בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר. כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים. הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות). אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל. חזקו ואמצו!
קודם כל, שאלת האם מותר להשמיע לילדים קטנים, ולא התייחסת לאמא.שאלתי להקל לאמא ולא לגננת
בבית
אני עדיין לא שואל אם להקל על האמא.קודם כל, שאלת האם מותר להשמיע לילדים קטנים, ולא התייחסת לאמא.
שנית, מאי שנא?
עיקר הטעם שזה מיועדלילדים, והאמא לא מתכוונת ליהנות, והשירים לא מיועדים לריקודים ומחולות.
מטעמו של מחול יש לאסור את כל השירים הווקאלים ורק שירי נשמה ורגש יש להתיר גם עם כלי נגינהוגם מה הדין אם הקטן רוצה לשמוע שירים שכן מביאים למחול
אז תקל בבית משום "סדרי הבית".אני עדיין לא שואל אם להקל על האמא.
אלא שהילד הקטן רוצה לשמוע שירים מהמחשב האם מותר או לא.
מה שייך להקל בבית משום ''סדרי הגן''
וגם מה הדין אם הקטן רוצה לשמוע שירים שכן מביאים למחול
כי אין אבלות לקטן מצד שני עי' בידי כהן זה הקטן מה שהביא בשם שות מעין אומר
המקור זה הילקו"י, ומקורו הוא ממושכי ספינות+ הפוסקים שאין אבילות לקטן. למה זה לא מספיק צדיק? זה מחושבן מאוד שים לב.בגלל שיש לדון שאלתי אם יש מקורות
יעויין קובץ ב''י האחרון בתשובת הראש''ל שליט''א מש''כמטעמו של מחול יש לאסור את כל השירים הווקאלים ורק שירי נשמה ורגש יש להתיר גם עם כלי נגינה
מקור לזה שמצד הקטן ולא מצד בני הבית שמסביבוהמקור זה הילקו"י, ומקורו הוא ממושכי ספינות+ הפוסקים שאין אבילות לקטן. למה זה לא מספיק צדיק? זה מחושבן מאוד שים לב.
או שאתה שואל מה מקורו שאסור מחולות לקטן? בזה המקור 1. שי"א שיש אבילות לקטן.
2.וגם מא"ד שאין אבילות לקטן בכאן באבילות דרבים יודה, ע' בדיני אבילות קטן ותראה שכמה מטעמי ההיתר אינם שייכים בספירת העומר כלל- שהרי הוא מותר בתלמוד תורה, ואין זה סימן רע לו וכו', ע"ש.
מטעמו של מחול יש לאסור את כל השירים הווקאלים ורק שירי נשמה ורגש יש להתיר גם עם כלי נגינה
מקור לזה שמצד הקטן ולא מצד בני הבית שמסביבו
אם מותר לשמוע שירים.
סתם להאזין לשירים שמחים לא, רק בשביל האוירה הרגועה והסדר בבית מותר, אין צורך להגיע לבכי.ע' בדיני אבילות קטן ותראה שכמה מטעמי ההיתר אינם שייכים בספירת העומר כלל- שהרי הוא מותר בתלמוד תורה, ואין זה סימן רע לו וכו', ע"ש.
חינוך לאבילות?אסור לו מדין חינוך
אז למה לא מחנכים אותם לצום בתשעה באב?ילדים קטנים מגיל חינוך (גיל שש), יש לחנכם גם כן להחמיר שלא לשמוע מוזיקה עד ל"ג בעומר, משום שהיא אבלות של רבים מחמירים בה גם בקטנים (יחוה דעת ו,לד. הליכות מועד עמ' תלו).
היות ויש סיכוי עצוב שהקטן יגדל לפני שיבוא משיח צדקינו, בעיקרון צריך לחנכו לאבילות בספיר"ע.חינוך לאבילות?
גם כשיבוא משיח צדקנו בב"א ימשיכו לנהוג מנהגי אבילות בספיה"ע?
שאלה יפה, נשאלה כבר בידי הראשונים.אז למה לא מחנכים אותם לצום בתשעה באב?