זו בחירה שלך אם להתעקש או לא.לחינם אתה לא מודה, ומתעקש, ומגיע לך יותר ממה שכתבתי עליך.
את דבריי הסברתי ולא השארתי שום טעות. ולא התעקשתי כלל.
(אם הייתי אשכנזי (אני לא) והייתי כותב כזה דבר (ואשכנזים לא אוכלים מצה עשירה) אתה לא היית מגיב כך?)
זו בחירה שלך אם להתעקש או לא.לחינם אתה לא מודה, ומתעקש, ומגיע לך יותר ממה שכתבתי עליך.
אתה לא מבין שאין קשר למחלוקת הלכתיתזו בחירה שלך אם להתעקש או לא.
את דבריי הסברתי ולא השארתי שום טעות. ולא התעקשתי כלל.
(אם הייתי אשכנזי (אני לא) והייתי כותב כזה דבר (ואשכנזים לא אוכלים מצה עשירה) אתה לא היית מגיב כך?)
ואם נניח גדול דור [אשכנזי לצורך העניין] יעמוד ליידך ויאמר לך לאכול בשר שאינו חלק אתה תאכל?? וגם אם תאכל , אני מ"מ לא.כשגדול הדור גם שהוא לא רבי יעמוד לידי ויגיד לי לעשות מה שיגיד אני אעשה!
אתה רציני?! לא עברת על כל ההודעות של הנושא וכאן? זה חלק גדול מהפולמוס שנידון כאן...כאן מעלים בעיה נוספת עם אבקת האפיה שבעוגיות:
איסור ייצור עוגיות פפושדו | כושרות - ייעוץ והכוונה בכשרות
עושים סדר בכשרות! האתר המקצועי שיתן לכם את המידע על כל מה שבאמת עומד מאחרי מערכת הכשרותwww.kosharot.co.il
והרב שממנו קבלתי דעת תורה הוא ג״כ גדול הדור. (ותלמידו של מרן)אתה לא מבין שאין קשר למחלוקת הלכתית.
כשגדול הדור גם שהוא לא רבי יעמוד לידי ויגיד לי לעשות מה שיגיד אני אעשה!
חבל מאד שאין לך התבטלות, זה דבר יסודי מס' 1 לבעל תשובה.
כשאני לומד דין במשנ"ב, אני לא אומר לחברותא שלי: "גם אם הח"ח בעצמו יבוא ויאמר לי לנהוג כן - אני לא אעשה את זה". גם אם זה נכון, אני לא מכריז את זה בצורה כזו, כיון שזה כזלזול בכבודו.אתה ספרדי ומגיע החפץ חיים לביתך ומביא לך בשר לא חלק, אתה תאכל או לא?????
התגובה הזו הייתה ישנה והייתה על דרך הגוזמא לשם ההמחשה בשרשור בתחילת הנושא. כמובן שלו היה הרב יצחק יוסף היה עומד על מפתן ביתי בפסח, מחזיק פפושדו או לא, הדבר הראשון שהייתי עושה זה להכניסו לביתי ושירגיש הכי נוח שאפשר. ואם היה מציע לי פפושדו שהיה בכיסו הייתי מסרב בכבוד ובנימוס הראוי. (כי, שוב, פפושדו זה לא חמץ חלילה)גם אם זה נכון, אני לא מכריז את זה בצורה כזו, כיון שזה כזלזול בכבודו.
לכאורה ההיתר הוא כי כיוון שהחברה מביאה קמח של אינו שמורה אז אם אתה רוצה לאכול דוקא מהעוגות הללו כמו בפת פלטר, אז מותר. אבל למה לכתחילה להכין בבית עוגות מקמח מצה שאינה שמורה שאפשר אחרת?רציתי לשאול, לפי מה שנתבאר לעיל מהרב יצחק לוי ומהרב ללוש שאפשר לאכול מצה עשירה אפי' מקמח שאינו שמורה.
וכן לפי מה שהועלה לעיל ממה שאמר מרן הראש"ל שליט"א שבעוגות אפשר אפי' לא שמורה.
אם יהיה אפשר לעשות עוגות מקמח מצה שאינה שמורה?
מה אתה עונה על זה:אתה באמת אוחז ממה שאתה אומר ???
ה' ירחם מרן לקח על עצמו אחריות וידע לקח שכל הציבור רואה ולומד ממנו
אם אכל אחז שמותר לאכול
וזקן המועצת רבנו משה מאיה מעיד שאכל
וכן הרב דוד יוסף מעיד שאכל
אז אני לא יודע מה יש להמשיך לדון
בהצלחה בכל אופן
נ.ב. קצת אמונת חכמים לא יזיק לכולנו
לא היו את הנתונים שיש היום. ולכן אולי היה חוזר בו,
תפסיק להתווכח, זה בלי תועלת, ואם ממני אתה לא מקבל, ומכל מי שתמה על הודעתך, לך תשאל אותו מה לעשות בכזה מקרה, ותחזור.והרב שממנו קבלתי דעת תורה הוא ג״כ גדול הדור. (ותלמידו של מרן)
הדיון הוא לא כזה, אלא בציור בו יש לך דעת תורה ברורה שלא לאכול, האם תעבור על פי רבך גדול או קטן ככל שיהיה, או לא.גם אני לא אוכל פפושדו, אבל פשוט שאם מרן הראש"ל שליט"א היה אומר לי אישית לאכול אני אוכל ללא עוררין, מדובר בחומרא של מצה שמורה כנגד הוראת הראשון לציון, ולענ"ד אם לא עושה כן יש בזה משום יוהרא.
ברור לך לא לאכול? אני לא הצלחתי לברר. אני רק בחשש.אלא בציור בו יש לך דעת תורה ברורה שלא לאכול
גם לאחר שיש דעת תורה ברורה בדבר, יש כאן את הראשון לציון שנמצא לפני כנגד הוראה שעיקרה בחומרא בעלמא, אא"כ כבודו חושש שזה חמץ גמור.... וגם כאן צריך לדון..הדיון הוא לא כזה, אלא בציור בו יש לך דעת תורה ברורה שלא לאכול, האם תעבור על פי רבך גדול או קטן ככל שיהיה, או לא.
אחר מחשבה, אכן אתה צודק כיוון שההוראה היא חומרא בעלמא.גם לאחר שיש דעת תורה ברורה בדבר, יש כאן את הראשון לציון שנמצא לפני כנגד הוראה שעיקרה בחומרא בעלמא, אא"כ כבודו חושש שזה חמץ גמור.... וגם כאן צריך לדון..