נשיא מועצת רה"י
Member
האם כוונתך למנהג קדום למרןבמקום מנהג קדום שיוסד ע"י גדולי הדורות.
כי אל"ה כמדומני שאין זה מוסכם
(ומה שמוסכם זה רק מנהג קדום למרן)
בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר. כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים. הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות). אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל. חזקו ואמצו!
האם כוונתך למנהג קדום למרןבמקום מנהג קדום שיוסד ע"י גדולי הדורות.
מנהג קדום למרן זה מוסכם,האם כוונתך למנהג קדום למרן
כי אל"ה כמדומני שאין זה מוסכם
(ומה שמוסכם זה רק מנהג קדום למרן)
האם ידוע למר על החריגים (ובכלל, האם יש רשימה או ספר שדן בזה?)(אע"פ שגם בזה יש חריגים).
אציין דוגמא אחת, תקיעות בלחש מימות האר"י ובכ"ז הכי פסקינן.האם ידוע למר על החריגים
איני יודע.(ובכלל, האם יש רשימה או ספר שדן בזה?)
מה המקורות לדיון בזהאציין דוגמא אחת, תקיעות בלחש מימות האר"י ובכ"ז הכי פסקינן.
ישר כח עכ"פאיני יודע.
יש אומרים שבמקום מנהג, ערווה, סב"ל, אולי גם פסח, רבינו האריז"ל, לא קיבלנו הוראות מרן.אה"נ
לא כללים ברורים, אלא אפשרויות
דהיינו, למשל שאחד האחרונים כתב שבמקרה כזה וכזה לא שייך הכלל של קבלת הוראות מרן
ישר כח גדוליש אומרים שבמקום מנהג, ערווה, סב"ל, אולי גם פסח, רבינו האריז"ל, לא קיבלנו הוראות מרן.
איני יודע.מה המקורות לדיון בזה
כלומר - למה באמת כ"ה (האם לפי הכלל שקבלת הוראות מרן לא נאמרה במקום קבלת האר"י, כי הרי א"כ הן אין זה מוסכם כלל וכלל?!)
אה"נאיני יודע.
רק ציינתי שתמיד יש חריגים וצריך ללמוד טעמיהם.
קבלת מרן היא מתורת ודאי
אסורלהחמיר נגד מרן
א"צ לחוש כתב כן רק לחלוק כבוד וכדברי הרמ"ע מפאנו בתשובה.סתם ויש אם צריך לחוש ליש.
יש גם נידון עם קבלת מרן היא מתורת ודאי או ספק.
אם מותר להחמיר נגד מרן.
אם מרן היה רואה דברי פלוני אם היה חוזר בו
סתם ויש אם צריך לחוש ליש.
?ועוד ועוד.
כבר כתבתי לעיל, שאיני יודע.?
סליחה על ההטרדה למר, פשוט כפי שכתבתי אני עורך רשימה, ומנסה לעשות סדר בענין זה אימתי לא ואימתי כן - ולמה...
הלא יודע של כבודו הוא היודע של מישהו אחרכבר כתבתי לעיל, שאיני יודע.
וזו שאלתי למהגם מצאנו מקרים מסויימים שהתירו לא לנהוג כדעת מרן,
כגון בחורי ישיבות שמותר להם להוציא ציציות,
אע"פ שמרן השו"ע ס"ל דצריך להכניסם.
מרן כבר כתב בזה ג' תירוצים בילקוט יוסף.וזו שאלתי למה
הלא אם קבלנו הוראות מרן, איך שייך כן ??
ולכאורה בדוגמא הזאת ספציפית הרי זה יותר לא ברור, כי זה לא שיש כלל אחר שמורה כן
רצוני לומר, מצד מרן זה כך וכך, וזה לא שיש כלל אחר חוץ מהכלל של קבלת הוראות מרן, שמורה שבמקרה של ציציות כן אפשר
אלא כמדומה שאין כלל שבשלו אפר לומר כן,
וא"כ הרי (שוב) קשה, איך אפשר לומר שלא כמרן?
ישר כח גדול!מרן כבר כתב בזה ג' תירוצים בילקוט יוסף.
איני זוכר במדוייק,ישר כח גדול!
האם יוכל מר לציין המקור שבו דן בכך ?
(אם אפשר להעלות הציטוט עדיף מאוד)