• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

פלפולא דאורייתא - הרב רפאל סויד

ממש בילבולי מוח מה הבעיה קשה לו להשלים עם זה שבהלוויה של מרן היה יותר מר"ח קינביסקי ויותר מרבותיו?
אצל מרן זצ"ל היה בערך 850,000 איש ויותר וכן היו נתוני המשטרה ( מוקפדיה בהלוויה השתתפו, לפי הערכה של משטרת ישראל, כ-750–800 אלף איש,[2] והיא ההלוויה הגדולה ביותר בתולדות מדינת ישראל.)
אבל בהלוויה של שר התורה מורינו ר"ח קניבסקי היו לפי נתוני המשטרה קצת יותר מחצי מהמספר הנ"ל (כ500 אלף) ( מוקפדיה בהלוויה השתתפו לפי הערכת משטרת ישראל כ-500 אלף משתתפים, מה שהופך אותה להלוויה השנייה בגודלה בהיסטוריה של מדינת ישראל.[18] )
מי שרוצה להלויה של הגר"ח חיכו כמה ימים כך שהיה יותר קל להגי

אבל יש בעיה הלכתית אחרת והיא שלא רואה את כולם בבת אחת. ולכן בהלוויה של מרן זצ"ל אם רואה את כולם בבת אחת נראה שהיה אפשר לברך משא"כ בהלווית הגר"ח קניבסקי ששם לפי רוב בערכות היה פחות מ600,000 ולכן שם אי אפשר לברך
ולכן פעם אמרתי במליצה שלדת הגר"מ מאזוז היה אפשר לברך את הברכה הזו בפעם האחרונה בהלויה של מרן זצ"ל (ובפעם הבאה יהיה שיגיע משיח צדקנו ויגאלנו גאולה שלימה) ולפניה היה אפשר לברך על מרן (שהרי פסקו הגר"מ לוי והגר"מ מאוזז שאפשר לברך על מרן זצ"ל חכם הרזים
 
זכור לי שיש דעה שמי שחכם כמו 600,000 איש אפשר לברך עליו חכם הרזים. לא זוכר מי פסק אותה, אבל אני יודע שיש שבירכו מחמת כך כשראו את מרן זצ"ל.
זה גמרא בברכות נח ב, נכון שכן דעת רבינו יונה, אבל כבר כתבו הראשונים הטור והפוסקים שאין דבר כזה היום
 
מצורף העלון החדש.
תמוה איך הוא מעלה מסקנא ע"פ נתוני כמות המצביעים בבחירות בציבור החרדי, הרי מלבד מה שטען בצדק לעיל הרב בנימין לוריא.
הרי יש טענה חזקה בהרבה מזו, וכי כל החרדים יצאו להצביע, וגם אם כן, וכי כולם הצביעו בדוקא למפלגות חרדיות?! כמובן שרובם שומעים לדעת תורה, אבל אי אפשר לומר שכולם ממש!!!
ועוד, יתכן ויש רבים מאוד שמסיבה טכנית לא יכלו ללכת להצביע באותו היום, ומהכ"ת לפסוק עפ"ז? וגם אין סברה זו חזי לאצטרופי לפסק הלכה, מטעם כל האמור לעיל.
ותמוה מאוד הדברים שהוא כתב.
 
נערך לאחרונה:
תמוה (ומגוחך) איך הוא מעלה מסקנא ע"פ נתוני כמות המצביעים בבחירות בציבור החרדי, הרי מלבד מה שטען בצדק לעיל הרב בנימין לוריא.
הרי יש טענה חזקה בהרבה מזו, וכי כל החרדים יצאו להצביע, וגם אם כן, וכי כולם הצביעו בדוקא למפלגות חרדיות?! כמובן שרובם שומעים לדעת תורה, אבל אי אפשר לומר שכולם ממש!!!
ועוד, יתכן ויש רבים מאוד שמסיבה טכנית לא יכלו ללכת להצביע באותו היום, ומהכ"ת לפסוק עפ"ז? וגם אין סברה זו חזי לאצטרופי לפסק הלכה, מטעם כל האמור לעיל.
ותמוה מאוד הדברים שהוא כתב.
אני מכיר רבים מאוד שאינם בציבור החרדי כלל, והם אוהבים בלב ונפש את מרן וביתם מלא מתמונותיו, וגם לומדים בפסקיו
אף שהם מצביעים ליכוד או ציונות דתית
 
תמוה איך הוא מעלה מסקנא ע"פ נתוני כמות המצביעים בבחירות בציבור החרדי, הרי מלבד מה שטען בצדק לעיל הרב בנימין לוריא.
הרי יש טענה חזקה בהרבה מזו, וכי כל החרדים יצאו להצביע, וגם אם כן, וכי כולם הצביעו בדוקא למפלגות חרדיות?! כמובן שרובם שומעים לדעת תורה, אבל אי אפשר לומר שכולם ממש!!!
ועוד, יתכן ויש רבים מאוד שמסיבה טכנית לא יכלו ללכת להצביע באותו היום, ומהכ"ת לפסוק עפ"ז? וגם אין סברה זו חזי לאצטרופי לפסק הלכה, מטעם כל האמור לעיל.
ותמוה מאוד הדברים שהוא כתב.
אני מכיר רבים מאוד שאינם בציבור החרדי כלל, והם אוהבים בלב ונפש את מרן וביתם מלא מתמונותיו, וגם לומדים בפסקיו
אף שהם מצביעים ליכוד או ציונות דתית
לגבי החישוב של הבחירות, צריך לחשב שכחצי מהמצביעים הם נשים, וכמדומה שרובם לא הגיעו ללוויה.
וגם למרות שהיו רבים רבים בלוייה שאנם חרדים, אבל הצבע של הקהל בלוייה היה שחור מה שאומר שרוב מוחץ מהמלווים היו חרדים.

כמובן שאיני נכנס לנידון עצמו האם היו 60 ריבוא או לא, אלא של החישוב.
 
זה שיעור הלכתי???
אין פה כמעט ולא אזכור של פוסק אחד!!!
פוליטיקה ופוליטיקה, ובחירות, ואמרו לי...
הבסיס לפסיקת הלכה נכונה הוא בירור המציאות, וזה מה שהוא ניסה לעשות. על גבי זה אפשר לדון הלכתית
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
בלי קשר לנידון כאן כלל, א"א לסמוך על ויקיפדיה המלאה שיבושים, וכל דבר צריך בדיקה מה מקורו.
והראיה שהם מביאים שם כמה וכמה דעות לגבי מס' המשתתפים בלווית מרן זיע"א, וכן לגבי דעת הגרח"ק זצ"ל.
 
אם בויקיפדיה כתוב, זה עבר בדיקה. נדיר שיכתבו שם נתונים לא מדוייקים בלא שהדברים יעברו עריכה.
ובנוסף כל כלי התקשורת ציינו זאת ביום שלאחר פטירת מרן.
כל אחד יכול לכתוב שם מה שהוא רוצה.
אתה יכול עכשיו להוסיף שם על ההלויה של מרן שבפורום מורשת מרן נחלקו בעניין הכמות ושבעלון פלפולא דאורייתא...
זה יכול להיות נחמד
תנסה
 
לא הבנתי מה הוא טוען...
א. וכי רק חרדים היו בעצרת ובהלוויה? הוא סופר כמה חרדים יש ולפי"ז יודע כמה היו?! הרי כולם יודעים כמה אינם חרדים השתתפו...
ב. בוודאי שהמקום גדול יותר.
ג. מה עם אנשים שלא באו באוטובוסים? מה עם מי שגר בירושלים? לא נספר כלל?!
ד-ה. כנ"ל...
ו. פשוט שאינו, ולאו דווקא מהם הגיע המידע.
ז. אה"נ, מקרה ספציפי, וגם צ"ע אם אכן הוא.
ח. אינו דומה מקום סגור לרחוב פתוח.
ט-י. אז באמת לא שמעתי מי שאמר לברך.
יא. נו מצויין. אז גם הוא מסכים למחוק את א, ד, ה. מה השאלה עכשיו?
יב. כנ"ל.
טו. כנ"ל (ב).
כמו כן החשבון שבכל אטובוס יש 50 אנשים לא נכון כל כך ללויה של מרן שבכל אטבוס נדחפו 100 אנשים ואף יותר
 
חזור
חלק עליון