• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

ניסיך שבכל עת חרבות ברזל

*יש תמונות אבל טורח לי להביא*

רס"ר (במיל') עומרי, לוחם בגדוד הנדסה קרבית, נפצע בעזה כשהבחין בתנועה חשודה בתוך פיר מנהרת טרור - ומנע מארב נגד כוחות צה"ל.
הקליע שירה המחבל פגע בפניו ובצווארו של עומרי, אך לא בעורק הראשי: "הרופא שניתח אותי אמר לי שאין לי מה למלא לוטו, כי את כל המזל ניצלתי כדי להישאר בחיים".
בסוף השבוע, התאחד עומרי עם חבריו הלוחמים, שחזרו מעזה, למפגש מרגש במיוחד בכותל.
 
הרב אברהם סתיו (המשפחה מזכירה לכם מישהו? יופי נמשיך) מספר:

אני יודע שאפשר להיות ציני ביחס לסיפור הזה. אני עצמי יכולתי להיות ציני למדי כלפיו, לולא היה הרעד שבגוף. והגוף לא משקר.

התפללתי השבת לראשונה מזה זמן רב בבית הכנסת החרדי הסמוך לבית חותני שבהר נוף. שבע עשרה שנים שאני מתפלל שם, אחת לכמה חודשים. אף אחד כמעט לא מדבר איתי, וגם אני לא מדבר כמעט עם אף אחד. לא בקטע רע. פשוט אני נמשך בטבעיות להתיישב בספרייה התורנית המרתקת בפינה, ובין גברא לגברא מתעדכן בפלפולים הלמדניים החדשים ובחומרות העדכניות.

הרגשתי קצת מוזר להגיע השבת, היחיד בבניין שנושא נשק, טרף לעיני גדודים של ילדים בוהים בטבעיות שרק במחוזות הללו עדיין לא אבדה. רפרפתי קצת בעלוני השבת שעסקו בחידוש של ר' דב לנדו בעניין מזיק תרומה של אבי-אמו כהן, הטיתי חצי אוזן לדרשה שעסקה בגדרי מלאכת מעמר, ותהיתי קצת ביני לביני אם אנחנו חיים על אותה פלנטה. ואז התחילה קריאת התורה. ובעוד אני מעיין בהקדמה של שו"ת אדני-נחושת, ניגש אליי הגבאי, ושאל לשמי ולשם אבי. וכך, בפעם הראשונה מזה שבע עשרה שנה, עליתי לתורה בבית כנסת חניכי הישיבות.

אני יודע. זו לא קסדה טקטית וגם לא אפוד מגן. רק עליית 'רביעי' של פרשת שמות. אך כשאסע מחר בבוקר בחזרה לשטח מול חאן יונס, אזכור ששולחים אותי לשם, בתוך שאר ישראל, גם מתפללי בית כנסת חניכי-הישיבות הר-נוף.
 
לפני הכל, נציין שהקונטרס 'קול ברמה' נשלח לאחרונה באמצעות הכתובת
hello@gilyoines.com
מי שלא קיבל, שישלח מייל אל הכתובת הנ"ל, וישלחו לו.
בברכה, משה מיכאל צורן 0533103388





מרן הגר"י זילברשטיין שליט"א בדברים שנשא בשבת-קודש


'חובה על כולנו לראות את הנסים העצומים שהשי"ת עושה עמנו, ולהודות על כך'



בשבת מברכין-שבט עלה הרב שליט"א לבימה, לפני ברכת החודש, ודרש בדברי חיזוק לפני הקהל הרב שהיה בבית הכנסת המרכזי * עיקרם של הדברים נסוב, באותה דרשה, על כך שבנוסף לכל הצרות שהתרגשו עלינו מיום שמחת תורה, ניכר גם המחסור בגשמים * נראה לי, אמר הרב שליט"א, שהדבר נובע מפני שאין אנחנו מקדישים תשומת-לב מספקת לענין הנסים העצומים שהשם יתברך עושה אתנו כאן בארץ ישראל, וממילא גם אין אנחנו מודים לו על כך

מאת משה מיכאל צורן


הקב"ה מביא עננים, וגם מי שאינו איש-מקצוע יכול לראות שהעננים השחורים מלאים-וגדושים במים, אבל במציאות יורדות עלינו רק טיפות-טיפות, ואלו אינן ממלאות את החסר. הציבור מבקש לדעת במה ניתן להתחזק.

והנה, אם נשים לב כמה טילים ופגזים משוגרים לעבר ארץ ישראל, וכמעט אף אחד מהם אינו פוגע באיש. זעיר-פה, זעיר-שם, אבל מכל ריבי-רבבות הטילים וכלי-המשחית החודרים לארץ, לא נרשמות פגיעות בנפש, וגם הנזקים בממון מועטים מאוד.

הרי מדובר בנס עצום ונורא! ומי אינו זוכר את מלחמת המפרץ שבה נורו ע"י סאדם חוסיין עשרות טילים לארץ ישראל, ואף אחד לא פגע באיש (מלבד טיל אחד שנורה בליל שבת ופגע מחלל-שבת אחד), עד כדי כך שאנשים החלו לחשוב אולי הטילים הללו עשויים מנייר... ובאמת אינם מסוגלים להזיק...

עד שבא טיל אחד ששוגר למחנה צבא אמריקני, והרג 28 חיילים אמריקאיים! או-אז הבינו הכל, שמדובר בטילים הרסניים מאוד, והיו אלה חסדי שמים שבנסי-נסים איש לא נפגע מיהודי ארץ ישראל.

*

וכאשר לא מודים להשם יתברך על הנסים שהוא עושה אתנו, הקב"ה אינו ממשיך את שרשרת החסדים שלו, ולא מוריד עלינו גשמים. והדבר דומה ממש, לילד שאביו עושה עימו הרבה דברים טובים, ואם הילד מרגיל את לשונו לומר 'תודה', האבא מתעודד מכך, וממשיך לעשות למען בנו. אבל אם הוא רואה שבנו מקבל את הטובות שעושים עימו כדברים מובנים מאליהם, הוא מפסיק לעשות איתו טובות.

זה המקום, אמר הרב שליט"א, להזכיר את דברי הגר"א על פרשת דוד וגלית. הנביא (שמואל-א' פרק י"ז) מספר, שכאשר גלית איים על ישראל, ושאול שאל מי יכול להילחם נגדו, הציע דוד את עצמו למשימה הקשה, ואמר: "רועה היה עבדך לאביו בצאן, ובא הארי ואת הדב, ונשא זה מהעדר".

והנה, ברוב הדפוסים כתוב 'שה מהעדר' אבל יש דפוסים בהם כתוב 'זה'. וצריך עיון, למה לא כתוב 'שה' אלא 'זה'? וביאר הגר"א, שדוד המלך הראה שהוא לובש בגד שנעשה מעורו של השה ההוא. דהיינו, שכדי לזכור את חסדי השם יתברך, עשה לו דוד המלך בגד מעור השה, ולבשו, וכך היה יכול לזכור תמיד את החסדים שנעשו איתו. ובזכות זה שהוא הודה לה' על כך, עזרו לו מן שמיא לנצח את גלית.

*

ראיה נוספת על החובה המוטלת עלינו לזכור את הנסים, ולהודות על כך להשי"ת, אפשר להביא מהרמב"ן האומר שמשה רבינו שהיה כבד פה וכבד לשון לא רצה לבקש מהקב"ה שירפאו, כדי שיוכל לדבר בכוחות עצמו אצל פרעה, ולא יזדקק לאהרן. ומדוע? - שהרי הסיבה שהפך לכבד פה היתה בדרך נס כמובא בחז"ל, ורצה משה לזכור תמיד את הנס.

ומכאן שצריך אדם לנקוט במעשים כדי לזכור את הנסים ולהודות עליהם, ואסור שֶיָמושו מאתו. סימנים יעשה להם, לזכרון לכל ימי חייו.

*

מצינו בחז"ל מספר דוגמאות שעשו חכמינו סימנים כדי לזכור את הדברים הטובים והחוויות הרוחניות.

כל שעריו של בית המקדש היו עשויים מזהב, ורק שער אחד, שער ניקנור, מֵעץ. לשם מה? - כדי לזכור את מסירות הנפש שגילה ניקנור בשעה שהביא את העצים הללו לבניית בית המקדש.

כאשר הוביל את העצים בים, הגיעה רוח סערה ולא אפשרה לו לעבור. מספר קרשים נפלו לים, שעמד עדיין בזעפו. כשראה שרוח הסערה עומדת ליטול הימנו גם את הקרש האחרון, עמד וקשר עצמו בחוט לקֶרֶש ואמר 'אם תטלו ממני את הקרש, קחו גם אותי והטילוני לים', ובאותו רגע עמד הים מזעפו.

וכדי לזכור את מסירות הנפש הגדולה נקבעו העצים הללו בשערי בית המקדש. גם הבא ליטהר, מתחיל את טהרתו בבית המקדש משער זה, בו הוא מכניס את ידיו לראשונה. והכל מאותה סיבה.

אצל יצחק נאמר (בראשית, פרק כ"ז פסוק א') "ותכהין עיניו מראת". ושואלים חז"ל, מדוע לא ביקש יצחק מהקב"ה שירפאנו, וכי אין לו אפשרות לעמוד בתפילה ולבקש זאת? - מתרץ ה"אור חדש", שיצחק לא רצה להתפלל על כך, כי הסיבה שכהו עיניו היתה בגלל מסירות נפשו בעקידה, שכשאברהם אביו רצה לשחררו מהכבלים ולקחת את האיל שהיה אחוז בסבך בקרניו, כפי שציווה ה', אמר יצחק לאביו שילך קודם לראות אם האיל כשר להקרבה, או שמא בגלל הסתבכותו בסבך נפסל, ואז יצווה הקב"ה שוב להקריב את יצחק לעולה, ולא הסכים שישחררו מהכבלים שהיה עקוד בהם, כי שמא יש עדיין 'סיכוי' שיקריבו אותו על גבי המזבח.

ראו המלאכים כך, ובכו בכי רב, ומדמעות עיניהם נסתמאו עיניו של יצחק. כדי לזכור תמיד את מסירות הנפש הזאת לא רצה יצחק לבקש מה' שישיב לו את מאור עיניו.

ראייה נוספת לכל האמור, היא מנעמן שר צבא ארם, שהצטרע, וכאשר אלישע אמר לו שילך לטבול בנהר, סירב בתחילה, ושכנעו אותו בניו שיילך, כי לא לחינם אמר לו הנביא כך. וכשהלך ונרפא - הפך לגר תושב, ואז ביקש מאלישע שיתן לו מעט אדמה הנמצאת מתחת לכסאו, והכל כדי לזכור את הנסים שאירעו לו בבית אלישע, ולא לאבד את הרשמים מהרגעים היפים שעברו עליו אז.

אם נזכור גם אנחנו את הנסים שעושה עמנו השם יתברך בכך שהטילים כמעט ואינם פוגעים באף אחד, ונעשה לנו ציונים וסימנים לזכור זאת, נזכה שהשי"ת יעשה אתנו חסדים נוספים, ויוריד עלינו שפע-גשמים עד בלי די.​
 
הרב אברהם סתיו (המשפחה מזכירה לכם מישהו? יופי נמשיך) מספר:

אני יודע שאפשר להיות ציני ביחס לסיפור הזה. אני עצמי יכולתי להיות ציני למדי כלפיו, לולא היה הרעד שבגוף. והגוף לא משקר.

התפללתי השבת לראשונה מזה זמן רב בבית הכנסת החרדי הסמוך לבית חותני שבהר נוף. שבע עשרה שנים שאני מתפלל שם, אחת לכמה חודשים. אף אחד כמעט לא מדבר איתי, וגם אני לא מדבר כמעט עם אף אחד. לא בקטע רע. פשוט אני נמשך בטבעיות להתיישב בספרייה התורנית המרתקת בפינה, ובין גברא לגברא מתעדכן בפלפולים הלמדניים החדשים ובחומרות העדכניות.

הרגשתי קצת מוזר להגיע השבת, היחיד בבניין שנושא נשק, טרף לעיני גדודים של ילדים בוהים בטבעיות שרק במחוזות הללו עדיין לא אבדה. רפרפתי קצת בעלוני השבת שעסקו בחידוש של ר' דב לנדו בעניין מזיק תרומה של אבי-אמו כהן, הטיתי חצי אוזן לדרשה שעסקה בגדרי מלאכת מעמר, ותהיתי קצת ביני לביני אם אנחנו חיים על אותה פלנטה. ואז התחילה קריאת התורה. ובעוד אני מעיין בהקדמה של שו"ת אדני-נחושת, ניגש אליי הגבאי, ושאל לשמי ולשם אבי. וכך, בפעם הראשונה מזה שבע עשרה שנה, עליתי לתורה בבית כנסת חניכי הישיבות.

אני יודע. זו לא קסדה טקטית וגם לא אפוד מגן. רק עליית 'רביעי' של פרשת שמות. אך כשאסע מחר בבוקר בחזרה לשטח מול חאן יונס, אזכור ששולחים אותי לשם, בתוך שאר ישראל, גם מתפללי בית כנסת חניכי-הישיבות הר-נוף.
באמת נס
בירך הגומל על זה שהעלו אותו לתורה?
 
באמת נס
בירך הגומל על זה שהעלו אותו לתורה?
בתכלס אתה צודק הם המפסידים היחידים מהיחס הזה שהם נותנים למי שלא מאנש"ם, יש בית כנסת כזה שמנסים לבנות כבר 10 שנים ואני לא מבין מאיפה הם חושבים שיכנסו להם תרומות אם כל זר שנכנס לשם מסתכלים עליו כמו פולש, במקום שיקבלו במאור פנים ויעשו חשק לבוא אליהם עוד פעם
 
בתכלס אתה צודק הם המפסידים היחידים מהיחס הזה שהם נותנים למי שלא מאנש"ם, יש בית כנסת כזה שמנסים לבנות כבר 10 שנים ואני לא מבין מאיפה הם חושבים שיכנסו להם תרומות אם כל זר שנכנס לשם מסתכלים עליו כמו פולש, במקום שיקבלו במאור פנים ויעשו חשק לבוא אליהם עוד פעם
אל תכלול,
בדוק !!
 
יש חומרים חדשים ומענינים - סרטונים
של אנשים שמספרים על הניסים הגדולים שהיו להם
אשמח שיעלו כאן
אולי @בנימין לוריא @יצחק משען @ע"ה ס"ט @שסניק
יש המון, אבל ממני לא תצא הישועה כי אני עצל חסר תקנה, ואפי' להביא את התמונות מתקשה לטרוח. עמכם הסליחה.
אל תכלול,
בדוק !!
לא דיברתי על כולם
אלא על מי שהוא כן כזה
בתקוה שהמסר יגיע לאוזניים הנכונות
 
כאן יש שיחה נפלאה שמסר הערב מרן חכם יצחק עם הרב יגאל כהן, אבל קשה להאמין שנטפרי יפתחו, כי היו תמונות החטופות אחרי הרבנים
 
שלום. חייל חבר שלוחם בעזה שלח צילום ממצלמת הקסדה שלו (לא נפרסם את כל הסרטון מטעמי בטחון מידע, אלא רק תמונה ממנו, שגם בה צנזרנו)

בעז"ה לפרסם את הנס,
שימו לב בתמונה לתיק האדום שמצאנו באחד הבתים, של חטופה או חיילת בשם ****
הוא היה ריק והעברנו אותו מאחד לשני..
אחרי כמה דקות מישהו מישש בצד התיק והרגיש שיש רימון. לאחר בדיקה ראו שהיו שם שני רימונים בלי נצרה שהיו אמורים להתפוצץ אם רק היה מתרומם המנוף..

*ברוך ה' שעשה לנו נס*
 
* לא הבנתי בדיוק מה המסר ומה זה כל הראשי תיבות אבל זה מה שלחו לי*

שלום. רב צבאי שהיה בעזה מספר
(חשוב לציין שאלו הן חוויותיו, לא בכל גדוד זה כך, ובטח שזהו לא התו"ל המוגדר)

שמו הוא עמית זולדן רב גדוד699 בחטיבה 551

מחשבות על תפקיד הרב הצבאי:
"קח זה הרשימה של כל הגדוד אתה אחראי על דוח 1" (דוח נוכחות וצוותי קרב של החיילים, צריך לדעת איפה כל חייל בכל עת)
האמת ידעתי שזה הולך להגיע כי כבר באימון בשנה שעברה ערכתי נפ"קים לכל הגדודים ורשימות מי עולה על כל רכב. אבל בשביל זה אני כאן במלחמה?! עד מהרה התברר לי שלהיות רב שליש זה ממש "רב תכליתי" קודם כל זה נתן לי עוד עוגן משמעותי בגדוד ובחפק סמגד והאמת שהייתי זה שיודע באמת אבל באמת כמה לוחמים יש בכל רגע נתון בעזה.
אבל הסיפור האמיתי זה האנשים מאוחרי השמות והמספרים האישים...
איזה מתנה אדירה זה לרב הגדוד לדעת מי בדרך ללידה של אשתו. מי צריך להגיע לבר מצווה. ולהכיר את הקצין שנמצא בתהליך של גיור. מתי הטיסה של הלוחם שהגיע מחול. את מי נשך כלב ויוצא לקבל זריקה. בקיצור הרשימה ארוכה ארוכה... ותוך כדי שאני מעלה את האנשים בדרך החוצה על ההמר של התיספוק מברך כל אחד בברכה המתאימה "לידה קלה" "מזל טוב" "רפואה שלמה" וכמובן מתעניין שואל ומחבק.
האמת שנראה לי שהבנתי הפעם למה הקב"ה כל הזמן עשה מפקדים לעם ישראל. כי הוא פשוט כל כך אוהב אותם ממש אוהב את כל הילומים שלו.
ונכון שזה רשי מפורסם רק שהפעם זכיתי לדבוק במידתיו... "מה הוא סופר גם אתה סופר" "מה הוא אוהב את בניו גם אתה אוהב את בניו"
 
שלום. *ניסי ניסים קא חזינן!*
(ניסי ניסים - נס שבטבע - ר' צדוק)

רב חבר מדווח מעזה: אתמול במרכז הרצועה, דחפור צהל"י (*לא ממוגן!*) מחשף פרדס זיתים כדבר שבשגרה בקרבת המגנן של גדס"ר 6646 צנחנים מיל'.

הוא שומע לפתע פיצוץ גדול ולא מבין מה קורה. באוזניים הוא שומע רק ציפצופים.. הוא מדווח בקשר *שכנראה* ירו עליו אר.פי.ג'י...

רק אחרי כמה דקות ארוכות הוא רואה את פתח הכניסה ופתח היציאה של הטיל שלא התפוצץ... תסתכלו בתמונה, איך הצליח לעבור מעל הראש שלו?? רק השי"ת יודע...

שאלתי אותו אח"כ עם חיבוק, איזה מעשה מיוחד עשית שקוראים לך כאלו ניסים?
והוא ענה בשקט, באתי בשם כל ישראל...

*מי כעמך ישראל!*..

היום בהלל התכוונו גם על נס זה, בשם כל ישראל!
 
*אני לא יודע מי זה הרב ש"ץ ולמה הוא התנגד לספר תורה, ואיך רב לא יודע להניח תפילין, אבל כך שלחו לי מהשטח*
סיפור נוסף מרב צבאי
היינו באחד בקיבוצים בעוטף והבאתי לאחת הפלוגות ספר תורה לשבת.
הרבש"ץ ניגש עצבני ואמר בכעס שלא מכניסים לקיבוץ הזה ספר תורה ומאז היווסדו לא נכנס לשם ספר תורה (הרסנו מסורת של 70 שנה).
(לפי הגישה ש"אולי מישהו יפגע, הייתי צריך להוציא את ספר התורה).
בסופו של דבר הספר נשאר שם במשך השהות של הפלוגה.
אחרי שבוע הרבש"ץ ביקש שיעזרו לו להניח תפילין וגם הצטרף לתפילות.
אסור לזלזל בדור הזה.
 
חזור
חלק עליון