• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

קריאה בקול

קורסיה

Moderator
בהא דקיי"ל שצריך להשמיע לאזניו בתפילה וברכות וכד' (אוח ס' סא וקא) האם גם בדברים שאינם חובה (לפחות כמו תפילה) צריך לעשות כן, כמו קריאת תהילים או אולי גם שנים מקרא?
 
ב"ה
שלום וברכה,
נראה שהדין דין אמת, לאחר שלמדנו בגדרי ההלכה שיש חשיבות מהותית בדיבור שישמיע לאזנו, ובלא זה אינו שלם, ממילא נדע שכל דבר התלוי בדיבור, חשוב שיהיה בו חלק מהותי זה, של להשמיע לאזנו.
ובאמת שכן הוא נמי ע"פ סודם ש"ד, שהמחשבה של מה שרוצה לדבר, ההבל היוצא, הקול הנשמע, עקימת השפתיים, וחיתוך האותיות, (בחלוקת אחה"ע בגרון, דתלנ"ת בלשון, זסרצ"ש בשיניים, בומ"פ בשפתיים, גיכ"ק בחיך, כמבואר בזוה"ק), כל אחד מרמז לבחינה עליונה, וכולם יחד מרכיבים את המעשה של הדיבור השלם.
אלא שמהדין ההלכתי שצריך להשמיע לאזנו, למדנו שחלק זה של להשמיע לאזנו הוא מהותי ועיקרי מאד, ועי' בליקו"מ (קמא, סי' נ) מה שביאר בזה דברים מתוקים.

בברכה רבה
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון