• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

סקר חובה האם הינך לובש פתיל תכלת

האם הינך לובש פתיל תכלת

  • אני מתנגד ולא לובש

    קולות: 26 23.4%
  • איני מתנגד אך לא לובש כי גדו''י לא לבשו

    קולות: 62 55.9%
  • אני לובש בצינעא בטלית קטן

    קולות: 9 8.1%
  • אני לובש בפהרסיא בין בטלית קטן ובין טלית גדול

    קולות: 14 12.6%

  • סה"כ בוחרים
    111
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
כל מי שלמד את הסוגיא כמו שצריך מרישא לגמירא יוצא שלפי מה שאנחנו רואים היום זה בדיוק זה,
ומה שטוענים שגדו"י לא לבשו אין זה טענה משום שאז זה עדיין לא התברר ולא היה אז את המידע שאנחנו יודעים היום שהתגלה ב15-20 שנים האחרונות.
והגדולי ישראל של היום???????
 
הטענה הזו שכנראה התכלת הוא קשקוש.
ואני אומר שלזה לא צריכים את גדול"י, כשאתה מפיל את הטענה על גדול"י אתה בעצם אומר 'זה ענינים של הנהגה, אני לא מתערב בזה', וזה לא נכון כי יש לנו מה לענות, ולא צריכים את גדול"י בשביל זה.
 
אבל לא ראיתי הרבה רבנים שמתנגדים אלא אומרים אם אתה חושב שזה התכלת אתה חייב זה השיטה של הרב חיים קנייבסקי זצ"ל​
ואילו בדעת נוטה מבואר דעת הגר"ח קנייבסקי שודאי אינו התכלת ואין להטיל מצו"ב.
כתבת כבר לעיל שאין איסור בזה, וענו לך שיש חששות רבות כמבואר לעיל, אין טעם לחזור שוב ושוב על הדברים.
ואגב - כל הרבנים שלא מטילים תכלת לכאורה הם גם מתנגדים, דאי לאו הכי מפני מה אינם מטילים לכה"פ מדין ספק? ע"כ ראו בזה חסרון.
עכ"פ, הגר"מ שטרנבוך, הגר"ח קנייבסקי, הגרי"ש אלישיב, הגר"א וייס, הגר"י הלל, הגר"א נבנצל ועוד רבנים כתבו להדיא תשובות נגד. אני ראיתי הרבה רבנים שמתנגדים בשונה ממך.
 

קבצים מצורפים

  • דעת נוטה הגרחק - תכלת.pdf
    485.8 KB · צפיות: 7
ואילו בדעת נוטה מבואר דעת הגר"ח קנייבסקי שודאי אינו התכלת ואין להטיל מצו"ב.
כתבת כבר לעיל שאין איסור בזה, וענו לך שיש חששות רבות כמבואר לעיל, אין טעם לחזור שוב ושוב על הדברים.
ואגב - כל הרבנים שלא מטילים תכלת לכאורה הם גם מתנגדים, דאי לאו הכי מפני מה אינם מטילים לכה"פ מדין ספק? ע"כ ראו בזה חסרון.
עכ"פ, הגר"מ שטרנבוך, הגר"ח קנייבסקי, הגרי"ש אלישיב, הגר"א וייס, הגר"י הלל, הגר"א נבנצל ועוד רבנים כתבו להדיא תשובות נגד. אני ראיתי הרבה רבנים שמתנגדים בשונה ממך.
זה רק מראה מה דרכם כסל למו, הם מצטטים ברשימה שלהם הרבה רבנים שבכלל לא אוחזים שזה ודאי, אלא שלובשים מספק או כאלה שבכלל לא לובשים, אבל הכל מותר בשביל היח"צ.
 
תקשיב ותבין מה דעת הרב יצחק וכו' ומה דעת גדולי ישראל
תשמע את הצד השני ואם אין רצונך בבקשה

אבל הרב מצטט בשיעור שדעת הרבנים הרב שריה דלביצקי והרב יצחק מאיר מורגנשטרן והרב יעקב יוסף זצ"ל והבן שלו הרב עובדיה יוסף

הרב מאיר מאזוז במקור נאמן דעתו להטיל פתיל תכלת הרב ינון מלאכי בשו"ת שלו הרב יצחק יוסף שליט"א לעשות בצינעא יש בזה הידור
וכן הרב שמעון בעדני אמר שאם ברור לך שזה התכלת אתה חייב לשים בצינעא וכנ"ל הרב חיים קנייבסק
י
ועדיין אתה בגדר תלמידו של מרן???
 
תקשיב ותבין מה דעת הרב יצחק וכו' ומה דעת גדולי ישראל
תשמע את הצד השני ואם אין רצונך בבקשה

אבל הרב מצטט בשיעור שדעת הרבנים הרב שריה דלביצקי והרב יצחק מאיר מורגנשטרן והרב יעקב יוסף זצ"ל והבן שלו הרב עובדיה יוסף

הרב מאיר מאזוז במקור נאמן דעתו להטיל פתיל תכלת הרב ינון מלאכי בשו"ת שלו הרב יצחק יוסף שליט"א לעשות בצינעא יש בזה הידור
וכן הרב שמעון בעדני אמר שאם ברור לך שזה התכלת אתה חייב לשים בצינעא וכנ"ל הרב חיים קנייבסק
י
ועדיין אתה בגדר תלמידו של מרן???
לגבי הרב חיים קנייבסקי - כבר הובא לעיל מספרו דעת נוטה לא ככה.
לגבי הרב שריה דבילצקי - נכתב לעיל באשכול זה שהוא היה מניח אף 9 זוגות תפילין, אם אתה חושש לכל שיטה כמוהו ונוהג לפי כל החומרות וצידי צדדי החששות אתה יכול לחשוש גם לצד המגוחך של תכלת בציצית.
לגבי שאר הרבנים - כבר נכתב לעיל שהם לא מהוים 'רוב מנין ובנין', ו'רוב מנין ובנין' של גדולי ישראל לא לובשים תכלת, ואף מתנגדים.
לעיל הביאו הקלטה ממרן הראשל"צ שליט"א בענין הטלת תכלת בציצית שם הוא אומר שצריך לראות מה גדולי ישראל עושים, וכך לעשות, ולכן עדיף שלא להטיל תכלת בציצית. אני הוא תלמידו של מרן. אני מביט מה עושים רוב גדולי ישראל ועושה אחריהם.
 
תקשיב ותבין מה דעת הרב יצחק וכו' ומה דעת גדולי ישראל
תשמע את הצד השני ואם אין רצונך בבקשה

אבל הרב מצטט בשיעור שדעת הרבנים הרב שריה דלביצקי והרב יצחק מאיר מורגנשטרן והרב יעקב יוסף זצ"ל והבן שלו הרב עובדיה יוסף

הרב מאיר מאזוז במקור נאמן דעתו להטיל פתיל תכלת הרב ינון מלאכי בשו"ת שלו הרב יצחק יוסף שליט"א לעשות בצינעא יש בזה הידור
וכן הרב שמעון בעדני אמר שאם ברור לך שזה התכלת אתה חייב לשים בצינעא וכנ"ל הרב חיים קנייבסק
י
ועדיין אתה בגדר תלמידו של מרן???
לגבי הרב יעקב יוסף זצ"ל תשמע את השיעור שלו בקול הלשון
ותבין לבד שדעתו היא ללבוש ע"ש
 
רוב הסימנים הכתובים בחז"ל על התכלת אינם מתקיימים בפורפרא ובעלי התכלת דוחקים מאד כדי להעמיד שיטתם כמו הסימן גופו דומה לים וכן כל הסימנים, וע"פ דרכם היינו היינו מכשירים אתרוגים מורכבים ודוחקים את הסימנים המובאים בהלכה גם היינו מכשירים הרבה עופות טמאים וכן ע"ז הדרך, הגרי"מ הלל האריך מאד בנושא התכלת לא השאיר פינה כפשוטו ודבריו נכונים ללומד הסוגיא ללא דעות קדומות.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון