• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ו. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

אתם אוכלים עוגיות פפושדו בפסח?

האם את אוכלים עוגיות פפושדו ?

  • כן גם בפסח

    קולות: 41 23.4%
  • כן אבל רק לפני ואחרי פסח

    קולות: 75 42.9%
  • בכלל לא

    קולות: 58 33.1%
  • פעם לא היינו אוכלים והיום שהשתפר המצב כן

    קולות: 1 0.6%

  • סה"כ בוחרים
    175
בקיצור הלכה ולמעשה: נראה לי שכבר רוב הציבור מבין שאין את שאר הבעיות שרצו לומר והכל נעשה בהקפדה רבתי, ופשוט שאין בזה שום חשש חמץ, רק רוב ציבור בני התורה וגם בעלי בתים מקפידים בקמח מצה שמורה וזה העניין העיקרי שמונע מרוב הציבור לאכול עוגיות אלו. ולא מצאנו באמת יישוב לדבר זה, זו מציאות והקמח אינו נעשה ממצה שמורה. אם יש חידוש אשמח שיתקנו אותי.
 
שמעתי ממגיד אמת חברו של המשגיח, שביקר שם השנה ואמר: שאסור אפי' לירוק שם ושוטפים גם רצפה וגם את המכונות עם יין.​
לשטוף את הרצפה עם יין נשמע לי מופרך ובל תשחית, בפרט שזה לא ישטוף כמו שצריך אלא רק ילכלך יותר, וגם אין עניין בכך. אולי שוטפים בלילה ואח"כ זה מתייבש.
ידוע לך אם העובדים נמצאים כל הזמן עם מסכות על הפנים?
 
אתה כותב זאת ברצינות?!
ראית פעם מה קורה שם?
קראת את מה שהובא בספרים והובא כאן בפורום?
שמעת ממישהו שהיה במקום על תהליך הייצור?
כנראה שלא...
אני לא הייתי שם
ולכן אני לא אוכל
בניגוד לאותם שגם לא היו
אבל הם בטוחים שהכל טוב
ודי בזה
ואין ענין להאריך בוויכוח עקר.
 
רבותי לא כל מי שלא אוכל פפושדו בפסח הוא נגד מרן או שהוא מחמיר יותר ממרן יש כאלו שלא אוכלים כי : אין חובה לאכול או כמו שהם לא רוצים לאכול בסלי כשר לפסח ולחם שהוא כשר לפסח כך לא רוצים לאכול עוגה כשל''פ זה עניין של הרגשה אישית טהורה נטו חוץ מכמה ''חכמים'' ומחמירים......
מה הקשר לבא ולכתוב שכאן בפורום מורשת מרן רק 30 איש הולכים כמו מרן והראיה שכבר הזכירו זאת שבסקר אחר רוב מוחץ כמו מרן ע''ש [זמן מוצ''ש כר''ת]
נגד מרן? מחמיר יותר ממרן?
הרי היו רבנים גדולים שאסרו זאת וטענו שזה חמץ גמור, כגון הגר"מ אליהו, הגר"א בקשי דורון, ועוד.
לא מרביצי, לא משוכנזים, טוענים שמדובר באיסור כרת.
יש מצוה לאכול פפושדו? זה כתוב בתורה איפשהו?
אותי לימדו שבספק דאורייתא מחמירים, ולכן מרן קודש הקדשים זיע"א היה מותר לו לאכול פפושדו כיון שהוא היה מספיק בר סמכא לסמוך על ההיתר של עצמו, אבל אני קטן שבקטנים עפר תחת מצבתו הקדושה והטהורה, לא יאכל מהעוגיות הנ"ל, ולא כי אני מחמיר יותר ממרן זיע"א, אלא פשוט אני מפחד כי ישנם עוד אנשים ענקים וגדולים שאומרים שזה איסור כרת.
 
אני לא הייתי שם
ולכן אני לא אוכל


ודי בזה
ואין ענין להאריך בוויכוח עקר.
היית בשחיטות? הייתי במעשרות ביקבים? הייתי במפעלי חטיפים? היית ביצור השמן? היית בחליבת הפרות, אולי חלילה זה גמלים בכלל?
ואיך אתה מעז לומר "בניגוד לאותם שגם לא היו" "אבל הם בטוחים שהכל טוב". הרב נקי היה.... הרב אברהם יוסף ועוד.
 
ובדיוק מחמת שלא נתנה התורה למלאכי השרת אסור לאכול פפושדו
כיון שא''א לדאוג שלא יהיה רוק וכיו''ב
ורק רציתי לחדש שאין מצווה דאורייתא לאכול פפושדו .
גם אין מצוה בשאר ימי הפסח לאכול מצה.
מצה היא הדבר הכי קרוב לחמץ....
 
היית בשחיטות? הייתי במעשרות ביקבים? הייתי במפעלי חטיפים? היית ביצור השמן? היית בחליבת הפרות, אולי חלילה זה גמלים בכלל?
ואיך אתה מעז לומר "בניגוד לאותם שגם לא היו" "אבל הם בטוחים שהכל טוב". הרב נקי היה.... הרב אברהם יוסף ועוד.
לכן בשחיטה אני אוכל הכשרים מסוימים בלבד
אבל כאן שיש כאלו שאומרים שזה חשש חמץ
מה ייתן לי ומה יוסיף לי שהרב אברהם אומרים שזה בסדר
ספק רעל לא אוכלים
 
לכן בשחיטה אני אוכל הכשרים מסוימים בלבד
אבל כאן שיש כאלו שאומרים שזה חשש חמץ
מה ייתן לי ומה יוסיף לי שהרב אברהם אומרים שזה בסדר
ספק רעל לא אוכלים
אתה מערבב שני נושאים. אתה טענת שיש כאלה שלא היו וטוענים שהכל בסדר... אבל אומרים לך שהם היו...
ואדרבה אלו שלא היו טוענים נגד.
 
ולכן אם היו גדולי תורה שאומרים לי שזה חמץ -
לא הייתי אוכל.
בדיוק כמו פפושדו.
אני דיברתי על הרוק והחומרות והבעיות שהמציא. אז בא נדבר על מצות.... אולי מהבגד של הרבנים שבאו לשם בטעות נפל פירור פיתה מהבוקר או בהפסקת צהריים אחד העובדים אכל מנת שווארמה וחלק מהלאפה יכנס לתוך המצה וכו'. די חבר'ה. אל תגזימו. רוק???
 
חזור
חלק עליון