עקיבא שמעוני
Member
הנידון כלפי ההתרת נדרים כמובן. הקו ההלכתי שלי ידוע למעלה בשרשור שברכו לא מעלה ולא מוריד כשלא מתכוין אבל הרב שהורה את ההוראה שלא מועיל התרה הוא תלמיד מובהק ששימש את מרן עשרות שנים, והסברא שלו נכונה מאוד בדעת מרן זצוק''ל ולא בדעתי. כיון שכלפי מי שהתפלל ערבית ורוצה לעשות התרה שכתבת בשם מרן שמועיל (לא ראיתי אני סומך עליך) יש סברא שכמו שמוכח בש''ס ברכות כ''ז: שתפילה בטעות לא חשיב קבלה הוא הדין שעל ידי התרה יועיל להחשיב את זה בטעות כמו שמבואר בסוגיות בנזיר שדבר שב''ש שסוברים שאין שאלה בהקדש סוברים שהקדש בטעות הוי הקדש. וכל דברי הרב שלא מועיל התרה הם דווקא בקבלה בציבור שלדעת מרן זצוק''ל זה מועיל כמו הקדש לבית שמאי בעל כרחו ולזה ודאי לא מועיל התרה. אבל לא ברור לי א) האם יש סימוכין לזה בדברי מרן זצוק''ל שימשיך עם הסברא של קבלת ציבור עד כדי כך. ב) איך יתכן מה שהבאת בשם מרן שמועיל התרה לתפילה הרי התפילה תהיה לבטלה כדמוכח בברכות כ''ז: שלולי 'בדיל מר' לא שייך להתפלל והצריכו את המתפלל בטעות לחזור ולהתפללהשאלה מה הקו ההלכתי שלך
לפי החזוע גם אם התפלל ערבית שלא בטעות מועיל לו התרה
אבל אם אתה מעדיף ללכת עם סברות משלך אז מזה יועיל