• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

פרי חדש (שהחיינו) קודם למין שבעה

מחילה מהגר"י לוי, הרשב"ץ ממש לא כתב בפירוש ששהחיינו קודם למין שבעה. גם בספרו של הרב א. מלכא ראיתי ששגה בזה.
מהרשב"ץ מקסימום יש דיוק לומר כן, וגם זה אינו מוכרח וכפי שהאריך בזה הגר"ש ללוש, והראש"ל טמנו ברמ'ז (את הדחייה) בשיעורו האחרון.
 
מחילה מהגר"י לוי, הרשב"ץ ממש לא כתב בפירוש ששהחיינו קודם למין שבעה. גם בספרו של הרב א. מלכא ראיתי ששגה בזה.
מהרשב"ץ מקסימום יש דיוק לומר כן, וגם זה אינו מוכרח וכפי שהאריך בזה הגר"ש ללוש, והראש"ל טמנו ברמ'ז (את הדחייה) בשיעורו האחרון.
שורה תחתונה הרב ללוש ביטל דעתו מפני הבנת מרן הגרי יוסף שליטא,

ואם כן במסקנא מרן הרשלצ ותלמידיו אומרים אותו דבר שמברך על שבעה קודם ואין נפק''מ לכאו' מה ההבנה ביעבץ כי הרב יצחק שליט'א מרן אומר שהוא כן חולק על הפוסקים שהביא בחזו'ע
 
נערך לאחרונה:
שורה תחתונה הרב ללוש ביטל דעתו מפני הבנת מרן הגרי יוסף שליטא,

ואם כן במסקנא מרן הרשלצ ותלמידיו אומרים אותו דבר שמברך על שבעה קודם ואין נפק''מ לכאו' מה ההבנה ביעבץ כי הרב יצחק שליט'א מרן אומר שהוא כן חולק על הפוסקים שהביא בחזו'ע
לא יודע מה כבודו מדבר.
ראה את השיעור האחרון, והבן.
 
לא יודע מה כבודו מדבר.
ראה את השיעור האחרון, והבן.
הרב ללוש והרב יצחק לוי ידעו ממה שכתב הרשלצ בילקוי ברכות
ולכן הסיקו
1675944727616.png

ועכשיו בשיעור הוא חזר בו ממה שכתב
1675944758079.png
אז בקיצור צריך לעדכן את הרב ללוש ששהחחינו קודם לדעת הרשלצ כי הוא לא כתב כך במסקנא
 
מתוך השיעור השבועי תשע''ח
מצוה להביא מן החדש

לה.
כשיש לפניו פרי חדש, ופרי משבעת המינים שאינו חדש, כתב בשם שו"ת לב אברהם ויינפלד (סימן ל) – פוסק חשוב מרבני אמריקה – שפרי חדש קודם, כיון שיש עליו גם ברכת שהחיינו, ומבואר בגמרא יומא (לג.) ובזבחים (פט.) שדבר שיש בו חבילה של מצוות קודם למי שיש בו פחות מצוות. וכן בארבעת המינים אנחנו אוחזים את הלולב תחילה שאגודים בו שלשה מינים, ורק לאחר הברכה נוטלים את האתרוג. ראיתי שכתבו בחוברת אחת, שנעלם ממרן זצ"ל דברי שו"ת שרגא המאיר (ח"ו סימן ד) שחולק על דברי הלב אברהם, וסובר שמין שבעה קודם גם לפרי חדש, ואילו מרן היה רואה אותו היה חוזר בו. למה יחזור בו, זה פוסק בזמננו, ובפרט שהלב אברהם צודק ודבריו מסתברים, ולכן יקדים את הפרי החדש.
 
מחילה מהגר"י לוי, הרשב"ץ ממש לא כתב בפירוש ששהחיינו קודם למין שבעה. גם בספרו של הרב א. מלכא ראיתי ששגה בזה.
מהרשב"ץ מקסימום יש דיוק לומר כן, וגם זה אינו מוכרח וכפי שהאריך בזה הגר"ש ללוש, והראש"ל טמנו ברמ'ז (את הדחייה) בשיעורו האחרון.
הרשלצ הביא הרשבץ בדקה 48
ומענין מה שהשנה שינה דעתו ולא חילק בהלכה זו כמה שנה שעברה
 
מחילה מהגר"י לוי, הרשב"ץ ממש לא כתב בפירוש ששהחיינו קודם למין שבעה. גם בספרו של הרב א. מלכא ראיתי ששגה בזה.
מהרשב"ץ מקסימום יש דיוק לומר כן, וגם זה אינו מוכרח וכפי שהאריך בזה הגר"ש ללוש, והראש"ל טמנו ברמ'ז (את הדחייה) בשיעורו האחרון.
ראה מה שפלפלנו בזה בעמוד הראשון של הנושא.
 
יש שמועות ויש עדויות ועי' הערה 15 בתמונה

וכוונתי היתה שלא להסתכל על האומר דעה שניה ממך בצורה קיצונית ותו לא
מתגובתך נראה שחשבת שבאתי להכריע וזה אינו אלא כמו שכתוב שמרן לא חזר בו אלא הבהיר דבריו
על זה בדיוק כתבתי, שמרן בספרו כתב דברים ברורים, וגם אם הורה בע"פ אחרת זה אינו הסבר לדבריו, אלא פסק אחר.
 
על זה בדיוק כתבתי, שמרן בספרו כתב דברים ברורים, וגם אם הורה בע"פ אחרת זה אינו הסבר לדבריו, אלא פסק אחר.
אתה אוחז כך והחכמים בגיליון לא ככה והכלל הזה לא חד משמעי והבאתי דבריהם והבוחר יבחר
וכמו שהבאתי לך דוג' של הבהרה לגבי הגומל על ים
 
חזור
חלק עליון