שני פירות שדומים זה לזה ואין להם את שלושת התנאים הנ"ל לא מברכים שהחיינו
ואותו פרי ממש שקיים כל השנה, אם טעמו יותר טוב מברכים?
ראית זאת בפוסקים?
בפרט שחלק מהאנשים אמרו לי שלא הרגישו טעם שונה במיוחד בתפוזים של הקיץ
ברור שכן! הבדל ברור ופשוט: היסוד לברך "שהחיינו" הוא השמחה בראותו שהפרי הגיע לשוק כידוע. (ומיסודה היא ברכת הראיה להרבה פוסקים).
כשיש שני פירות ממש דומים (ללא התנאים שכבודו ציין) אז אם כבר הגיע פרי אחד לשוק, אין כבר כ"כ שמחה שהשני הדומה לו הגיע, היות ויש כבר פרי שדומה לו, וע"כ אין אנו מברכים.
משא"כ בנידון דידן, שאמנם מדברים על אותו פרי ממש, אך בתקופה אחת שבא לשוק הוא גרוע וכמעט שלא נאכל ועל כן כמעט שלא נמכר, וממש אין שום שמחה בראותינו תפוזים גרועים אלה, (אדרבה, יש עצב "איך נפלו תפוזים").
אמנם בקיץ שמגיע לשוק התפוז כתום עסיסי וטעים לב כולם מתמלא שמחה. 1. כי הגיעו תפוזים. 2.כי התפוזים "ממלאי המקום" עזבו את השוק. (היום שאלתי יותר מ12 אברכים בכולל כולם פה אחד אמרו שלקנות תפוזים בקיץ זה בל תשחית על הכסף, כמו אבטיח בחורף).
אמנם בקיץ שמגיע לשוק התפוז כתום עסיסי וטעים לב כולם מתמלא שמחה. 1. כי הגיעו תפוזים. 2.כי התפוזים "ממלאי המקום" עזבו את השוק. (היום שאלתי יותר מ12 אברכים בכולל כולם פה אחד אמרו שלקנות תפוזים בקיץ זה בל תשחית על הכסף, כמו אבטיח בחורף).