• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

אתם אוכלים עוגיות פפושדו בפסח?

האם את אוכלים עוגיות פפושדו ?

  • כן גם בפסח

    קולות: 43 23.9%
  • כן אבל רק לפני ואחרי פסח

    קולות: 77 42.8%
  • בכלל לא

    קולות: 59 32.8%
  • פעם לא היינו אוכלים והיום שהשתפר המצב כן

    קולות: 1 0.6%

  • סה"כ בוחרים
    180
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
לחינם אתה לא מודה, ומתעקש, ומגיע לך יותר ממה שכתבתי עליך.
זו בחירה שלך אם להתעקש או לא.
את דבריי הסברתי ולא השארתי שום טעות. ולא התעקשתי כלל.
(אם הייתי אשכנזי (אני לא) והייתי כותב כזה דבר (ואשכנזים לא אוכלים מצה עשירה) אתה לא היית מגיב כך?)
 
זו בחירה שלך אם להתעקש או לא.
את דבריי הסברתי ולא השארתי שום טעות. ולא התעקשתי כלל.
(אם הייתי אשכנזי (אני לא) והייתי כותב כזה דבר (ואשכנזים לא אוכלים מצה עשירה) אתה לא היית מגיב כך?)
אתה לא מבין שאין קשר למחלוקת הלכתית
כשגדול הדור גם שהוא לא רבי יעמוד לידי ויגיד לי לעשות מה שיגיד אני אעשה!
 
נערך לאחרונה:
כשגדול הדור גם שהוא לא רבי יעמוד לידי ויגיד לי לעשות מה שיגיד אני אעשה!
ואם נניח גדול דור [אשכנזי לצורך העניין] יעמוד ליידך ויאמר לך לאכול בשר שאינו חלק אתה תאכל?? וגם אם תאכל , אני מ"מ לא.

אין זה קשור לגדול דור כזה או אחר, אם אני נוהג בהלכה דבר מסויים [ע"פ פוסקים מסויימים] א"א לאף גדול דור לכפות אותך לאכול דבר שאינך אוכל
 
כאן מעלים בעיה נוספת עם אבקת האפיה שבעוגיות:

אתה רציני?! לא עברת על כל ההודעות של הנושא וכאן? זה חלק גדול מהפולמוס שנידון כאן...
 
אתה לא מבין שאין קשר למחלוקת הלכתית.
כשגדול הדור גם שהוא לא רבי יעמוד לידי ויגיד לי לעשות מה שיגיד אני אעשה!
חבל מאד שאין לך התבטלות, זה דבר יסודי מס' 1 לבעל תשובה.
והרב שממנו קבלתי דעת תורה הוא ג״כ גדול הדור. (ותלמידו של מרן)
בוא ניתן את אותו ציור:
אתה ספרדי ומגיע החפץ חיים לביתך ומביא לך בשר לא חלק, אתה תאכל או לא?????

עריכה: כעת ראיתי שהקדימני הרב @ממרן עד מרן
 
אתה ספרדי ומגיע החפץ חיים לביתך ומביא לך בשר לא חלק, אתה תאכל או לא?????
כשאני לומד דין במשנ"ב, אני לא אומר לחברותא שלי: "גם אם הח"ח בעצמו יבוא ויאמר לי לנהוג כן - אני לא אעשה את זה". גם אם זה נכון, אני לא מכריז את זה בצורה כזו, כיון שזה כזלזול בכבודו.
אני חושב שהעניין הזה מוצה, ואפשר לחזור לדון עניינית בנידון העיקרי.
 
גם אם זה נכון, אני לא מכריז את זה בצורה כזו, כיון שזה כזלזול בכבודו.
התגובה הזו הייתה ישנה והייתה על דרך הגוזמא לשם ההמחשה בשרשור בתחילת הנושא. כמובן שלו היה הרב יצחק יוסף היה עומד על מפתן ביתי בפסח, מחזיק פפושדו או לא, הדבר הראשון שהייתי עושה זה להכניסו לביתי ושירגיש הכי נוח שאפשר. ואם היה מציע לי פפושדו שהיה בכיסו הייתי מסרב בכבוד ובנימוס הראוי. (כי, שוב, פפושדו זה לא חמץ חלילה)
ומי שמבין בדבריי אחרת, צריך לבדוק את עצמו למה חושב זאת.
 
רציתי לשאול, לפי מה שנתבאר לעיל מהרב יצחק לוי ומהרב ללוש שאפשר לאכול מצה עשירה אפי' מקמח שאינו שמורה.
וכן לפי מה שהועלה לעיל ממה שאמר מרן הראש"ל שליט"א שבעוגות אפשר אפי' לא שמורה.
אם יהיה אפשר לעשות עוגות מקמח מצה שאינה שמורה?
לכאורה ההיתר הוא כי כיוון שהחברה מביאה קמח של אינו שמורה אז אם אתה רוצה לאכול דוקא מהעוגות הללו כמו בפת פלטר, אז מותר. אבל למה לכתחילה להכין בבית עוגות מקמח מצה שאינה שמורה שאפשר אחרת?
 
אתה באמת אוחז ממה שאתה אומר ???
ה' ירחם מרן לקח על עצמו אחריות וידע לקח שכל הציבור רואה ולומד ממנו
אם אכל אחז שמותר לאכול
וזקן המועצת רבנו משה מאיה מעיד שאכל
וכן הרב דוד יוסף מעיד שאכל
אז אני לא יודע מה יש להמשיך לדון
בהצלחה בכל אופן
נ.ב. קצת אמונת חכמים לא יזיק לכולנו
מה אתה עונה על זה:
לא היו את הנתונים שיש היום. ולכן אולי היה חוזר בו,
 
גם אני לא אוכל פפושדו, אבל פשוט שאם מרן הראש"ל שליט"א היה אומר לי אישית לאכול אני אוכל ללא עוררין, מדובר בחומרא של מצה שמורה כנגד הוראת הראשון לציון, ולענ"ד אם לא עושה כן יש בזה משום יוהרא.
 
גם אני לא אוכל פפושדו, אבל פשוט שאם מרן הראש"ל שליט"א היה אומר לי אישית לאכול אני אוכל ללא עוררין, מדובר בחומרא של מצה שמורה כנגד הוראת הראשון לציון, ולענ"ד אם לא עושה כן יש בזה משום יוהרא.
הדיון הוא לא כזה, אלא בציור בו יש לך דעת תורה ברורה שלא לאכול, האם תעבור על פי רבך גדול או קטן ככל שיהיה, או לא.
וכל הבנה אחרת, חוטאת למטרה שלשמה נכתבה ההודעה המקורית. ששוב, נכתבה בגוזמא.
 
אלא בציור בו יש לך דעת תורה ברורה שלא לאכול
ברור לך לא לאכול? אני לא הצלחתי לברר. אני רק בחשש.
אני סתם לא יאכל כי האול"צ כתב לעשות רק ביין ביתי ולא ביין של מפעלים, כ"ש כאן שהם מביאים יין וגם מי ביצים ומי אמר שבמפעלים של היין והביצים לא התערב בהם מעט מים.
 
הדיון הוא לא כזה, אלא בציור בו יש לך דעת תורה ברורה שלא לאכול, האם תעבור על פי רבך גדול או קטן ככל שיהיה, או לא.
גם לאחר שיש דעת תורה ברורה בדבר, יש כאן את הראשון לציון שנמצא לפני כנגד הוראה שעיקרה בחומרא בעלמא, אא"כ כבודו חושש שזה חמץ גמור.... וגם כאן צריך לדון..
 
גם לאחר שיש דעת תורה ברורה בדבר, יש כאן את הראשון לציון שנמצא לפני כנגד הוראה שעיקרה בחומרא בעלמא, אא"כ כבודו חושש שזה חמץ גמור.... וגם כאן צריך לדון..
אחר מחשבה, אכן אתה צודק כיוון שההוראה היא חומרא בעלמא.
אך שוב כפי שכבר כתבתי, ודאי שאנסה לסרב בנימוס לו היה ציור כזה במציאות.
 
נכנס פאר הדור והדרו, ראש גולת אריאל, רבינו החפץ חיים, לביתו של @לביא, מיד כל בני הבית קמים לכבודו מופתעים, החפץ חיים הגיע!!! אצים בהתרגשות לזכות לנשק לו את היד, ולא יודעים למה זכו ועל מה. רק מחכים למוצא פיו.
בעל המשנה ברורה צועד אט אט בצעדים מדודים, רכון על מקלו, ומבקש להתיישב סביב השלחן. מיד לביא מושיבו בראש השלחן, על כסאו הנחמד והמרופד, והרב מתיישב. בעל הבית הנרגש @לביא שואל אם להגיש כוס תה, קפה, וכל מה שהרב צריך?
רבינו ישראל מאיר הכהן מראדין, מוריד את הקסקט בניחותא ומניחו בצד. מכופף את קומתו לעבר הצרור שהביא עמו, ומוציא משם תבנית מעלת ניחוח. אץ רץ מיודענו למטבח, ומביא את כלי הזהב השמורים לימות המשיח. הרב מרים אליו את עיניו הקדושות, פותח את פיו הטהור וקולו נשמע: הרב לביא, גם לך תביא כלים, רצוני שתסעד עמי! בפנים סמוקות הולך @לביא וגם לו כלים מביא, כמצווה ועושה, והרב פונה אליו בשנית, ואומר לו בוא ידידי ושב על ידי. @לביא משתאה: כבוד הרב, ממממה זכיתי? ומתיישב.
הרב פותח את התבנית, מוזג לעצמו, ומברך בכוונה עצומה "ברוך אתה... שהכל נהיה בדברו", אמן!! - נשמע קולו של @לביא עונה בכוונה כמו שלא ענה מעולם.
הרב בידו הקדושה מוזג לצלחתו של בעל הבית, ופונה אליו בלשונו הרכה: זה בשר צלי משובח שיענקלה השויחט שחט, והרבנית בישלה, נא בבקשה תברך ברכת שהכל, ואזכה גם אני לענות אחריך אמן.
@לביא התחיל לגמגם ולשרבב איזה מילים, ויען החפץ חיים ויאמר לו, יודע אני מחשבותיך, ואף על פי כן, יאכלו ענווים וישבעו, בכבוד!

ימשיך @לביא את הסיפור שלא נישאר במתח.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון