• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

סחיטת מיץ אבטיח בשבת

Boris.b

Active member
תחילה רצוני להבהיר שאין חס ושלום בכוונתי לחלוק על מרן הראשון לציון הרב יצחק יוסף שליטא שכל רז לא אניס ליה ובוודאי יודע את גיבובי דברי ,אבל אחרי המחי"ר כתלמיד בפני רבותיו בקרקע רציתי להבין בברור יותר את דברי קודשו השיעור השבועי ממוצאי שבת פרשת שלח שאמר כך הובא בעלון בית מרן הערה 5 שבגלל שאין דרך לסחוט אבטיח הרי זה מותר לסוחטו בשבת.וכתב הוא בילקוט יוסף החדש שבת ג עמוד תצא ועמוד שדמ.

ילקוט יוסף החדש שבת כרך ג עמוד שדמ

פירות שאין דרך לסוחטן בשום מקום בעולם, כגון חבושים, או אבטיח, מותר לסוחטם בשבת אף לצורך המשקה כדי לשתות מימיהם, שאינו אלא כמפריד אוכל מאוכל. ואפי’ אם הדרך לסחוט אותם לשתות מימיהם לרפואה, מותר.
[ילקוט יוסף שבת כרך ג’ עמוד תצא].
וכן עיין בהליכות עולם כרך ד פרשת יתרו עמוד צו
בדברי הרמבן שמספיק מיעוט שסוחטים וכבר יהיה אסור
.


ושם כתוב בילקוט יוסף עמוד שדמ : פרות שלא סוחטים אותם בשום מקום בעולם כגון חבוש ואבטיח אז מותר לסוחטם בשבת וכו'.

ולכאורה הרי היום בימינו יש מקומות בעולם שכן סוחטים מיץ אבטיח טבעי לשתיה קרה (להבדיל ממיץ לימונים טבעי שלא שותים אותו כמות שהוא)ואם כן זה לכאורה לא בכלל "בשום מקום בעולם"שכתב מרן שליטא בספרו,גם בארץ אפשר למצוא נקטר אבטיח&תות המיובא מתורקיה שנמכר בחנויות ,יש תמונות אותנטיות של מיץ אבטיח טבעי המיוצר בוייטנאם ואפשר גם לייבא אותו לארץ,וכן תמונות של הנקטר לעיל שנמכר כאן בחניות בארץ משווק ראשי חנות "שר המשקאות" רחוב תובל 20 רמת גן,ועוד תמונה שהיום כבר מוכרים גם בארץ ברז שנכנס לאבטיח ובלחיצה מוציא את מיץ האבטיח לרויה.
אשמח אם כבוד הרבנים כאן יישבו את תמיהתי.
תודה



*
יש תחת ידי גם שני סרטונים של תעשיית מיץ אבטיח אחד בכפר ואחד בבית חרושת,מקווה שאוכל לצרף אותם לכאן.
 
נערך לאחרונה:
ערב טוב
לעניות דעתי קשה לומר כדבריך כי הראשון לציון" שליטא חזר על זה בשיעור בלווין פרשת שלח לך כלפני חודש וחצי והרב יצחק לוי שליטא אז עורך השיעור בעלון בית מרן הערה 5 הביא את דברי קודשו של הראשון לציון שאמר מפורש שאבטיח אפשר לסחוט בשבת ,אם כן חזינן שהראשלצ שליטא מסיק שלא השתנו הטבעים וגם תלמידו הנאמן רבי יצחק לוי שליטא הביא את הדברים שם בהערה 5 ולא העיר שהיום השתנה משהו.

נב-מה שצירפת את המיץ שנמכר כאן בארץ נראה לי שזה חומרי טעם של אבטיח ולא ממש טבעי.

הגב עם ציטוט
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון