ב"י.למדתי את כרך א של משנה ברורה בהוצאת מאורות
את כרכים ב , ג , ה , ו בהוצאת תפארת
שתי ההוצאות טובות, מאירות עיניים, עשירות וניכרת ההשקעה הרבה.
לענ"ד השאלה כלל לא מתחילה - הוצאת תפארת יסודית הרבה יותר, מפורטת ומקיפה יותר פוסקים, מובאות השיטות, טעמי הפוסקים, דיונים צדדיים וכמעט שלא נעלם מהם דבר ( בתוך הפוסקים שבחרו להביא )
היתרון במאורות שיש קיצור של הבית יוסף שלדעתי אין זה יתרון כלל מפני שכל פעם שנזקקתי תוך כדי לימוד לדברי הבית יוסף הייתי זקוק ללשונו הזהב ולא לסיכום או עיקרי הדברים. ובכלל ללומדים יסודיים שמגיעים לשולחן ערוך אחרי לימוד הבית יוסף אין זה יתרון כלל.
וכנראה שזה עניין אישי מאוד מה יותר לטעמו של הלומד ולא מעבר לזה.
מחילה המציאות הפוכה, במאורות התמקדו בדברי המשנ"ב (במיוחד בחלק א', בחלק ב' כבר הוסיפו עוד) בתפארת יש המון נושאים אחרים, בגלל זה ישנה אריכות גדולה על כל עמוד במשנ"בובמאורות הקיפו הרבה יותר נידונים
אחר המחילה, אין הדבר נכון.גם לי אין שימוש כמעט בכלל בקיצור הב"י, זה נועד ככל הנראה לבחורי ישיבות וכד' שלומדים משנ"ב בלי ב"י.
לענ"ד במאורות ההיקף לא של הפסקים אלא של הנידונים הרבה יותר גדול. בתפארת הביאו הרבה פוסקים (למרות שרבים מהם אין אף ציבור שהולך לאור פסיקותיהם), ובמאורות הקיפו הרבה יותר נידונים.
אני משתמש בעיקר בחלק ב.מחילה המציאות הפוכה, במאורות התמקדו בדברי המשנ"ב (במיוחד בחלק א', בחלק ב' כבר הוסיפו עוד) בתפארת יש המון נושאים אחרים, בגלל זה ישנה אריכות גדולה על כל עמוד במשנ"ב
תלמידי חכמים מורים הלכות מתוך ספרי קיצורים כאלו?!ובמיוחד ת"ח הנצרכים לענות על שאלות בהלכה המהדורה הנ"ל עדיפה.
חכה שמאורות ישלימו הסדרה, ותראה שמאורות יכבוש.גא"מ לסוברים שאין ספק שתפארת הכי טוב, אני אישית ממש נהנה ומחכים הרבה יותר משאר ההוצאות
ופוק חזי מאי עמא דבר
בוודאי. וכמובן אחר העיון במקור.אני משתמש בעיקר בחלק ב.
האריכות הגדולה על כל עמוד נובעת בעיקר מ2 נקודות, אחד גודל הכתב שהוא הרבה הרבה יותר גדול מהכתב במאורות, ובמאורות חלק מהטקסט נמצא בהערות בכתב עוד יותר קטן, משא"כ תפארת שהכל למעלה.
ב'. שמאורות מתמצתים את דברי הפוסקים, ותפארת הרבה פחות.
וגם איני בטוח כלל שבתפארת יש יותר עמודים. כי מאורות מודפס על נייר הרבה יותר דק.
תלמידי חכמים מורים הלכות מתוך ספרי קיצורים כאלו?!
ע"פ רוב המקורות שמוזכרים בתפארת זה דברים שהובאו בכה"ח חזו"ע אול"צ ובא"ח.בוודאי. וכמובן אחר העיון במקור.
שנים חיכיתי שמישהו יעשה את זה!בשבוע החולף ראיתי ספר שעשו את ההיפך
בן איש חי עם מקורות וביאורים
לקחו את הבן איש חי והדפיסו במהדורה חדשה
ומסביבו הביאו את מקורות דבריו וליקוט ממקומות אחרים
והביאו בכל דבר את דעת המ"ב כה"ח הגרע"י והגרב"צ
יצא ממש בשבוע שעבר ועשו עבודה מצויינת ומקיפה
חושבני שהספר מוצלח מאוד