• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

שמן זית ראוי לאכילה

דוד א

Well-known member
ראיתי תשובה של הגר"א וייס שליט"א שלא צריך שמן זית שראוי לאכילה (לנר חנוכה) שגם בבית המקדש לא היה השמן ראוי לאכילה שלא היה להם את כל כלים החדשניים שיש לנו היום, ממילא לא יכלו לייצר שמן כמו שלנו וגם השמן שאינו ראוי לאכילה נחשב ראוי וכו'.
שאלני חבר, והרי הערבים מכינים שמן זית בכלים מאוד פרימיטיביים ובכל זאת יוצא להם שמן משובח מאוד וראוי לאכילה גם באמות מידה של זמננו, הנה ראיה שאפשר לייצר "שמן זית ראוי לאכילה" גם בלי כלים חדשים ומשוכללים?
 
ראיתי תשובה של הגר"א וייס שליט"א שלא צריך שמן זית שראוי לאכילה (לנר חנוכה) שגם בבית המקדש לא היה השמן ראוי לאכילה שלא היה להם את כל כלים החדשניים שיש לנו היום, ממילא לא יכלו לייצר שמן כמו שלנו וגם השמן שאינו ראוי לאכילה נחשב ראוי וכו'.
שאלני חבר, והרי הערבים מכינים שמן זית בכלים מאוד פרימיטיביים ובכל זאת יוצא להם שמן משובח מאוד וראוי לאכילה גם באמות מידה של זמננו, הנה ראיה שאפשר לייצר "שמן זית ראוי לאכילה" גם בלי כלים חדשים ומשוכללים?
לא הבנתי דברי הגרא"ו.
בזמנם היו אוכלים שמן שאינו ראוי לאכילה?!
 
היו מערבבים עם הרבה דברים אחרים.
כת"ר בא ליישב את הקו' למה השמן מזיק?
ובעצם את פסקו של קיצוש"ע הרב טולידאנו שפסק לברך על השמן. כיון שאינו מזיק?
שחז"ל דיברו בשמן שהיה בזמנם ללא סינון שהוא היה מזיק, משא"כ בזמנינו.
נשמע מענין.
 
חזור
חלק עליון