• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

תשובה מפורטת בדיני מעשר כספים

בס"ד
לרבנים הגאונים חברי הפורום שיח'
ראיתי שדנו פה באחרונה הרבה בדיני מעשר כספים
ואמרתי לצרף בזאת ממה שכתבתי בעבר בסייעתא דשמיא לפקו"ד באריכות בנושא זה בספרי שו"ת דברי שלמה (ח"א יו"ד סימן ז, ח)
וכמה מהדברים שהתלבנו כאן בפורום, נידונו שם בהרחבה, ע"ש.
ואין צריך לומר שהכל ע"פ משנתו של מרן רבנו הגדול זיע"א, ובנו יבדל"ח מו"ר מרן שליט"א, שאף השיבני בכמה עניינים בזה בעל פה והבאתים בתוה"ד.

קובץ אחד- התשובה בהרחבה עם מקורות וטעמים
קובץ שני - סיכום העולה לדינא בקיצור
 

קבצים מצורפים

  • דברי שלמה - מעשר כספים.pdf
    232.3 KB · צפיות: 13
  • דברי שלמה - מעשר כספים סיכום קצר.pdf
    88.8 KB · צפיות: 17
נערך לאחרונה:
בס"ד
לרבנים הגאונים חברי הפורום שיח'
ראיתי שדנו פה באחרונה הרבה בדיני מעשר כספים
ואמרתי לצרף בזאת ממה שכתבתי בעבר בסייעתא דשמיא לפקו"ד באריכות בנושא זה בספרי שו"ת דברי שלמה (ח"א יו"ד סימן ז, ח)
וכמה מהדברים שהתלבנו כאן בפורום, נידונו שם בהרחבה, ע"ש.
ואין צריך לומר שהכל ע"פ משנתו של מרן רבנו הגדול זיע"א, ובנו יבדל"ח מו"ר מרן שליט"א, שאף השיבני בכמה עניינים בזה בעל פה והבאתים בתוה"ד.

קובץ אחד- התשובה בהרחבה עם מקורות וטעמים
קובץ שני - סיכום העולה לדינא בקיצור
לא עיינתי בהכל, אבל בסוף הסיכום ראיתי שכתב כמה פעמים 'חייב' להפריש מעשרות.
ולמפורסמות א"צ ראייה שמרן שליט"א לא ס"ל הכי, כדעת מרן ע"ה בהליכו"ע.
א"כ יל"ע במש"כ הכל עפ"י משנתו של מרן...
 
לא עיינתי בהכל, אבל בסוף הסיכום ראיתי שכתב כמה פעמים 'חייב' להפריש מעשרות.
ולמפורסמות א"צ ראייה שמרן שליט"א לא ס"ל הכי, כדעת מרן ע"ה בהליכו"ע.
א"כ יל"ע במש"כ הכל עפ"י משנתו של מרן...
ראשית אכן אם כבודו יעיין בתשובה עצמה בתחילתה יראה שביארנו וביררנו דעת מרן זיע"א ויבדל"ח מרן שליט"א שאין זו חובה מן הדין אלא מנהג ראוי ונכון וכו', והלשונות ש'חייב' היינו למי שכבר חפץ לקיים המנהג כראוי, בזה יש לדון ע"פ גדרי ההלכה אם חייב או לא ואם יוצא יד"ח או לא וכו', אך אה"נ דמעיקרא אינו חיוב גמור וכמו שכתבתי כו"כ פעמים, ע"ש.
 
ראשית אכן אם כבודו יעיין בתשובה עצמה בתחילתה יראה שביארנו וביררנו דעת מרן זיע"א ויבדל"ח מרן שליט"א שאין זו חובה מן הדין אלא מנהג ראוי ונכון וכו', והלשונות ש'חייב' היינו למי שכבר חפץ לקיים המנהג כראוי, בזה יש לדון ע"פ גדרי ההלכה אם חייב או לא ואם יוצא יד"ח או לא וכו', אך אה"נ דמעיקרא אינו חיוב גמור וכמו שכתבתי כו"כ פעמים, ע"ש.
לכן כתבתי 'לא עיינתי בהכל' ואכן כאשר דימתי כן היה, תיארתי לעצמי שכת"ר התייחס לזה. רק על הלשון חייב היתה שאלתי, וכבודו ענה - תודה רבה!
 
חזור
חלק עליון