• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

מה דעתכם על מודעה כזו יש לה מקום או שהיא תקיפה מידי?

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
אף אחד לא בז, אבל לדעתי הטענה שלך אינה מתקבלת

ולכן אם אישה עם פאה תלך ברחובות חילונים אף אחד לא יסתכל אבל אם תלך חילונית ברחוב דתי כולם יאמרו שומו שמיים
וזו תשובה ניצחת
 
אני מוכן להתערב שאם אני מעלה את התוכן שכתבת שאישה צנועה עם פאה יותר מושכת מאישה לא צנועה, וגם אם אתה מתספק בדבר, כל מי שיראה את התוכן שלך שהוא נטרלי לא יבין מה אתה מדבר. אתה מדבר דברים הפוכים מהטבע של הגבר המצוי
ייתכן שאדם ימשך דוקא למה שיותר קרוב לליבו,
בכו"א לא רואה נפק"מ בכל הדיון הזה.
 
אף אחד לא בז, אבל לדעתי הטענה שלך אינה מתקבלת

ולכן אם אישה עם פאה תלך ברחובות חילונים אף אחד לא יסתכל אבל אם תלך חילונית ברחוב דתי כולם יאמרו שומו שמיים
וזו תשובה ניצחת
טוב אם אתה השופט על טענותיך שלך אני מניח שזו טענה ניצחת....
לגבי הזלזול אולי אתה לא מזלזל[אתה היחיד שיכול לדעת] אך תשובותיך נכתבות בסגנון כזה שגורמות לחשוב שאתה כן אולי תשקול להתנסח אחרת.
 
שוב, אתם נותנים דוגמאות של יחידים שהם לא על הקרקע. אני מציע לשיטתכם לעשות על זה הצבעה, בהרבה דינים הולכים אחרי רוב

נפק"מ בדיון הזה שגם לסוברים שיש בזה פריצות, כאן לא שייך

פעם שלישית , אין כאן זלזול באף אחד, להפנים פנימה.
 
שוב, אתם נותנים דוגמאות של יחידים שהם לא על הקרקע. אני מציע לשיטתכם לעשות על זה הצבעה, בהרבה דינים הולכים אחרי רוב

נפק"מ בדיון הזה שגם לסוברים שיש בזה פריצות, כאן לא שייך
רוב? ואם 20 30 אחוז מהרהרים נתעלם מזה?
כידוע שיש מיעוט המצוי שחוששים אליו יש קרוב למחצה ויש אף שחוששים ל10 אחוז.
אי אפשר לדבר בסיסמאות זה נושא רגיש וצריך עיון גדול בכל זה.

מה גם שגם אם זה מושך יותר עדיין אין חולק על כך שאם יש עוד דבר מושך אין שום מניע למי שנמשך להמשך גם לזה וגם לזה.
 
אם זה 20 אחוז, היא לא צריכה לחוש לאנשי דלא שכיחי כאלה. אתה מכיר את הריב"ש המפורסם

וברגע שהרוב יותר מושך, הוא הופכת להיות לא מושכת... פשוט
 
אם זה 20 אחוז, היא לא צריכה לחוש לאנשי דלא שכיחי כאלה. אתה מכיר את הריב"ש המפורסם

וברגע שהרוב יותר מושך, הוא הופכת להיות לא מושכת... פשוט
'אם', יפה אמרת אין לנו אפשרות לברר פרט זה.
ושוב אני חולק על מה שאתה טוען שאם רוב מסכימים שדבר מה יותר מושך הם אוטומטית לא נמשכים לדבר שפחות מושך בפרט שכתבתי דוגמאות שיתכן שהפחות מושך מכשיל יותר.
 
אגב מהטעם שלך הרב יוסף משאש התיר ללכת בלי פאה כלל.
גם, אבל עיקר טעמו שכיסוי הראש הוא מנהג ואינו דאורייתא, ולכן משתנה הדין כשמשתנה המנהג (סברא זו יחידאה ויש רק כמה פוסקים בודדים הסוברים כך, בראשם שו"ת תרומת הדשן סימן רמ"ב בדעת הרמב"ם).
לשיטתו למרות שהגמ' אמרה דאורייתא היא עדיין הוא דרבנן, ומרן הביא בשו"ת יחווה דעת הרבה ראיות לזה, למרות שלא הסכים בנד"ד.
יסוד דברי הגאון רבי יוסף משאש הוא פשוט בכל הראשונים בברכות כ"ד ששיער שרגילים בו אינו מביא הרהור, והביאו מרן בשו"ת יביע אומר והסתייע ממנו להתיר ק"ש מול שיער נשואה שרגילה לגלותו, ופשוט שי"ל כן גם לגבי פאה שרגילים בה, וקל וחומר משיער טבעי.
אמנם עדיין יתעקש המתעקש שפאה גורמת לו הרהור נורא ואיום, וצודק לחלוטין, כי האיסור גורם ההרהור (וכתב יסוד זה בשו"ת "רבי עזריאל" חלק א' סי' ח' להגר"ע הילדסהיימר זצ"ל וע"פ זה יישב מדוע אין הרהור בבתולות) וככל שמושרש אצלו שפאה זה איסור חמור כך מהרהר באשה הלובשתה.
 
סיפר לי אברך ליטאי יקר שאשתו עם פאה שהסתבך בנושא ממוני מורכב, ולצורך כך יצר קשר עם כמה עורכי דין רציניים, פעם אחת היה לו שיחה ארוכה מאוד עם עורך דין חילוני שמשרדו במגדלי ב.ס.ר, תוך כדי שיחה הוא התחיל לדבר על כך שאין על הנשים החרדיות... ובפרט האלה עם הפאות שמסודרות מאד יפה ומאד מושך, האברך ההמום הרים גבה, ואז עורך הדין החילוני מספר לו בגילוי לב, שהוא כבר שנים מעסיק במשרדו דוקא עובדת חרדית עם פאה למרות שהוא בד"כ מסתדר בלי עובדות כלל... והסיבה כי זה עושה לו את היום שיש לו במשרד אחת כזו.. ה"י. האברך אמר לו, חסר לך חילוניות? ו הוא אומר לו, מה אתה משווה? ואז האברך אומר לו, בדיוק בגלל זה אשתי לא עובדת אצל חילונים... אני לא מסכים בשום אופן, ו אני רואה שצדקתי! הנ"ל צחק לו בפרצוף, ואמר לו אני מזמין אותך למשרד שלי, נעשה סיבוב במשרדים שם ואראה לך כמה נשים חרדיות עם פאות עובדות אצל חרדים ואצל חילונים, וסיפר לן על עורך דין חרדי מהמגדל הנ"ל שגם מעסיק בדווקא חרדיות מהסיבה הנ"ל וכבר פירק בתים ה 'ירחם. האברך הנ"ל היה המום מכך, להתחיל לברר מעט על המציאות בנושא זה, והוא הגיע למסקנה חד משמעית, העורך דין הנ"ל צודק! ולכן הוא הבהיר לאשתו שהיא עובדת רק במשרד שכל העובדות הם נשים ללא גברים כלל, חרדים או חילונים, אברכים או אנשי היי טק, כולם חשודים על הדבר.
אלא שלדעתי זה לא מספיק לשמור על האשה רק בעבודה שלא תמשוך גברים, כדי שהבית לא יתפרק, בגלל שהלבוש שלה מכשיל, אבל לתת לה להסתובב ברחובות קריה ולחשוב שכאן הנורמלים לא נכשלים...
אדם צריך להשתדל גם לא להזיק, ולא רק לא להנזק.
 
סיפר לי אברך ליטאי יקר שאשתו עם פאה שהסתבך בנושא ממוני מורכב, ולצורך כך יצר קשר עם כמה עורכי דין רציניים, פעם אחת היה לו שיחה ארוכה מאוד עם עורך דין חילוני שמשרדו במגדלי ב.ס.ר, תוך כדי שיחה הוא התחיל לדבר על כך שאין על הנשים החרדיות... ובפרט האלה עם הפאות שמסודרות מאד יפה ומאד מושך, האברך ההמום הרים גבה, ואז עורך הדין החילוני מספר לו בגילוי לב, שהוא כבר שנים מעסיק במשרדו דוקא עובדת חרדית עם פאה למרות שהוא בד"כ מסתדר בלי עובדות כלל... והסיבה כי זה עושה לו את היום שיש לו במשרד אחת כזו.. ה"י. האברך אמר לו, חסר לך חילוניות? ו הוא אומר לו, מה אתה משווה? ואז האברך אומר לו, בדיוק בגלל זה אשתי לא עובדת אצל חילונים... אני לא מסכים בשום אופן, ו אני רואה שצדקתי! הנ"ל צחק לו בפרצוף, ואמר לו אני מזמין אותך למשרד שלי, נעשה סיבוב במשרדים שם ואראה לך כמה נשים חרדיות עם פאות עובדות אצל חרדים ואצל חילונים, וסיפר לן על עורך דין חרדי מהמגדל הנ"ל שגם מעסיק בדווקא חרדיות מהסיבה הנ"ל וכבר פירק בתים ה 'ירחם. האברך הנ"ל היה המום מכך, להתחיל לברר מעט על המציאות בנושא זה, והוא הגיע למסקנה חד משמעית, העורך דין הנ"ל צודק! ולכן הוא הבהיר לאשתו שהיא עובדת רק במשרד שכל העובדות הם נשים ללא גברים כלל, חרדים או חילונים, אברכים או אנשי היי טק, כולם חשודים על הדבר.
אלא שלדעתי זה לא מספיק לשמור על האשה רק בעבודה שלא תמשוך גברים, כדי שהבית לא יתפרק, בגלל שהלבוש שלה מכשיל, אבל לתת לה להסתובב ברחובות קריה ולחשוב שכאן הנורמלים לא נכשלים...
ה' ירחם.
 
כמדומני כבר רמז על זה מרן הראשל"צ שהוא נמצא ברבנות, והוא יודע היטב כמה בתים התפרקו בגלל הפאות... ה"י
למי שיש את ההקלטה, נשמח שיעלה את זה לכאן.
חבל שהארגון שמורה במבול לא מספר מפנים שזה המכשול העיקרי שגורם לכל הנסיונות.
 
מבלי להתייחס לאמינות הסיפורים, זה פשוט שנשים חרדיות מושכות יותר, כי אין לך יפה מן הצניעות, והן לבושות בצורה אלגנטית תמיד, שלא כחילוניות ההולכות כבהמות (גם הגברים החרדיים לבושים בחליפות מול החילוניים שלבושים כפועלי בנין). ונוסף לזה הצניעות והביישנות הטבעית שלא קיימת אצל חילוניות.
כמובן שמתנגדי הפאות יתלו הכל בפאות, אבל למעשה אין שום קשר.
בתים מתפרקים כתוצאה מעבודה משותפת של נשים וגברים.
 
מבלי להתייחס לאמינות הסיפורים, זה פשוט שנשים חרדיות מושכות יותר, כי אין לך יפה מן הצניעות, והן לבושות בצורה אלגנטית תמיד, שלא כחילוניות ההולכות כבהמות (גם הגברים החרדיים לבושים בחליפות מול החילוניים שלבושים כפועלי בנין). ונוסף לזה הצניעות והביישנות הטבעית שלא קיימת אצל חילוניות.
כמובן שמתנגדי הפאות יתלו הכל בפאות, אבל למעשה אין שום קשר.
בתים מתפרקים כתוצאה מעבודה משותפת של נשים וגברים.
ממש לא נכון!
העורך דין אמר לו מפורש שזה דרישה בסיסית שהעובדת תבוא עם פאה יום יום, וזה תנאי סף.
וגם קרובת משפחתי שעסקה בתחום העיצוב הצליחה במאמץ רב ע"י הרבה קשרים להתקבל למשרד פרסום חרדי ידוע מאוד. ולצורך כך היא הוצרכה לעבור השתלמות יקרה נוספת של לימודים במשך שנתיים, וכשגמרה את ההשתלמות היא נכנסה לעבודה המיוחלת, ואז הגיעו הדרישות מהבוס, לבוא כל יום עם פאה נאה, ובלבוש אופנתי ומוקפד, ולהרבות בפגישות עם הלקוחות עד שהעסקה נסגרת, כי כשלקוח פוגש אשה כזו הוא מתבלבל ונהיה שיכור, בשונה מאם פוגש גבר או אשה צנועה, ומאד מהר היא הרגישה לאן הדברים הולכים (במשרד חרדי) וסיפרה לבעלה, והם החליטו שהגוף שלה אינו חלק מ'העבודה' רק העבודות עצמם שהיא עושה, ולכן היא רוצה לבוא בלבוש רגיל שלה, ובלי הפאה היוקרתית שלה, והסבירו את זה למנהל המשרד, אבל המנהל התעקש שכל העובדות חייבות להיות ייצוגיות עם פאות! ואם היא משאירה את הפאה בבית שתשאר בבית, ואכן היא עזבה את המשרד, למרות שהפסידה משכורת שמנה מאוד.
ואני התפלאתי מהעוצמה, שזוג מודרנים עמד בנסיון כזה בקלות, לאחר תקופה בעלה סיפר לי שהוא שמח בצעד שעשה, כי נודע לו למפרע על מכשולות נוראיים שנעשים במשרד ה'חרדי' ואם הבעלים היו יודעים, היו מעדיפים פת לחם ולא עבודה יוקרתית כזו.
לא פלא שעובדת עם מטפחת לא מתקבלת למקום כזה..
 
אני לעצמי חשבתי על סברא בתור אחד שגר במקום של חילונים בתל אביב שאישה חרדי עם פאה זה בכלל לא מכשיל אם נסתכל על מה שקורה שם ברחובות בכל מקום בפרט בקיץ, כלומר כל נושא הפלפול של פאה אם צנוע או לא , לא הנושא של ההלכה, לפי האוסרים מצד צניעות אני אומר, שבאזורים חילונים שנשים הולכות חשוף , אישה שלשובה צנוע גם עם פאה בלונדינית ושמלה בכלל לא גורם שום יצר ומשיכה כאשר רצות לידה נשים לא צנועות
מה אתם אומרים?
לא הבנתי מה אתה בא לענות. באיזורים חילוניים הראש שלי ברצפה, אני לא אנסה להבחין למי יש פאה ולמי יש בגד ים.
אך אם תבוא אשה עם בגד ים חשוף ברחוב חרדי, נבוא להקיש הוא הדין מפאה, ששם אף אחד לא מהרהר בת״א?

(אני יודע שאני מתחמק. אבל תחשוב היטב על מה שאני אומר ואז תענה)
 
מבלי להתייחס לאמינות הסיפורים, זה פשוט שנשים חרדיות מושכות יותר, כי אין לך יפה מן הצניעות, והן לבושות בצורה אלגנטית תמיד, שלא כחילוניות ההולכות כבהמות (גם הגברים החרדיים לבושים בחליפות מול החילוניים שלבושים כפועלי בנין). ונוסף לזה הצניעות והביישנות הטבעית שלא קיימת אצל חילוניות.
כמובן שמתנגדי הפאות יתלו הכל בפאות, אבל למעשה אין שום קשר.
בתים מתפרקים כתוצאה מעבודה משותפת של נשים וגברים.
הדבר היחיד שאני מסכים עם תגובתך הוא, שהאמת היא שבעינינו אישה פרוצה היא מכוערת, ואין יפה יותר מהצניעות. ואין ספק שאתה לא תרצה להתחתן עם אישה כזו.
אך אם העיניים שלך יהיו יותר מהזמן הרגיל על אשה פרוצה, אוי ויי. באשה צנועה לעומת זאת, אולי רק אחרי כמה דקות.

(זה לא דוג׳, אך כשהייתי בהדרכת חתנים, שהיה קבוצתי, אחד מהבחורים אמר שהלבוש של הקיצוניות ממאה שערים, עם הרעלה והכל, יותר מושך, כי זה מגרה את הדמיון לדעת ״מה יש מתחת״. התשובה לזה היא - באישה פרוצה אין דמיון, הכל מוגש לפניך, ושכל של גבר מפותח עובד היטב בלעה״ר.)
(יש לציין אמנם, כשאני מדבר על אשה פרוצה אני לא מדבר על חילוניות של פעם, אלא על אלו של היום שלא משאירות דמיון לכלון. ואלו״ב - ואין לדקדק ולעמוד בדבר)

ויה״ר שלא נעמוד בשום ניסיון.
 
הויכוח בין @נוריאל ל @עידן זה בבחינת מר אמר חדא ומר אמר חדא ולא פליגי
א. לכל אחד יש את הסף רגישות שלו אציין בזהירות שעולם המושגים של אחד שגדל בעולם חרדי הוא שונה לחלוטין מעולם המושגים של חוזר בתשובה לכל אחד יש את היצר הרע שלו ובמקום שאמרו לקצר וכו'
ב. הקושי של שמירת העיניים לפעמים יושב על בעיות אחרות ולא רק על יצר הרע נטו ולכן אצל כל אחד זה בא לידי ביטוי בצורה אחרת
קצרתי בזה כי העיקר כמו שכתב רבנו @יצחק משען שאל להם לגברים בכלל להתעסק בנושא הזה יתר על המידה
ואדם המתחזק ביראת שמים וכמו כן יש לו חיי יגיעה (מי שזכה בתורה או לחילופין במלאכה) הניסיון אצלו יורד למינימום
 
אגב, שמענו על נשים ש'בטעות' הגיעו ל'קו הצניעות' וע"י זה נסחפו, לאט לאט, אבל יש ניסים בעולם, והחליפו בס"ד את הפאה במטפחת ב"ה.
אגב, גם נושא הגרביים מאוד 'רץ' שם לפי מה ששמענו. והנשים מספרות, שזה בשטח מתפתח לאט לאט תודה לקל.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון