• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

ספר בענין פאה נכרית

לפי זה:
נראה שכבר אין לו כסף. אחרת היה ממשיך להדפיס בצבעוני...
אפשר למחוק את המילה צבעוני מסוף המשפט...
 
אה בכלל לא מדפיס יותר?
אין תקציב.
פעם היו מוציאים כרומו צבעוני 10,000 עלונים כל שבוע עם מפיצים מתנדבים בכל הארץ, אבל העלות הייתה כל חודש 2,400 ש"ח, 100 ש"ח כל שבוע על העיצוב, ועוד 500 על ההדפסה.
בעבר היה מישהו שהיה מגייס את הכספים, אך בשנים האחרונות הוא פרש, והם ירדו להדפיס 5,000 כל שבוע עד שזה הפסיק.
 
אין תקציב.
פעם היו מוציאים כרומו צבעוני 10,000 עלונים כל שבוע עם מפיצים מתנדבים בכל הארץ, אבל העלות הייתה כל חודש 2,400 ש"ח, 100 ש"ח כל שבוע על העיצוב, ועוד 500 על ההדפסה.
בעבר היה מישהו שהיה מגייס את הכספים, אך בשנים האחרונות הוא פרש, והם ירדו להדפיס 5,000 כל שבוע עד שזה הפסיק.
ב"ה.
לא נראה שהעלון הזה שיכנע מישהו, רק עיצבן הרבה אנשים. וגרם לביטול תורה סביב קיומו והגיגיו הקיצוניים.
 
כתב דברים הרבה יותר גרועים.
כתב שהסמינרים יותר גרועים מהשואה.
אני אמנם לא אוהב לעשות הגדרות והשוואות מעין אלו.
אבל יש הבנה מסויימת בדבריו, כי כבר ידוע שגדול המחטיאו יותר מן ההורגו. וכ"ש החטאת הרבים. וברוב הסמינרים הרי "מחייבים" לילך עם גרביים בצבע רגל ו"אוסרים" לילך עם גרביים שחורות, וכן "אוסרים" לילך עם חצאית ארוכה עד הקרסול ומחזירים על זה הביתה. וכו'. ומכאן התוצאה ישירה - שהרחוב נראה כך, וגם אחרי כל ההוכחות הברורות לדבר - קשה להשתנות, שהרי כבר אמר הכתוב "חנוך לנער ע"פ דרכו גם כי יזקין לא יסור ממנה". ואחרי שכולן הולכות כן נהפך המסובב להיות הסובב, שמעתה כיון ש'כולן הולכות כן' סימן שזה בסדר ואין למחות בידם... ועל זה ידוו כל הדווים. ועי"ז גם כל ערכי הצניעות מתעוותות, שכן הרוח הנושבת כיום הינה, שלבישת גרבי רגל גבוליות בעוביין ובצבען הינה הנהגה צנועה ומכובדת, ואילו לבישת גרביים שחורות ואטומות, מהוה ירידה בצניעות ואינה הולמת בנות מלך. תפיסה שכזו מעוותת את הבנת מהות הצניעות, וכיצד ניתן לצפות מנשים ונערות להבין שתוספת בכסוי והסתרה היא היא צניעות ומכובדות? כיצד תקבל נערה הגדלה על השקפה זו רגש וחיבור פנימי לנשמת הצניעות? ומה הפלא שההסתכלות על נושא הצניעות נהייתה כעל מערכת כללים יבשה שאינה מתחשבת בהנאת הנשים ואושרן? ואצל כלל הבנות נתפס כל מושג הצניעות כציות עיוור ומתסכל ל'תקנון' חסר הגיון, שאינו הולך בדרך האמת, והשכל הישר והפשוט, שאומר שצניעות פירושה 'להצניע', ולא חלילה לגלות. ואין פלא, שאצל חלק נכבד מבנות הסמינר ערכי הצניעות מרוקנים מכל תוכן, אשר על כן ביום עזיבתן את הסמינר פונות הן אל בגדי האופנה, בדיוק כפי שהמסיימים את הישיבה תיכונית פונים לצבא.
ומעתה המבין יבין את ההקשר לשואה. [כאמור איני אוהב לעשות השוואה בין דבר למשנהו, אבל יש יסוד לדבריו].
 
אני אמנם לא אוהב לעשות הגדרות והשוואות מעין אלו.
אבל יש הבנה מסויימת בדבריו, כי כבר ידוע שגדול המחטיאו יותר מן ההורגו. וכ"ש החטאת הרבים. וברוב הסמינרים הרי "מחייבים" לילך עם גרביים בצבע רגל ו"אוסרים" לילך עם גרביים שחורות, וכן "אוסרים" לילך עם חצאית ארוכה עד הקרסול ומחזירים על זה הביתה. וכו'. ומכאן התוצאה ישירה - שהרחוב נראה כך, וגם אחרי כל ההוכחות הברורות לדבר - קשה להשתנות, שהרי כבר אמר הכתוב "חנוך לנער ע"פ דרכו גם כי יזקין לא יסור ממנה". ואחרי שכולן הולכות כן נהפך המסובב להיות הסובב, שמעתה כיון ש'כולן הולכות כן' סימן שזה בסדר ואין למחות בידם... ועל זה ידוו כל הדווים. ועי"ז גם כל ערכי הצניעות מתעוותות, שכן הרוח הנושבת כיום הינה, שלבישת גרבי רגל גבוליות בעוביין ובצבען הינה הנהגה צנועה ומכובדת, ואילו לבישת גרביים שחורות ואטומות, מהוה ירידה בצניעות ואינה הולמת בנות מלך. תפיסה שכזו מעוותת את הבנת מהות הצניעות, וכיצד ניתן לצפות מנשים ונערות להבין שתוספת בכסוי והסתרה היא היא צניעות ומכובדות? כיצד תקבל נערה הגדלה על השקפה זו רגש וחיבור פנימי לנשמת הצניעות? ומה הפלא שההסתכלות על נושא הצניעות נהייתה כעל מערכת כללים יבשה שאינה מתחשבת בהנאת הנשים ואושרן? ואצל כלל הבנות נתפס כל מושג הצניעות כציות עיוור ומתסכל ל'תקנון' חסר הגיון, שאינו הולך בדרך האמת, והשכל הישר והפשוט, שאומר שצניעות פירושה 'להצניע', ולא חלילה לגלות. ואין פלא, שאצל חלק נכבד מבנות הסמינר ערכי הצניעות מרוקנים מכל תוכן, אשר על כן ביום עזיבתן את הסמינר פונות הן אל בגדי האופנה, בדיוק כפי שהמסיימים את הישיבה תיכונית פונים לצבא.
ומעתה המבין יבין את ההקשר לשואה. [כאמור איני אוהב לעשות השוואה בין דבר למשנהו, אבל יש יסוד לדבריו].
אגב. בתוך עמי אנוכי יושב, ולעניות דעתי הגרביים השחורות נהיו מבחינתם בסדר כל עוד לא עושים מזה רעש ועניין בסמינר או בבית יעקב. כיוון שהרבה שמות גרביים שחורות בימי החורף והסתיו להישמר מן הצינה, אז זה כבר לא מוקצה מבחינתם.
 

קבצים מצורפים

  • אחרי מות קדושים תשעז 172.pdf
    508.9 KB · צפיות: 15
  • חוקת תשעז 180 עיצוב חדש.pdf
    706 KB · צפיות: 10
  • חוקת תשעו כפול 8 עמודים.pdf
    996.1 KB · צפיות: 5
  • וישלח תשעח 199.pdf
    445.6 KB · צפיות: 6
  • וישב תשעח 200.pdf
    406.5 KB · צפיות: 5
  • ויקרא תשעח 213.pdf
    699.3 KB · צפיות: 7
  • ויחי תשעז 157.pdf
    402.9 KB · צפיות: 7
  • ויחי 203 תשעח.pdf
    371.7 KB · צפיות: 7
  • בלק תשעז 181 עיצוב חדש.pdf
    759.8 KB · צפיות: 10
  • בהעלותך תשעח 223.pdf
    5.5 MB · צפיות: 12

קבצים מצורפים

  • חוקת תשעח 226.pdf
    7.3 MB · צפיות: 6
  • וישלח תשעט 245.pdf
    5.7 MB · צפיות: 3
  • וישב תשעט 246.pdf
    6.2 MB · צפיות: 3
  • ויצא ,תשעט 244.pdf
    5.4 MB · צפיות: 3
  • וילך תשעח 238.pdf
    5.6 MB · צפיות: 2
  • ויגש תשעט 248.pdf
    5.7 MB · צפיות: 4
  • ואתחנן 231 תשעח.pdf
    5.3 MB · צפיות: 4
  • האזינו תשעח 239.pdf
    5.2 MB · צפיות: 2
  • דברים 230 תשעח.pdf
    5.3 MB · צפיות: 1
  • בלק תשעח 227.pdf
    5.2 MB · צפיות: 3

קבצים מצורפים

  • ויחי תשעט 249.pdf
    6 MB · צפיות: 4
  • וארא תשעט 250.pdf
    5.7 MB · צפיות: 5
  • ‏‏דרשות רבנים לנשים - עותק.pdf
    153.8 KB · צפיות: 6
  • בלק תשפא 287.pdf
    345.1 KB · צפיות: 5
  • בחוקותי תשעט 262.pdf
    6.1 MB · צפיות: 2
  • בא תשעט 251.pdf
    5.9 MB · צפיות: 6
  • פסח תשפב גביע הכסף.pdf
    164.3 KB · צפיות: 7
חזור
חלק עליון