• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

שיעור השבועי סוכות תשפב

Boris.b

Active member
לעניות דעתי נפלה ט"ס בסעיף ג' שכתב שאם שכח יעלה ויבוא בליל סוכות בברכת המזון אזי בין גברים ובין נשים יחזרו, וצריך באור הרי נשים פטורות בכלל מסוכה אז ודאי לא צריכות לחזור?
מצורף צילום:
20210918_233753.jpg
 
אבל מרן זיע"א בחזון עובדיה סוכות דף קח כתב מפורשות שאשה ששכחה לא תחזור
קודם כל ייש"כ לרב @מורשת מרן הי"ו.
כוונתו שזו נפקא מינא בחקירה זו אך למעשה פטורות מספק. ובעלון הזכיר הצד שחייבות.

אגב אני רואה שכתוב בצילום שלך עלון מספר 314 והוא שונה מהעלון מספר 314 שנשלח במייל כאן הדברים בעמוד הראשון אות ג' ואילו אצלי במייל בהתחלה מדבר על אתרוג ורק אות כב' הרבה אחר כך מדבר על זה.

וגם הניסוח שונה שכתב שבתחילה מרן זצ"ל בקול סיני כתב שחוזרות ושוב אחר שנים כתב בחזון עובדיה שפטורות ובאות כג הזכיר הספק הנ"ל האם החיוב של כזית פת הוא מחמת הסוכה או יו"ט ושלצד שהוא בגלל הסוכה נשים יהיו פטורות ולצד שמדין יו"ט יהיו חייבות.
 
קודם כל ייש"כ לרב @מורשת מרן הי"ו.
כוונתו שזו נפקא מינא בחקירה זו אך למעשה פטורות מספק. ובעלון הזכיר הצד שחייבות.

אגב אני רואה שכתוב בצילום שלך עלון מספר 314 והוא שונה מהעלון מספר 314 שנשלח במייל כאן הדברים בעמוד הראשון אות ג' ואילו אצלי במייל בהתחלה מדבר על אתרוג ורק אות כב' הרבה אחר כך מדבר על זה.

וגם הניסוח שונה שכתב שבתחילה מרן זצ"ל בקול סיני כתב שחוזרות ושוב אחר שנים כתב בחזון עובדיה שפטורות ובאות כג הזכיר הספק הנ"ל האם החיוב של כזית פת הוא מחמת הסוכה או יו"ט ושלצד שהוא בגלל הסוכה נשים יהיו פטורות ולצד שמדין יו"ט יהיו חייבות.
גם בילקוט יוסף הרב כתב בעצמו שלא חוזרות וכנ"ל.

20210919_003127.jpg
 
גם בילקוט יוסף הרב כתב בעצמו שלא חוזרות וכנ"ל.

הצג קובץ מצורף 1378
כן ראיתי את זה כבר ולפי כל הנ"ל פשוט שרק הציג נפקא מינא לספק הנ"ל ולא שכן הוא להלכה ולמעשה. וכמו שהוא באמת בעלון לפני שכותב שלא חוזרות ואחר כך כותב שזה תלוי גם בנפקא מינא הנ"ל.

אגב אני רואה שאין לך המהדורא החדשה של ילקוט יוסף סוכות יש בהיברו בוקס אני אצרף אות ואם לא יורד לך מהפורום (כבעבר) תוכל להוריד ישירות משם.
https://hebrewbooks.org/55400
 

קבצים מצורפים

  • Hebrewbooks_org_55400 (2).pdf
    13.6 MB · צפיות: 5
חס ושלום לומר כך,הלכה פסוקה בילקוט יוסף שלא חוזרות תקרא שוב ותיווכח.
התכוונתי שמה שהרב אמר בשיעור זה צד, אך לא פוסק כך כמבואר בילקו״י, תעיין בדבריי קודם ותבין מה אני אומר לפני שאתה סותר, חלף פחות מדקה, לא פלא שלא הספקת להבין שאני והרב @נוריאל שליט״א לצדך.
 
חס ושלום לומר כך,הלכה פסוקה בילקוט יוסף שלא חוזרות תקרא שוב ותיווכח.
ומה גם שמרן הראשון לציון שליטא לא יחלוק על אביו מרן זיע"א כמו שאמר עשרות פעמים בשיעוריו אנחנו לא חולקים על מרן זיע"א (לאפוקי מדעת הרב הלכה ברורה שליטא שסובר אחרת)
ואם מרן זיע"א בחזון עובדיה סוכות דף קח כתב מפורשות שאשה ששכחה לא תחזור נגמר הסיפור.
 
ומה גם שמרן הראשון לציון שליטא לא יחלוק על אביו מרן זיע"א כמו שאמר עשרות פעמים בשיעוריו אנחנו לא חולקים על מרן זיע"א (לאפוקי מדעת הרב הלכה ברורה שליטא שסובר אחרת)
ואם מרן זיע"א בחזון עובדיה סוכות דף קח כתב מפורשות שאשה ששכחה לא תחזור נגמר הסיפור.
כמו שאמר הרב @לביא הי"ו אנחנו מבינים כמוך ראה הדברים שלנו שוב.
 
בקיצור הבנתי שאתם מודים שנפלה טעות סופר בעלון השיעור השבועי כמו שצרפתי לעיל בשאלתי
כן, כנראה נשלח לדפוס מבלי שצוין הלכה למעשה כי כאמור במייל(כנראה במייל שלחו קובץ מתוקן) שלחו נוסח אחר וכנ"ל שבהתחלה כתב הלכה למעשה ואחר כך פלפל בזה.
 
ואינני יודע אם זה המקום להעיר, אך הזמנים המצויינים בעלון השיעור השבועי לא נכונים, בלוח שנה המאור (של אור החיים) השבוע היה 20:01 בר״ת. (וכידוע ללוח יש הסכמה של מרן)
 
ואינני יודע אם זה המקום להעיר, אך הזמנים המצויינים בעלון השיעור השבועי לא נכונים, בלוח שנה המאור (של אור החיים) השבוע היה 20:01 בר״ת. (וכידוע ללוח יש הסכמה של מרן)
כנראה שבלוח שיצא לאחרונה בהסכמת מרן הראשלצ שליטא הזמנים שונים
תבדוק ותפרסם
Screenshot_20210919-012824.jpg
 
חזור
חלק עליון