אם זה דמגוגיא אצלך מהו א''כ הלא דמגוגיה ???
המקור שממנו לומדים שהשו''ע פסוק כר''ת זהו מסימן רסא' - וזה ברור למבין (ומה שייך שבשאר הסימנים אין רמז נגד שיטת ר''ת)
קודם כתב טענה שרואים שאתה לא מעיין בב"י שמרן כתב זאת בשם י"א!!! הי"א מתייחס לתוספות שבת ולא לצאה"כ.
עניתי לך שאין בכל הב"י זכר לשיטה שסותרת את ר"ת תביא לי מקום אחד שהוא מזכיר
רמב"ם נגד ר"ת מישהו אחד מהפוסקים ואדרבה רואים מדברי הסמ"ג שהבאתי לעיל וכן בב"י שהרמב"ם ס"ל כר"ת... ועל זה לא ענית אלא קראת דמגוגיה לתפוס סימן רצג' שאפילו אינך יודע מה הם הכוכבים הבינונים וכתבת שמרן חזר בו דברי שטות הבל (אחר המחילה).
כל האחרונים הקדמונים הבינו בדעת מרן שהוא סובר אפילו לקולא, וכבר דחה הגרע"י דברי האומרים שהשו"ע לא ס"ל כר"ת. מספיק עם הבורות הזאת...
מרן חזר בו בהלכות מילה כי לא פירש שיש שתי שקיעות! איזה שטויות המעיין בב"י יראה שמקור הדין הוא בעל העיטור הפותחו במקורו רואה שאחרי שתי שורות כתב כר"ת.
איזה מבין עניין??? מילא על רבני אשכנז שלא דרו בארץ החרשתי אבל על השו"ע ושאר אחרונים שדרו בארץ הקודש עשית אותם כמחטיאי הרבים שמתירים לעשות מלאכה עד 58.5 לאחר שקיעת גלגל החמה, בצאת השבת התיר לעשות מלאכה אחרי חצי שעה... מספיק ודי והותר...
חזק וברוך
על זה יש לומר האומרים לחושך אור ולאור חושך - אין באפשרותי להאריך בהבנת הנקרא
חלילה לנו שהשו''ע יפרש כך
חלילה לפרש כך שהרי התיר בסימן רסא לעשות מלאכה עד 58.5 דקות אחר השקיעה, ולפי הבנתך הזמן הזה הוא כבר לילה גמור!!!
כנ"ל
מה אני מקשה ומה אתה משיב ?
מעלות השחר הרי זה יום (לדעת הרמב''ם יום בדיעבד) וכי מהשקיעה זה לילה ?
ואם תאמר שזה יום גמור עד בין השמשות הרי לרמב''ם צריך שיהיה יום בדיעבד ולא יום גמור ? מה לא ברור.
מה עוד שבין השמשות זה ספק יום ספק לילה וכי יש לך ספק בבוקר במעבר בין הלילה ליום ??? מה לא ברור ומפורש
איני זוכר כרגע את המקור המדיוק נראה לי שזה רד"ק שכתב שהטעם שאין בין השמשות בבוקר משום שכאשר אדם נמצא בחושך מוחלט האור נרגש הרבה יותר, ולא כמו שמתחיל תהליך של החשכה שהעין מתרגלת לתהליך החשכה.
ומאי נפקא מיניה לעניין דידן?
אפשר
עכ''פ אותם הקוראים לתמונות הנ''ל שהם מזהירים כעין אור יום פשוט שאפשר שהם יראו ציפורים בדיוק כפי שהם רוצים לראות
דברי ליצנות... כבר האשל אברהם העיד שראה עורבים לאחר השקיעה.
אני גם מאמין שלא בדקת עד מתי יש אדמומית במזרח, אז כדי שתבדוק גם את זה... (כ-14 דקות).
אם היית לומד את הסוגיא מהשורשים ופותח את כל לשונות הראשונים היית מבין שלא אלו הטענות האמתיות שיש בסוגיא הזאת, אבל אין סיבה לגלות לאנשים שרוצים להכשיל את עם ישראל שלא יחמירו כר"ת.
אני מאמין שהזמן שלך ושלי יקרים ואיני רואה טעם להמשיך זהו שיח חרשים, עכ"פ דעתי האישית שאי אפשר להכריע בסוגיא זאת עד שיגיע משיח, והסיבה איני מגלה כנ"ל, אמנם לנו הספרדים אין להקל נגד השו"ע בשום אופן.